خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعزام ۱۳۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی در سال

اعزام ۱۳۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی در سال

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: سالانه ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان دوره دکتری در قالب فرصت‌های مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی گفت: هدف از شرکت اساتید و محققان کشورمان در سمینارها و کنفرانس‌ها آن است که بهترین نفرات داخل کشور با ارائه مقاله به کشورهای خارجی اعزام شوند تا بستری مناسب در جهت استفاده از علم جهانی و مراودات علمی شکل گیرد.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰۲۲ نفر از اعضای هیئت علمی کشورمان به سمینارها و کنفرانس‌ها و کارگاه‌های بین المللی اعزام شدند که حاصل این امر ورود ده‌ها نوع دانش فنی و روز دنیا به کشور است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ بیشترین اعزام اساتید به کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، کانادا و هلند بوده است و مسلماً ایرانیان به عنوان ارائه‌دهنده در این کشورها حاضر خواهند شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۲ هزار و ۱۶۸ نفر از دانشمندان، اعضای هیئت علمی و افراد برجسته دنیا به ایران آمدند که این آمار قابل توجهی است؛ در واقع هر هفته ۱۰ هیئت علمی خارجی به ایران می‌آیند و این افراد با تمرکز روی ۴ محور حضور در سمینارها و کنفرانس‌ها، راهنمایی دانشجویان دوره دکتری (مشترک)، آموزش و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به ایران می‌آیند.ا

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *