خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » امتیاز تعداد فرزندان و تاهل در جذب هیات علمی وزارت علوم
لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

امتیاز تعداد فرزندان و تاهل در جذب هیات علمی وزارت علوم

رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه اختصاص امتیاز تعداد فرزندان در جذب هیات علمی دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی کی نژاد در خصوص تعداد اساتیدی که طی مدت تشکیل هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب شده اند گفت: از زمانی که هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است حدود ۱۶ سال می‌گذرد و این هیأت به طور مرتب هر ۱۵ روز یک‌بار جلسه برگزار می‌کند حتی در ایام تعطیلات سالیانه در مرداد ماه معمولاً جلسات تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۷ عضو هیات علمی در دانشگاه ها فعال هستند که حدود ۲۵ هزار نفر از آنان در زمان تشکیل هیات عالی جذب شورا فعال بودند و از زمان تشکیل هیات مذکور برای حدود ۷۵ هزار نفر از اعضای هیات علمی حکم صادر شده است، کاری که بی نظیر بوده و در دنیا سابقه ندارد.

رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تسهیلات اعضای هیات علمی خانم برای جذب در دانشگاه ها گفت: در در برخی دانشگاه ها ۳۲ درصد اعضای هیات علمی خانم هستند، در یک مقطعی پیگیر بودیم امتیازاتی به اعضای هیات علمی خانم اختصاص دهیم که هنوز هم پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد : در حال حاضر در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فرزند آوری و تاهل دارای امتیاز است. که هم متقاضیان جذب خانم و هم متقاضیان جذب آقا می توانند از آن استفاده کنند، یک فرزند ۵ امتیاز، داشتن دو فرزند ۱۱ امتیاز و تاهل ۵ امتیاز دارد.

دکتر کی نژاد افزود: زمانی اگر خانم و آقا هر دو متقاضی جذب باشند هردو می توانند از این امتیاز استفاده کنند.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

۴۴ دیدگاه

  1. تو صلاحیت علمی به قدری نمرتون رو پایین میدن که نتونی با اون تاهل و فرزند بالا بیای…اگر مردین گزینه تاهل و فرزند رو از چشم هیات جذب و مصاحبه حذف کنید که نتونن بفهمن که در نهایت امتیاز شما چقدر میشه!!!!! مگه خودشون بلد نیستن حساب کتاب کنن روز مصاحبه این موارد رو؟!!!خب به اونی که میخان چنان امتیاز بالایی میدن که شما دو جین بچه هم که داشته باشی به امتیاز اون نمیرسی…جمع کنید بابا این بازیارو..وقتمونو تلف کردیم…

  2. این بحث ها واقعا بی دلیل هست چون این امتیازات در مرحله صلاحیت عمومی هست که معمولا چندان تاثیر گذار نیست و گروه های های مختلف از قبل بر اساس مولفه های علمی انتخاب و اولویت بندی متقاضان را انجام دادند(فقط در شرایط برابر تاثیر دارد).
    از منظر صلاحیت عمومی هم تشکیل و مدیریت خانواده برای کسی که میخواهد استاد دانشگاه باشد و کار پرورش دانشجو را هم انجام دهد یک مزیت است. متاسفانه در گذشته صلاحیت عمومی فقط محدود به مسائل اعتقادی و سیاسی بود و مسائل پرورشی چندان دخیل نبود و نتیجه هم شده بسیار استادانی که توانایی های اجتماعی پایینی دارند. تصمیم بسیار خوبی هست و این پیام را می دهد به جامعه علمی که حتما در کنار مسائل علمی به موضوعات فردی و خانوادگی هم توجه کنند.

  3. تا زمانی که در سن نزدیک ۴۰ سالگی مجرد نباشید نمی فهمید مجردی چیست. بعضی ها فکر می کنند مجرد ها می خورند و می خوابند و هیچ دغدغه ای ندارند. مجردی در سن بالا مخصوصا برای دخترها یعنی سربار خانواده بودن، تحقیر شدن و سرکوفت شنیدن در هر شرایطی..همه دوست دارند ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند گناه ما چیست که شرایط ازدواج برایمان پیش نیامده و یک عمر با نجابت زندگی کردیم. تو را خدا ظلم به ما نکنید و این امتیازها را لحاظ نکنید.

  4. سلام
    اگر در سایت بزنن عدم موافقت ولی مرکز جذب بعد چند ماه شما رو از معرفان علمی گزینش بکنه این معنیش چیه.

  5. هر موقع تا ۴۰ سالگی مجرد بودید و به تنهایی نوشتید. به تنهایی خرج خودتون رو دادید. بی کس و بی پناه در محلات خطرناک رفتید برای پر کردن پرسشنامه و کارهای میدانی و خلا عاطفی رو به تنهایی پر کردید و واقعا لمسش کردید اونوقت می تونید بگید مجردی راحتتره از متاهلی. لااقل متاهلی یه همراه داری. یه کسی داری خرجتو بده. کسی داری همراهت بیاد محلات و روستاها. کسی داری خلا عاطفی زندگی تو پر کنه. اون فرد مجرد بخاطر هزار مشکل و بدبختی ازدواج نکرده. همه تشکیل خانواده رو دوست دارن. من خودم دیدم افراد متاهل چ با فراغ بال در کنار همسر کاراشون انجام دادند و برای کوچکترین کار همسرشان کنارشون بوده. تو رو خدا دیگه اینجا هم به افراد مجرد ظلم نکنید. بدتر از این با سرنوشت ما بازی نکنید

  6. تا متاهل و خصوصا بچه دار نباشید درکی از سختی‌ها و مشکلات تحصیل در دوران دکتری و هیئت علمی شدن ندارید که در مورد خانم ها بسیار شرایط دشواری است هم از نظر روانی و هم جسمی
    این امتیاز تنها می تواند گوشه ای از مشکلات را کم کند.

    • جسارتا میشه بگین شما چجوری دکتراتونو با فرزند و تاهل گرفتین؟ همین جوری مجردی تایم برای ریسرچ و دیتا کالکشن و آنالیز و آموزش و… نیست. شما جهاد کردی حداقل حقته استنفورد یا برکلی هیت علمی شی اینجا بنظرم در سطح شما نیس!

  7. آنها که دارای مدرک دکتری یا ارشد هستند ولی سن آنها بیش از ۴۰ سال است و بیکار هستند بهتر است روی آزمون دبیری آموزش و پرورش در تابستان متمرکز شوند. ایمیل وزیر آموزش و پرورش را از سایت مربوط پیدا کنید و از ایشان بخواهید تا سن متقاضیان شرکت در آزمون دبیری (در تابستان) را برای دارندگان مدرک دکتری یا حتی ارشد تا سقف ۴۵ افزایش دهد. با سپاس

  8. با سلام،
    دختر مجردی که در خانواده با مشکلات مالی ادامه تحصیل می دهد و در عین حال با کار پاره وقت نان آور خانواده هست و به دلیل همین مشکل مالی نمی تواند ازدواج کند..به نظرم از همه امتیاز بالاتری دارد. لطفا در تصمیات تجدید نظر کنید.

  9. رقیه کاظم زاده

    هر ۱۵ روز یه بار جلسه میذارین که حق مارو ضایع کنین. چرا با این مصوبه های مسخره تون، ما و امثال ما رو از ۴۰ تا ۴۵ سالگیمون از شرکت در فراخوان محروم‌کردین. خدا ازتون نگذره.

  10. به نظرم این امتیاز خیلی بی عدالتیه. فرد مجردیه که به تنهایی با بی پولی ، دور از خانواده، خلا عاطفی و خیلی مشکلات دیگه از پس رساله دکتراش براومده خیلی باارزش تر از فرد متاهلیه که تمام این امتیازات و به ویژه آرامش تشکیل خانواده رو داشته و دکترا خونده. من خودم به شخصه تمام این سختیها رو به تنهایی کشیدم. مطمئنا همه دوس دارن تشکیل خانواده بدن ولی این امر رو نباید در موارد علمی دخالت بدهند. واقعا این امتیازات به دور از انصافه مخصوصا برای ما دهه شصتیا که واقعا ما رو از هر جهت از زندگی ساقط کردند من خودم واقعا از مسئولینی که چنین اقداماتی میگیرند راضی نیستم و نمی بخشم که با سرنوشت ما بازی کردند. و به خدا واگدارشون می کنم. ایشالا خدا خودش به داد ما برسه.

  11. دوستان چرا زود موضع میگیرید؟ بنظرم این مباحث مهم نیست. بنده هیات علمی هستم در رشته فنی مهندسی در دانشگاه مرکز استان. در جذب هیات علمی، گروه، تصمیم گیرنده هست. چه بسا ما فرد مجرد را ترجیح بدیم به متاهل. چون ملاک ما غالبا توانایی آموزشی و پژوهشی هست. خصوصا در گروه ما بحث آموزشی (مقاطع تحصیلی متقاضی، سهمیه داشتن یا نداشتنش، روزانه یا شبانه خوندنش و..) مهمتر از پژوهشه. گرچه از امسال شنیدیم علاوه بر نظر گروه، نظر کارگروه جذب هم اهمیت داره ولی اگر گروه، فردی را نخواد، وزیر هم نمیتونه کاری کنه.
    بنابراین تنها اگر گروهی، ۲ نفر را در یک سطح بدونه، درینصورت هیات جذب نظرش به سمت فردی که متاهل هست خواهد بود. همین.

    • شما بیشتر معلم نیاز دارید تا عضو هیات علمی، عضو علمی باید فناور و پژوهشگر باشد. بله گروه ها هم لابی خاص خودشون رو همیشه دارند. هر کسی که بیشتر با اعضای هیات علمی گروه، مقاله مشترک چاپ کرده باشه ارجح تر هستش.

      • نگاه کنید هر گروهی تفکر خاص خودشو داره. بنده شریف خوندم و۳ همکار خودمون هم ۲نفر از امیرکبیر هستند. دیدگاه گروه ما در جذب هیات علمی به این شکله. شما بابد تعیین کنید معیارهای ما به چه شکل باشه؟ بحث پژوهش هم سر جای خودش. مثلا بنده خودم مقالاتی که چاپ میکنم به عنوان مشاور در دانشگاههای دیگه همکاری میکنم. خیلی راحت میشه کار پژوهشی کرد دوست عزیز.

        • دوستانی ک اینجا میان همشون شریف و امیر کبیر و بهشتی و… درس خوندن فرصت مطالعاتی هاشونم اکثرا رفتن n تام ریسرچ دارن. پس جسارتا شوآف موقعیتتون رو نکنید… بعدم بله همه حق دارن ب شرایط گروه شما انتقاد کنن چون شما از درآمد های حاصل از منابع این کشور تامین مالی میشید مثل دانشگاهای آمریکایی خودتون ک پویا و پروداکتیو نیستین… بعدم ۴ تا درس کارشناسس رو لکچرر ها میتونن بگن شما باید ریسرچر جذب کنی نه ۴ تا استاد ک صرفا مبانی نظری و حل مساله درس میده! ی سر لطفا ب وبسایت ۴ تا دانشگاه معتبر بزنید بعد معیار تعیین کنید!

          • دوست عزیز بنده نگفتم بقیه جای ضعیف درس خوندن. حرفتونو در کل قبول دارم ولی معیار دانشگاهها با هم بنظرم متفاوته. من دقیقا این موضوع را در پذیرش دانشجوی دکتری و جذب هیات علمی در دو دانشگاه شریف و تهران که گذراندم، دیدم. برای یکی ریسرچ و مقاله اهمیت بیشتری داشت اما برای دیگری مسائل آموزشی.
            متاسفانه ریسرچ در کشور یعنی مقاله دادن. مقالاتی که اکثرا با داده های فیک همراه هست. کار بدیع و جذابی عموما مشاهده نمی کنیم (نمیگم همه موارد اینطوره).
            اتفاقا کار ما در دانشگاههای غیر تهران سختتره. ما مقالاتی که میدیم را به تنهایی باید انجام بدیم (از دانشجوی کارشناسی توقع تایپ کردن هم نداریم) اما در تهران، سالی ۱۰-۱۵ مقاله به شکل اتوماتیک میدن (بعضا خود استاد هم نمیدونه چه وقت مقاله سابمیت شده و چه زمان اکسپت!).
            بنابراین حرف من این نبود که فقط به معیار آموزش اهمیت میدیم. شاید برای ما ۶۰ ضریب آموزش و ۴۰ پژوهشه.

      • دقیقا همینه

  12. کسی که شغل ندارد برای پر کردن شکم فرزندان باید از دیوار مردم بالا رود، این فشار عادلانه نیست و بشدت فساد آور است.

  13. جای تاسف دارد که مسائل خصوصی و شخصی و خانوادگی را در جذب هیت علمی به تعبیر به جای منتقدان(غیر علمی)دخیل میکنید.

    گویا همه چیز در جذب تاثیر و امتیاز دارد جز سواد و تخصص و آگاهی!!!
    تاسف!!!!!

  14. سلام شرایط سنی و بفرمایین

  15. بسیار تدبیر عادلانه و هوشمندانه‌ایه. کلی فرق هست میان آموزش، پژوهش، نگارش مقاله و تولید علم در یک فرد مجرد که از حیث افکار و متعلقات آزاد و رهاست با کسی که متاهله و بالاتر از اون دارای فرزنده. قطعا و فی‌الذات خیلی ارزشمنده که شخص متاهل و فرزند دار با این حجم از دغدغه‌های فکری بتونه به تحصیل و تولید علم هم بپردازه. همین که متولیان امر متوجه این موضوع شدند و امتیازی رو بهش اختصاص دادند، قابل تقدیره.

  16. این امتیازها مبنای عقلی ندارند و متاسفانه پایشان به علمی ترین رقابت ها هم باز شده است. وقتی مبنای جذب، برتری علمی نیست بهتر است نامش را به جذب هیات غیر علمی تغییر دهید تا همه تکلیفشان را بدانند.

    • وقتی امتیارات علمی دو فرد یکسان باشد قطعا فرد متاهل و دارای فرزند زحمت بیشتری کشیده .اینو وقتی میفهمید که متاهل و دارای فرزند باشید.افراد مجرد از سختیهایی که فرد متاهل و دارای فرزند میکشه زیاد درکی ندارن

      • کاملا درست گفتی، هیچ درکی ندارند که وقتی بچه میاد خصوصا مادر دیگه نمیتونه پژوهش کنه و به مقالاتش اضافه کنه… اتفاقا کاملا عادلانه است.

        • با عرض پوزش شما که به قول خودتان دیگر نمی توانید پژوهش کنید و مقاله بنویسید چطور می خواهید عضو هیات علمی شوید و به تولید علم بپردازید؟!

  17. امتیاز اون بدبخت مجردی که تا پاسی از شب مطالعه و پژوهش داشته از فردی که متاهل شده و در کنار خانواده شب را به صبح رسانده کمتر است . این عادلانه نیست .

    • قطعا باید متاهل و دارای فرزند باشید که درک کنید سختیهایی که یک فرد متاهل و دارای فرزند میکشه برای رسیدن به درجه علمی مشابه با فرد مجرد چقدر بیشتر و بیشتر و بیشتر…..

    • سلام
      من خودم موافق مقایسه مباحث علمی و غیرعلمی نیستم. اما، هیچ‌کسی در این کششور مانع متاهل شدن کسی نمیشه. شما هم می تونید ازدواج کنید. اما بدون متاهلها هم بالفطره متاهل نبودند. اونا هم دوران مجردی رو گذروندن‌. ولی خودم بخوام در شرایط علمی برابر گزینش کنم. متاهل رو انتخاب می کنم. هم به خاطر شرایط درون دانشگاه، هم بنده خدا زن و فرزند باید نون بده.

  18. چرا؟!! شایستگی علمی یک فرد چه ربطی به مسائل خصوصی و شخصی او دارد؟ چون مجرد هستند و از حق ازدواج به هر دلیلی محروم شدن، باید از حق کار و اشتغال هم محروم بشن؟
    این چه سیاستگذاری غلطی است که دارید؟!
    (من خودم متاهل هستم و به اینگونه سیاستها و دخالت زندگی شخصی افراد در محیط کار و حرفه ای انتقاد دارم.)

    • زمانیکه دو فرد از نظر علمی در یک سطح باشند قطعا فردی که متاهل و دارای فرزنده زحمت بیشتری کشیده در ابن راه.فکر نمیکنم درکش سخت باشه! مگر اینکه نخواهیم بفهمیم

      • مجرد کلی دغدغه فکری و مشکلات مالی داره که متاهل کمتر داره. مشکلات متاهلین بیشتر از خاله زنک بازی هاشون هست

        • سلام. من موافق این نیستم که تاهل روی جذب هیات علمی اثرگذار باشه. اما درک شما از مشکلات یک فرد متاهل و تقلیل دادنش به خاله زنک بازی واقعا عجیب و مایه تاسف هست.

        • شما دکتری دارید!!!!! قراره استاد بشید و به دانشجو چه طرز تفکری را منتقل کنید!!

      • برعکس، مجرد همه بار زندگی اش را تنهایی به دوش میکشد. تنهایی مینویسد، تنهایی باید خرج بدهد، تنهایی همممممه کارها را تنهایی باید انجام بده. ولی متاهل همیشه یک بال و یک همراه دارد که سختی ها را کم کند.
        در گروه ما زنی متاهل وجود دارد که تماااام مقالاتش با شوهرش مشترک است. همه را شوهر نوشته و زن فقط اسمش آمده. الان هیات علمی شده. این انصاف نیست. این تقوا نیست. این عدالت نیست. این علمی بودن نیست

    • سلام و عرض احترام
      دختر یا پسری که به دلیل وضعیت نامناسب مالی خانواده، بیکاری یا صرفا علاقه به هیات علمی شدن، یا شرایط ازدواج برایش پیش نیامده یا بدلیل این شرط هیات علمی شدن که نباید استخدام پیمانی یا رسمی سازمانی باشد، از حق تشکیل خانواده و شاغل بودن محروم شده. متأسفانه با این قانون از هیأت علمی شدن که آرزویش بوده و چندین سال برایش تلاش کرده و جنگیده، هم محروم می شود. که بدنبال بیکاری، خواه ناخواه از هدف دولت که تشکیل خانواده می باشد هم بی نصیب می ماند. بجای اینکه برای افراد مجرد بستر اشتغال فراهم شود که میل به ازدواج پیدا کنند یا شرایط ازدواج برایشان فراهم شود، به افرادی که مسیر زندگی خودشان را انتخاب کرده و به خانم هایی که خانه داری را انتخاب کرده و با آن کنار آمده اند، امتیاز می دهید؟؟؟؟!!!! بنظر بنده حقیر، سیاست معکوسی را در پیش گرفتید.
      التماس بازبینی مجدد در این قانون

      • از زندگی خانمی که پس از ازدواج ادامه تحصیل داده و مدرک دکترا گرفته و در فراخوان جذب شرکت کرده، چطور نتیجه گرفتید که خانه داری را انتخاب کرده و با آن کنار آمده‌؟؟؟؟؟ جالبه که این مصوبه در مورد آقایان متاهل هم هست. اما نمیدونم چرا اصرار دارید در مورد خانمها تحلیل کنید.

        • دوست عزیز این یک انتخاب… شما مسول انتخاب خودتی دز سطح مسائل خصوصیت! چ ربطی ی جذب داره؟ شما ک متاهلی فرزند هم داری میری برای خرید های روزمره چون متاهلی بهت تخفیف میدن؟ زودتر نوبتت میشه؟ چون متاهل بودی نمراتت تو دوران تحصیل ب اضافه ۲ میشد؟
          نمیشد!
          پس لطفا منطقی باش
          هیچ جای دنیا همچین قانون من در آوردی وجود نداره چون مسائل خصوصی افراد ب خودشون مربوط…
          عادت کردن یسری… واستین حقتون رو بگیرین بدون رانت اگر اینکاره اید!

          • آقای محترم، من بالاتر گفتم موافق این سهمیه متاهلی نیستم و مبنا باید علمی باشه. اما اینکه به خانم متاهلی که ادامه تحصیل داده توهین کنید و از لفظ خاله زنک بازی و خانه داری استفاده کنید رو قبول ندارم. شما هم زیاد جوش نزن ، این حرفها رو همه میدونن. له کردن هم نوعتون که از شرایط زندگی و تحصیلش اطلاعی ندارید هنر نیست.

          • شما حتی مفهوم خانواده را هم متوجه نمیشید!! بازار تره بار ! واقعا که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *