خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » آمار تبدیل وضعیت در مرکز جذب اعضای هیأت علمی

آمار تبدیل وضعیت در مرکز جذب اعضای هیأت علمی

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: تا پایان سال ۹۲ تعداد ۳۵۰۰ پرونده براساس نوع تقاضای جذب و تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی موردبررسی قرارگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نشست هم اندیشی با هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه صنعتی شریف در اعیاد شعبانیه درمشهد مقدس  فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی گفت: فعالیت‌های این مرکز شامل بررسی صلاحیت‌های عمومی و شکلی، صلاحیت علمی و تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور است و تا پایان سال ۹۲ تعداد ۳۵۰۰ پرونده براساس نوع تقاضای جذب شامل ( قراردادی، رتبه تحصیلی، طرح سربازی و هیئت علمی پیمانی) و تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی موردبررسی قرارگرفته است.

وی در ادامه سخنان خود بخش عمده تاخیرات پیش آمده در انجام این موارد را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: بخشی از این تاخیرها در استعلامات ازمراکز ذیربط است.

رضوان طلب با اعلام اینکه زمان بررسی نهایی پرونده صلاحیت علمی وعمومی در مرکز جذب ۴۵ روز است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به جلسات مشترک با متولیان امر استعلام این زمان به حداقل برسد.

وی افزود: میتوان ادعا کرد فعالیت‌های این مرکز هم اکنون به روزرسانی شده و کارهای سنواتی گذشته صفر شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: درحال بررسی شیوه‌های نحوه جذب اعضای هیئت علمی در ۵۰ کشور برتر دنیا در زمینه علمی و دانشگاهی هستیم تا پس ازبومی سازی بتوانیم از بخش‌های مشترک و عمومی آن در مدل داخلی استفاده کنیم.

وی یکی ازکاستی‌های گذشته مرکز جذب را غفلت از مفهوم جذب به معنی ایجاد سازوکاری برای شناسایی اساتید و نخبگان برای معرفی به جامعه دانشگاهی ذکر کرد و گفت: ما تاکنون فقط پاسخگوی کسانی بوده‌ایم که خود اعلام آمادگی کرده‌اند و به سوی شناسایی و دعوت استعدادها قدم برنداشته‌ایم و باید این مهم در اولویت کاری این مرکز قرار گیرد.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *