خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اختصاص امتیاز ویژه به اعضای هیات علمی درصورت تالیف کتب با ارزش علمی بالا

اختصاص امتیاز ویژه به اعضای هیات علمی درصورت تالیف کتب با ارزش علمی بالا

وزیر علوم گفت: کتب تألیفی که ارزش علمی بالایی داشته باشد در پژوهانه و ارتقای اعضای هیات علمی امتیاز ویژه می‌گیرند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

تدوین آیین نامه تالیف کتاب درسی و ابلاغ به دانشگاه ها

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل در جمع شورای معاونان سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بر اساس یک مطالعه تطبیقی و توسط موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نحوه تالیف کتاب درسی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

ارائه امتیاز ویژه در پژوهانه و ارتقای اعضای هیات علمی برای تالیف کتب با ارزش علمی بالا

وی تاکید کرد: کتابی که بر اساس این آیین‌نامه تالیف شده باشد و علاوه بر ارزش بالای علمی به امیدآفرینی و هویت دینی و ملی ما هم توجه کرده و دارای ویژگی‌های خاص علمی ترویجی باشد حتی نسبت به مقاله هم امتیاز بیشتری در پژوهانه و جهش علمی می‌گیرد.

وزیر علوم اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۵ مورد برنامه تحولی در وزارت علوم انجام شد که ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، ایجاد صندوق عتف و افزایش قابل توجه مجلات علمی و پژوهشی ایرانی در نمایه‌های بین المللی از جمله این اقدامات مهم بود.

وی افزود: تاسیس معاونت فناوری و نوآوری که در راستای شتاب بخشیدن به فعالیت پارک‌های علم و فناوری صورت گرفت اقدام بزرگی بود و تعریف ساختار آن و راه اندازی پست‌های سازمانی آن نیازمند پیگیری‌های متعدد از سازمان اداری و استخدامی بود.

اختصاص ۶۰ درصد بودجه پژوهشی شورای عالی عتف به فعالیت‌های پژوهشی

زلفی گل تشکیل صندوق عتف را از دیگر اقدامات وزارت علوم دانست که باعث تجمیع بودجه پژوهشی شورای عالی عتف شد و ۶۰ درصد اعتبار پژوهشی شرکت‌های دولتی در این صندوق تجمیع شد که رقم خوبی است و به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در حالی که قبل از دولت سیزدهم ۱۰۱ مجله علمی نمایه بین المللی داشت در دو سال اخیر توانستیم ۶۷ مجله را نمایه کنیم که اقدام مهمی در راستای مرجعیت علمی بود.

ثبت ۱۵۰۰۰ نیاز پژوهشی در سامانه نان

وزیر علوم ایجاد سامانه نان را اقدام مهم دیگری ذکر کرد که باعث ایجاد ارتیاط بین نیاز صنایع و دستگاههای اجرایی با دانشگاه‌ها شد به نحوی که نیازهای پژوهشی کشور در این سامانه ثبت و اساتید و دانشجویان بر اساس آن طرح پژوهشی و پایان نامه تعریف می‌کنند و هم اکنون ۱۵۰۰۰ نیاز در آن ثبت شده است.

زلفی‌گل اظهار داشت: برای اولین بار و در قالب سامانه نان به اساتید این فرصت داده شد تا از میان دانشجویان اساتید درخشان بدون دخالت سازمان سنجش و آزمون سراسری دانشجو پذیرش کنند.

بهره برداری از سامانه دانا برای ثبت سوابق علمی اعضای هیئت علمی و محققان

وی افزود: سامانه دانا نیاز در این دولت به بهره برداری رسید که سوابق علمی تمام اعضای هیئت علمی و محققان در آن درج می‌شود تا سازمان‌ها و صنایع به راحتی بتوانند محقق مورد نیاز خودرا پیدا کنند و تکمیل رزومه در این سامانه برای اساتید امتیاز ویژه دارد.

تعریف ۶۰ پایه تشویقی جدید برای اعضای هیات علمی

وزیر علوم تعریف ۶۰ پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی را از دیگر برنامه‌های تحولی وزارت علوم نام برد و گفت: قبلا تعداد پایه‌های تشویقی بین ۵ الی ۷ پایه بود.

اعطای امریه سربازی به دانش آموختگان دکتری

وی اخذ مجوز از مقام معظم رهبری برای اعطای امریه سربازی به دانش آموختگان دکتری، تدوین آیین نامه پژوهشگر مستقل و برگزاری دوره‌های دستیار فناوری در پارک‌های علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های تحولی وزارت علوم اعلام کرد.

زلفی‌گل این که با پیگیری وزارت و سازمان برنامه و بودجه موفق شدیم در قانون مصوب مجلس ۱۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها را به پژوهش و ۵ درصد را به فرهنگ اختصاص دهیم، اقدام تحولی بود و باعث رشد و رونق در این حوزه‌ها خواهد شد.

گفتنی است پیش از سخنرانی وزیر علوم، مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید و سایر حاضران نشست، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های پیش روی حوزه تخصصی خود در این سازمان ارائه دادند.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۵ دیدگاه

  1. تا زمانی که دانشجو بودیم باید مقاله می نوشتیم و به نام اساتید هیات علمی محترم چاپ می کردیم تا درجه علمی بگیرند.

    «یکبار تعداد مقاله های دانشجویان را از مقاله های که خود اساتید هیت علمی دانشگاه تنهایی نوشته اند جدا کنید تا مشخص شود درجه علمی بعضی اساتید با مقاله های خودشان چقدر است!!!!!»

    راستی چرا از یک استاد حق التدریس حمایت نمی کنید تا کتاب چاپ کند استاد حق التدریس یا باید خودش بدون هیچ تشویقی و آزادانه کتاب چاپ کند یا باید نام یک استاد هیات علمی را که از محتوای کتاب اطلاعی ندارد به عنوان نام نویسنده اول بنویسید تا دانشگاه محترم کتاب چاپ کند. بعد تشویق و ارتقا علمی را هیت علمی بدون اطلاع از محتوای کتاب می گیرد.
    اگر درستکار هستید فرصت حمایت و تشویق را به اساتید حق التدریس هم بدهید تا کتاب بنویسند و اعضای هیت علمی هم خودشان مقاله و کتاب بدون بار بردوش دانشجو بودن بنویسند و درجه علمی بگیرند که شایسته آن هستند.

  2. وتویی بودن مقاله را بردارید تا باور کنیم!!
    استاد برای رساندن مقاله ها مجبور است تالیف کتاب و سایر تحقیقات را رها کند تا به مقاله برسد!

  3. ببخشید آنوقت ارزش علمی بالا را کی تشخیص میده

    از زیر باران برداشتید گذاشتید زیر ناودان

    همان مقاله بود بهتر بود

    از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *