خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تغییر فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها

تغییر فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم را به روسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم توسط محمد خلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارتخانه به روسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد که به شرح زیر است:

شرایط جدید برای جذب اعضای هیات علمی با روابط خویشاوندی

احتراما ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و نیز فرا رسیدن عید سعید نوروز، به استحضار می رساند که هیات مرکزی جذب مصوبه «تعارض منافع» را در جلسه ۴۷۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۲۳ به شرح ذیل مصوب کرد:

۱- اگر پس از مرحله غربالگری در یک رشته تحصیلی، یکی از متقاضیان جذب هیات علمی دارای نسبت نسبی یا سببی درجه اول با برخی اعضاء هیات علمی دانشکده (پژوهشگاه یا موسسه)، کارگروه توانایی علمی، کارگروه صلاحیت عمومی، هیأت اجرایی جذب و یا هیأت رئیسه دانشگاه باشد، موضوع می بایستی توسط دبیر هیات اجرایی جذب (یا رئیس موسسات فاقدهیات اجرایی مستقل) به مرکز جذب اطلاع داده شود. سپس فرایند جذب تمامی متقاضیان آن رشته تحصیلی به تشخیص مرکز جذب به یکی از دو شیوه زیر طی خواهد شد.

الف- پرونده تمامی متقاضیان توسط مرکز جذب به یک دانشگاه دیگر برای طی تمامی فرایند جذب ارجاع می شود.

ب- دو نماینده متخصص در رشته مربوطه از طرف مرکز جذب برای حضور باحق رای در کارگروه توانائی علمی شرکت می کند. اگر متقاضی مذکور جزو سه رقیب برتر شود، این دو نماینده باحق رای در جلسه هیات اجرایی جذب نیز شرکت می نمایند.

عضو منسوب حق شرکت در جلسه مربوطه را ندارد و تایید صحت و سلامت تمامی فرایند جذب توسط نمایندگان مرکز جذب ضروری است.

ممنوعیت حضور اساتید در جلسات بررسی پرونده خویشاوندان

۲- عدم حضور استاد راهنمای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای متقاضی جذب در جلسات کارگروه توانائی علمی، کارگروه صلاحیت عمومی و هیأت اجرایی جذب لازم و کافی است.

۳- عدم حضور عضو جلسات کارگروه توانائی علمی، کارگروه صلاحیت عمومی و یا هیأت اجرایی جذب برای بررسی پرونده تبدیل وضعیت استخدامی خود یا یکی از خویشاوندان نسبی یا سببی درجه اول خود در جلسات مربوطه لازم و کافی است.

بدیهی است این مصوبه، جایگزین مصوبات قبلی هیات مرکزی در مورد تعارض منافع بوده و برای تمامی پرونده های جذب که به مرحله مصاحبه علمی نرسیده اند اعمال می شود.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

۱۰ دیدگاه

  1. سلام
    الان دیگه استخدام از مسیر حزب و مرام سیاسی و روابط دوستی رایج هست و باب شده. برای این مسیر چاره ای نخواهند اندیشید! چون خود تصمیم گیرها از این مسیر به موقعیتی دست یافته اند!

  2. سلام الان خیلی از سازمان ها خانواده های شاغلین برای جذب در آن سازمان امتیاز بالایی دارند همه چیز برا هیات علمی باید ممنوع باشد واقعا جای تاسف داره براتون !! از ماست که برماست .به همین دلیل هست که اکثر نخبگان علیرغم میل باطنیشون دارند از کشور خارج میشن . حقوق زیر بیست میلیون برای یک عضو علمی با سابقه ۲۰ سال چه معنی داره؟؟؟؟ امتیازی هم بخوان بدن بقیه عوام که از هیچ جا خبر ندارند معترض میشن طرف صنایع فولاد ۹۰ میلیون با مدرک ارشد داره میگیره به چشم نمیاد ولی دانشگاه ۱۵ میلیون خیلی به چشم مردم میاد واقعا جای بسی تاسف است

  3. اولا که افراد با نفوذ و بند و بست خودشان هم در جلسه نباشند، کار خودشان را می‌کنند.
    ثانیا الان دیگر با این حقوق کمی بیشتر از حداقل حقوق کارگر ساده، دیگر کسی اصلا برای استخدام نمیآید و اکثر فراخوان ها بدون داوطلب می‌ماند. کارگر ساده حداق بگیر، حداقل میتواند بعد از ساعت کار اصلی، کارهای دیگری با درامد بالا انجام دهد، یارانه، بن، عیدی دو برابر حقوق آخر سال، کالابرگ و غیره هم می‌گیرد. اکثر اعضای هیئت علمی با این سرکوب حقوق یک دهه گذشته الان از کارگر ساده هم وضعشان بدتر است.

    • بنده هیات علمی دانشگاه آزاد با مدرک دکتری دارم پانزده میلیون با حق مدیر گروهی و سه تا بچه میگیرم اما یارو دانشجوی من باغبان سد هستش داره ۳۰ میلیون میگیره اخه مگه دیوانه هستیم خانواده هامونو وارد این سیستم کنیم که حقوقش پول توجیبی هم نمیشه ما دیگه سنمون رفته بالا و بیست سال سابقه داریم چاره ای جز ادامه نداریم الان همکاران جوان بنده که سابقه پایین داشته استعفا دادند و در شرکت های دیگر که الان ۷۰ الی۸۰ میلیون حقوق میگیرند استخدام شدند یه سری هم از کشور خارج شدند همش ارزونی اون کسانی که همش میگن نه به امتیازات و حقوق اعضای هیات علمی، راستی میگم اگه اعضای هیات علمی فی سبیل الله کار کنند شما راضی میشید ؟؟؟؟؟فکر نمیکنم !!!!!

  4. سلام
    این مصوبه جدیدی نیست

  5. سلام
    اگر در سایت بزنن عدم موافقت ولی مرکز جذب بعد چند ماه شما رو از معرفان علمی گزینش بکنه این معنیش چیه

    • سلام
      برای من هم چنین موردی پیش آمده است. سایت مرکز جذب عدم موافت زده اما از چند نفر از معرفان، تحقیق و گزینش عمومی کردند. دلیلش را نمیدانم.
      اگر کسی اطلاعی دارد خواهشمند است اینجا بنویسید.

  6. سلام بسیار کار شایسته ای است به شرط آنکه واقعا درست هم اجرا شود

  7. نوش دارویی بعد از مرگ سهراب آمدی…

    وقتی اکثر گروهها به دنبال فردی ضعیف‌تر از خودشان برای جذب هستند تا چالشی براشون پیش نیاد… در یه دانشگاهی با جعل مدارک طرف جذب شده ولی بعد از محرز شدن تخلف دانشگاه به علت آبروریزی سرپوش گذاشته است. جالبه بعد از جذب حتی اسمشان را هم عوض میکنن.

  8. باسلام و احترام
    این اصول امر بدیهی و اولیه جذب و استخدام هاست در دانشگاهها و دانشکده هایی که حتی ۲۵ نفر از کارکنان باهم روابط خویشاوندی نزدیک دارند و این امر رو تسری بدید به هیات علمی که ما امروز شاهد یک بخشنامه ای هستیم که بایستی جز بدیهی ترین شروط جذب و استخدام پرسنل و هیات علمی دانشگاه باشد ،
    فردی از بهترین دانشگاههای دولتی فارغ التحصیل شده دارای مقالات متعدد هست این فرد را حتی بعنوان آبدارچی هم جذب نمی کنند چه برسد به نیروی طرحی یا کارمند یا بالاتر هیات علمی ولی می بینید در همین سیستم بی سوادترین و کم رزومه ترین افراد بعنوان طرحی یا پرسنل قراردادی جذب و سپس با ارتباط و رانتی که او را آورده ، رسمی هم می کنند و ارتقاء هم می بخشند و ماها باید نهایت تلاشمان را بکنیم تا در یک سازمان بسیار ضعیف جذب شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *