خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نبود زمینه لازم برای جذب محقق پسا دکتری با وجود نیاز کشور

نبود زمینه لازم برای جذب محقق پسا دکتری با وجود نیاز کشور

تعداد پژوهشگران پسا دکتری در کشور کمتر از ۲ هزار نفر است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، معاون پژوهشی وزرات علوم، با اشاره به توسعه دوره‌های مهارت‌آموزی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار دانشجو در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند.

پیمان صالحی در سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به اهمیت مهارت‌افزایی اشاره کرد و گفت: امروزه سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر در مراکز هدایت شغلی آموزش می‌بینند، بنابراین باید روی محتوای این آموزش‌ها دقت کرد.‌ از این مراکز به خوبی حمایت می‌کنیم و همه دانشجویان می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی در این نشست در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی با صنعت و جامعه هم ظرفیت خوبی است، سال گذشته ۶۹۰ نفر و امسال تاکنون هزار و ۲۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند، و ممکن است جزو موارد احباری ایین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی شود.

وی با تاکید بر جذب دانشجویان پسادکتری گفت: امروز ۱۶۰ هزار دانشجوی دکتری داریم که سالی ۱۵۰۰۰ نفر دانش‌آموخته می‌شوند، ولی محقق پسادکتری هنوز به ۲ هزار نفر هم نرسیده است، در حالی‌که موتور محرکه پژوهش و فناوری را محققان پسادکتری تشکیل می‌دهند. برای پیشبرد و توسعه محققان پسادکتری، حمایت از پسادکتری را  در ۴ سطح در شورای عالی عتف برنامه‌ریزی و تصویب کردیم. همچنین گذراندن پسادکتری جزو امریه سربازی شده است و تا سالی ۵۰۰ نفر امریه سربازی را اجازه گرفتیم.

دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد: نظام حلقه مالی پژوهش و فناوری ۲ حلقه مفقود داشت؛ یکی صندوقی گرنت محور که از  طرح‌های کلان ملی حمایت کند. در این زمینه صندوق عالی عتف بعد از ۲ سال پیگیری، تاسیس و اساسنامه آن ابلاغ شد‌‌ حلقه دیگر صندوق دیگری برای حمایت از طرح‌های فناوری بزرگ است که چنین صندوقی نداریم و بانک‌ها هم چنین تسهیلاتی ندارند.

صالحی تصریح کرد: اصلاح آیین‌نامه پایه‌های تشویقی، تلاش برای حل مشکل اخذ مفاصا حساب بیمه طرح‌های پژوهشی در برنامه هفتم و پیگیری عدم شمول مالیات پلکانی بر طرح های پژوهشی از دیگر اقدامات شورای عالی عتف است.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *