خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها
کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ دکتر کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «تغییر فرم امتیازدهی هیات‌علمی آموزشی و حرفه‌ای» پیشنهادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصویب شد.

بنا بر اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر کی نژاد درباره مصوبات جلسه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جلسه هیأت عالی جذب، با حضور تعدادی از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مطالبی که توسط هیأت‌های اجرایی جذب برخی از دانشگاه‌ها در استان‌ها ارائه شده بود، بررسی شد، معمولاً مسائل اجرایی توسط هیأت‌های مذکور مطرح می‌شود، چرا که مسائل اجرایی نیاز به سیاست‌گذاری دارد.

بازنگری فرم امتیازدهی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین مواردی در رابطه با «تغییر فرم امتیازدهی هیات‌علمی آموزشی و حرفه‌ای» پیشنهادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود که در جلسات گذشته مطرح‌ شده بود در این جلسه تصویب شد و ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: برای وزارت علوم نیز «اصلاح فرم توانایی علمی» مطرح شد که برای جلسات آینده باید توسط مسئولان مربوطه ارائه شده و در جلسه هیأت عالی جذب شورا بررسی شود.

کی نژاد افزود: به دلیل جذب بالای اعضای هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان، مقرر شده بود که این دانشگاه دارای هیأت مرکزی جذب مستقل شود که در این جلسه شخصیت‌های حقیقی هیأت مذکور مشخص شد و از این پس پرونده‌های جذب دانشگاه فرهنگیان در هیأت مرکزی جذب دانشگاه بررسی شده و به وزارت علوم ارسال نخواهد شد.

وی ادامه داد: از زمانی‌که هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است حدود ۱۶ سال می‌گذرد و این هیأت به طور مرتب هر ۱۵ روز یک‌بار جلسه برگزار می‌کند حتی در ایام تعطیلات سالیانه در مرداد ماه معمولاً جلسات تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: وظایف جلسه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی، سیاست‌گذاری است و حدود ۱۰ الی ۱۲ سال این کار انجام داده ایم، سیاست گذاری چیزی نیست که هر چند سال یکبار تغییر کند برای همین به آینده نگری و سیاست‌هایی که برای آینده و پیشرفت مسئله جذب هیأت علمی ضرورت دارد، پرداختیم.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیأت علمی افزود: البته یک بخشی از وظایف هیأت عالی جذب دائمی است، و دانشگاه‌هایی که واجد شرایط تأسیس هیأت اجرایی جذب هستند، صلاحیت اعضای هیأت اجرایی جذب این دانشگاه‌ها باید در هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده و برای آنها حکم صادر شود.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

۵ دیدگاه

  1. سلام و احترام.
    جذب هیات علمی که به این صورت شده که هر دانشگاه فقط نیروی خودش رو میگیره و تا جایی که راه داره و میتونن‌،در جلسه مصاحبه امتیاز نیروی خودشون رو بالا میدن که فقط نیرو خودشون رو بگیرن.آخه چرا باید اینجوری باشه که سلیقه ای عمل بشه؟؟؟؟ اگه قراره که هر دانشگاه نیروی خودش رو حتی بدون رزومه بگیره،پس فراخوان برای چی هست؟؟؟؟؟؟؟جالبه که فراخوان فقط فرمالیته ست.همه روند جذب سلیقه ای شده.

  2. سلام و احترام
    همانطور که جناب آقای دکتر خلج امیر حسینی و دیگر عزیزان تلاش کرده اند و آیتم های بومی بودن، جوان بودن، رزومه ی پژوهشی، معدل های مقاطع مختلف تحصیلی را در اولویت قرار داده اند.
    خواهش میکنیم به جد به موضوع ورود کرده و دست هرگونه امتیاز سلیقه ای بودن را از این میان کوتاه کنید.
    خیلی خیلی خیلی برخی از دانشگاه ها بد عمل کردند ????

  3. با سلام واحترام،امیدواریم جذب نخبگان ودر برنامه داشته باشیددر حد حرف نباشدوبا این حرکت جلوی نخبه کشی مسئولین استانی تیشه به دستی که دارند به ریشه نظام اسلامی می زنندگرفته شودو نخبگان و جذب کنیدتا نظام اسلامی بیش از پیش قدرتمندشود.با تشکراجرکم عندالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *