خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » سه برابر شدن گرنت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران

سه برابر شدن گرنت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از سه برابر شدن گرنت اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: از طریق اتوماسیون توانستیم ۵۰ درصد این گرنت را در اختیار اساتید قرار دهیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، مهدی فکور روز یکشنبه در سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که در کتابخانه این دانشگاه برگزار شد، افزود: سال ۱۴۰۰ سال برنامه ریزی و ایجاد ساختارهای جدید در معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و سال ۱۴۰۱ اخذ مجوزهای لازم و بسترسازی برای ایجاد شرایط مناسب در حوزه پژوهش در فناوری بوده است.

وی یادآور شد: هیات امنای دانشگاه تهران آیین نامه های خوبی را در اختیار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قرار داده است که از امسال ثمرات آن را مشاهده خواهیم کرد. پژوهانه (گرنت) اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تا سقف سه برابر افزایش یافته است، روال و دستورالعمل آن امسال ابلاغ شد و از طریق اتوماسیون توانستیم ۵۰ درصد این پژوهانه را در اختیار اساتید قرار دهیم، سامانه های دست و پاگیر در این زمینه بود جمع شد.

معاون دانشگاه تهران تصریح کرد: آیین نامه مالکیت معنوی باردیگر بررسی و تصویب تصویب شد و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفت. آیین نامه مالکیت معنوی الزام برای دانشگاهی است که می‌خواهد از علم، تولید ثروت کند و اعتقاد ما هم بر این است که اگر یک دانشگاه بخواهد تولید ثروت کند راه آن پژوهش و فناوری است.

فکور افزود: حمایت از رساله‌ها و پایان نامه‌ها امسال نام آن را به اختصار پارسا گذاشته ایم و امروز رونمایی از این سامانه را خواهیم داشت. همچنین افزایش گرنت حمایت از پژوهشگران و دانشجویان حداقل ۱۰ برابر شده است و تامین اعتبار آن صورت گرفته و از طریق سامانه در دو موضوع پژوهش و فناوری حمایت های ویژه‌ای را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که دارای حمایت از صنایع و موسسات مختلف هستند در مرکزی تحت عنوان مرکز پارسا گرداوری و حمایت کنیم تا صنایع مختلف ببینند که دانشجویانی که برای انها کار پژوهشی انجام می دهند روال پیشرفت انها به چه صورت است. همچنین اساتید را در این مراکز دعوت می‌کنیم.

معاون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: در حال حاضر سه قرارداد مادر تدوین شده است که ذیل این قراردادها حمایت از موضوعات پژوهش و فناوری انجام می‌شود و مبالغ این حمایت‌ها هم قابل توجه است، این قراردادها که با فولاد، همراه اول و سازمان فضایی امضا شده، به کارتابل تمام اساتید ارجاع شده است.

فکور تصریح کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه تهران ظرفیت بسیار خوبی را دارد اما تاکنون مغفول مانده بود، مجوز پژوهشگاه را هیچ دانشگاهی به جز دانشگاه تهران ندارد که این مجوز احیا شد و در هیات امنا قوانین و آیین نامه‌های مرتبط با آن تصویب شد. روندی که برای تاسیس و انحلال موسسات نوع ۳، موسساتی که دارای حامی هستند در این قسمت بسیار تسهیل شد.

به گزارش ایرنا، سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش امروز با حضور رییس و مسوولان این دانشگاه برگزار شد.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

یک دیدگاه

  1. فرق اساتید دانشگاه تهران با بقیه دانشگاههای دولتی چیه؟ ما که سالها تلاش کردیم تا هیات علمی شهرستان شدیم، فقط بخاطر پارتی نداشتن، سالها و سالها دویدیم تا رسیدیم، چرا باید امتیازات کمتری داشته باشیم؟ و چرا اصلا باید بین دانشگاهها تبعیض باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *