خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های اساتید با صنایع
سه برابر شدن مبلغ قراردادهای استادان با صنایع و اعلام گرنتهای تحقیقاتی

افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های اساتید با صنایع

وزیر علوم از افزایش ۳ برابری مبلغ قراردادهای استادان با صنایع خبر داد و گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیازهای صنایع و جامعه باشند و کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناورمحور باشند تا ۳ برابر گرنت تعلق می‌گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

افزایش ۳ برابری مبلغ قراردادهای اساتید با همکاری صنعت

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره برنامه سال جدید وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان در صنعت اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ شرایطی را برای استادانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه نیازهای جامعه هستند، اختصاص داده‌ایم تا خودشان به جذب مستقیم دانشجو اقدام کنند.

وی افزود: مثلا، اگر استادی بر اساس نیازهای ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) طرح دانشجویی تعریف کند، نامش در دفترچه کنکور لحاظ می‌شود و از همان قسمت به صورت مستقیم دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجو هم می‌داند که در خصوص چه موضوعی باید انتخاب رشته کند.

زلفی گل تصریح کرد: مسیر دوم جذب دانشجو در صنعت مربوط به دانشجویان استعداد درخشان است؛ بر همین اساس استادانی که در راستای نیاز صنعت با صنایع قرارداد منعقد کرده یا متناسب با سامانه نان طرح نامه یا پروپوزال دانشجویی تعریف کنند از بین استعدادهای درخشان که جزء ۲۰ درصد ورودی رشته خودشان هستند، می‌توانند مستقیم به صورت استاد محور دانشجو پذیرش کنند و دیگر نیازی به شرکت دانشجو در کنکور نیست.

وزیر علوم ادامه داد: با انجام فعالیت‌های مذکور به تدریج بخشی از ظرفیت تحقیقاتی کشور به نیازها و مسائل کشور سوق داده می‌شود، از طرفی برای استادانی که ارتباط خوبی با صنعت دارند، مبلغ قراردادهایشان تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، مثلا، اگر استادیار رشته انسانی حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و مبلغ قراردادی که با صنعت منعقد کرده است ۶۰ میلیون تومان است، می‌تواند به جای دریافت سالانه یک پایه تشویقی سالانه ۳ پایه تشویقی دریافت کند.

حمایت مالی ویژه از رساله‌های کاربردی و فناور محور

زلفی گل گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیازهای صنایع و جامعه باشند اگر کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناور محور باشند تا ۳ برابر گرنت اختصاص تعلق می‌گیرد. مثلا، به رساله عادی دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان گرنت و به رساله کاربردی ۵۰ میلیون تومان و به رساله فناور محور ۷۵ میلیون تومان گرنت اختصاص خواهد یافت.

وزیر علوم در پایان بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجویان در صنایع مختلف بدون هیچ محدودیتی عملیاتی خواهد شد.

همچنین ببینید

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ اعلام شد.آخرین اخبار جذب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *