خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها
رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز رفع شائبه های محتمل در مورد برخی پرونده های جذب هیات علمی، شورای تحقیق در دانشگاه ها تشکیل می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

جزئیات جدید مصوبات جذب هیات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج امیرحسینی، رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی نامه‌ای را درباره مصوبات جدید جذب هیأت علمی به رؤسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد:

جزئیات این مصوبات و نامه مربوط به آن به شرح زیر آمده است:

مصوبه جلسه ۸۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اصلاحیه بندهای ۴ و ۵ آئین نامه تشکیل هیأت عالی جذب؛ بر اساس این مصوبه، تبدیل وضعیت اعضا هیأت علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی منوط به احراز صلاحیت عمومی و کسب درصد معینی از جداول امتیازات لازم برای ارتقا به مرتبه دانشیاری یا ارتقا از یک مرتبه به مرتبه بالاتر است.

جداول امتیازات کما فی السابق بر اساس مصوبات جلسات ۱۹۶ و ۲۶۳ هیأت عالی جذب است. مگر آنکه هیأت امنای هر مؤسسه اقدام به تغییر آنها کند.

تشکیل شورای تحقیق در دانشگاه‌ها برای تسریع تحقیقات و رفع شائبه در جذب هیات علمی

مصوبه جلسه ۴۷۶ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ هیأت مرکزی جذب درخصوص تشکیل شورای تحقیق؛ به منظور تدقیق و تسریع هرچه بیشتر در امر تحقیقات و نیز رفع شائبه‌های محتمل در مورد برخی پرونده‌ها، شورای تحقیق در دانشگاه‌های دارای دفتر تحقیق تشکیل می‌شود.

این شورا شامل پنج نفر متشکل از دو نفر عضو هیأت علمی به نمایندگی از بسیج اساتید دانشگاه، دو نفر عضو هیأت علمی به نمایندگی از دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه و مسئول دفتر تحقیق بعنوان دبیرشورا است.

جلسات شورا با حداقل چهار نفر رسمیت داشته و مصوبات آن با نظر اکثریت حاضر در جلسه معتبر است.

وظایف شورا عبارتند از تصمیم گیری نهایی در مورد پرونده‌هایی که منجر به عدم احراز صلاحیت می‌شود و نیز همفکری و ارائه طریق جهت بهبود هرچه بیشتر روند انجام امر تحقیقات پرونده‌های جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی.

 مصوبات جدید جذب هیأت علمی

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

۲ دیدگاه

  1. دیگر دانشگاه نهادی کاملا غیر کارآمد خواهد شد.

  2. این ترکیب شورا نشان می دهد دیگر به معنای واقعی علم ارزشی ندارد و تنها عده ی خاصی به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. این هشداری است که چند سال قبل مطرح شد. تاسف تاسف تاسف، خداحافظ کیفیت علمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *