خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » وضعیت مناسب نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد

وضعیت مناسب نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نسبت به اعضای عضو هیئت علمی به دانشجویان در برنامه ششم یک به ۳۷ بوده که این نسبت در برنامه هفتم یک به ۲۷ کاهش می یابد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه اولین همایش مدیران حقوقی این دانشگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به رشته محل‌های تعریف نشده به وسیله وزارت علوم اظهار داشت: رشته‌های محل‌های تایید شده به وسیله وزارت علوم بیشتر جنبه حقوق داشته و این مسئله به حوزه آموزش دانشگاه مربوط نمی‌شود.
وی تصریح کرد: ۷۶ هزار هیات علمی در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی فعال بوده که ۳۴ هزار نفر از این افراد به صورت تمام وقت و مابقی به صورت نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به  فعالیت هستند.
میرزاده ادامه داد: هر یک از اعضای هیئت علمی برای ۴۸ دانشجو  وجود دارد که این تعداد برای دانشجویان دولتی یک به ۶۴ است.
میرزاده ادامه داد: در برنامه ششم توسعه سعی می‌شود نسبت به اعضای هیئت علمی به دانشجو یک به ۳۷ و در برنامه هفتم توسعه یک به ۲۷ کاهش یابد.
وی ابراز داشت: دوره‌های تکمیلی و دکتری در این دانشگاه بر اساس استاندارد کشور بوده و ما سعی می‌کنیم که شاخص‌های کیفی را بهبود ببخشیم.
وی تصریح کرد: ۱۱ هزار نفر از مربی به استادیاری ارتقا یافته و در جهت اصلاح هرم علمی هیئت علمی فارغ‌التحصیلان دکترای جدید را جذب کرده‌ایم.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد از افراد از مقام استادیاری ارتقا یافته و چهل درصد دیگر این افراد از رتبه مربی به استادیاری ترفیع یافتند.
وی ابراز داشت: نسبت استاد یک عضو هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه آزاد یک به ۲.۶ است که این نسبت در وضعیت بهتری نسبت به سایر دانشجویان کشور دارد.
وی گفت: مسائل دانشگاه و وضعیت آموزشی در حد استاندارد است و نسبت استاد به دانشجو یک به هشت و در واحدهایی از دانشگاه یک به چهار است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *