خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » آمار تبدیل وضعیت در مرکز جذب اعضای هیأت علمی

آمار تبدیل وضعیت در مرکز جذب اعضای هیأت علمی

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: تا پایان سال ۹۲ تعداد ۳۵۰۰ پرونده براساس نوع تقاضای جذب و تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی موردبررسی قرارگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نشست هم اندیشی با هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه صنعتی شریف در اعیاد شعبانیه درمشهد مقدس  فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی گفت: فعالیت‌های این مرکز شامل بررسی صلاحیت‌های عمومی و شکلی، صلاحیت علمی و تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور است و تا پایان سال ۹۲ تعداد ۳۵۰۰ پرونده براساس نوع تقاضای جذب شامل ( قراردادی، رتبه تحصیلی، طرح سربازی و هیئت علمی پیمانی) و تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی موردبررسی قرارگرفته است.

وی در ادامه سخنان خود بخش عمده تاخیرات پیش آمده در انجام این موارد را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: بخشی از این تاخیرها در استعلامات ازمراکز ذیربط است.

رضوان طلب با اعلام اینکه زمان بررسی نهایی پرونده صلاحیت علمی وعمومی در مرکز جذب ۴۵ روز است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به جلسات مشترک با متولیان امر استعلام این زمان به حداقل برسد.

وی افزود: میتوان ادعا کرد فعالیت‌های این مرکز هم اکنون به روزرسانی شده و کارهای سنواتی گذشته صفر شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: درحال بررسی شیوه‌های نحوه جذب اعضای هیئت علمی در ۵۰ کشور برتر دنیا در زمینه علمی و دانشگاهی هستیم تا پس ازبومی سازی بتوانیم از بخش‌های مشترک و عمومی آن در مدل داخلی استفاده کنیم.

وی یکی ازکاستی‌های گذشته مرکز جذب را غفلت از مفهوم جذب به معنی ایجاد سازوکاری برای شناسایی اساتید و نخبگان برای معرفی به جامعه دانشگاهی ذکر کرد و گفت: ما تاکنون فقط پاسخگوی کسانی بوده‌ایم که خود اعلام آمادگی کرده‌اند و به سوی شناسایی و دعوت استعدادها قدم برنداشته‌ایم و باید این مهم در اولویت کاری این مرکز قرار گیرد.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *