خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام آمار اساتید انتقالی پیام نور به دانشگاه فنی و حرفه ای
آمار جذب هیات علمی فنی و حرفه ای

اعلام آمار اساتید انتقالی پیام نور به دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آخرین آمار اساتید جذب شده پیام نور در این دانشگاه را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، عرفان خسرویان در نشست خبری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، درباره استفاده از امکانات و اساتید دانشگاه پیام نور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه‌ها در حال اجرا است و براساس این طرح دانشگاه‌ها به سمت ماموریت گرا شدن در حال حرکت هستند. ظرفیت‌های خوبی در تمامی دانشگاه‌ها وجود دارد و تلاش بر این است که بتوانیم سهم آموزش مهارتی را در همه دانشگاه‌های کشور توسعه دهیم.

وی ادامه داد: تلاش شده‌ است که در جایی‌که متقاضی برای دانشگاه پیام نور وجود نداشته باشد، با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد کرده‌ایم رشته‌هایی که متناسب با دانشگاه فنی و حرفه‌ای است مانند رشته‌های فنی و هنر به این دانشگاه منتقل شود.

آخرین آمار اساتید جذب شده پیام نور در دانشگاه فنی و حرفه‌ ای

خسرویان افزود: البته هنوز این قضیه آن‌گونه که باید عملیاتی نشده است تاکنون حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از اعضای هیات علمی پیام نور در کل کشور به دانشگاه فنی و حرفه‌ای منتقل شده‌اند از لحاظ ساختمان نیز در یک مرکز توانستیم ساختمان و تجهیزات از دانشگاه پیام نور دریافت کنیم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ای برای حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی ندارد

وی در خصوص فعالیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای هیچ برنامه‌ای برای حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی نخواهد داشت و نیاز آن هم در کشور ایجاد نمی‌شود. هدف تحصیلات تکمیلی توسعه مرزهای علمی است، تلاش ما این است که در برنامه دو ساله هدف پذیری دانشجو به اشتغال را قطعی کنیم. همچنین باید ۴۰ درصد از آموزش‌های تمام دانشگاه‌های کشور مهارتی شود و در این راستا دانشگاه‌ها باید بازنگری سرفصل‌های خود را جدی بگیرند و کنفرانس ملی مهارت اقدام خوبی برای جهت‌دهی به برنامه هفتم توسعه است.

ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای منتفی است

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره ادغام این دانشگاه با دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز به دلیل اینکه اغلب مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خصوصی بوده و خودگردان اداره می‌شوند منتفی بوده و امکان پذیر نیست.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۶ دیدگاه

  1. دانشگاه های پردیس بین الملل، آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، علمی- کاربردی، فنی و حرفه ای و سما باید جمع آوری شوند تا نقشه جامع علمی کشور اصلاح شود. با این همه تولیدات بی کیفیت این دانشگاه ها محکوم هستیم تا به سرنوشت هند، پاکستان و برزیل دچار شویم. همه مدرک دارند اما بی سواد و بیکار. التماس تفکر، گرچه وجود این دانشگاه ها برای عده. کثیری منفعت بسیار دارد.

  2. واقعا اساتید دانشگاه پیام نور بسیار قوی هستند و در دانشگاه فنی نمی توانند تولید دانش کنند

  3. اتفاقا دانشگاه های پیام نور خیلی هم قوی هستند بستگی به خود دانشجو دارد و این که دانش را اگر در تمام جامعه بتوان گسترش داد باعث بالارفتن سطح عمومی فرهنگ و سواد جامعه خواهد شد . بحث بیکاری ربطی به افزایش تعداد فارغ التحصیل دانشگاهها ندارد . اتفاقا لازم است بیان کنم که یک لیسانسه بیکار خیلی بهتر از بک دیپلمه بیکار در جامعه عمل می کند لازم است گفته شود که هم دانشگاه پیام نور و هم اساتید محترم آن از سطح علمی بسیار خوبی برخوردارند . آزمون های آن استاندارد و در تمام کشور یکسان است و حتی در زمان یکسانی برگزار می گردد . به نظر من دانشگاه پیام نور رسالت خودش را در قبال مردم و جامعه ما به خوبی انجام داده است .

  4. به عنوان یک استاد دانشگاه تقاضا دارم هر چه سریعتر تمام مراکز علمی کاربردی را جمع کنید، چون فقط در حال صادر کردن بی ضابطه مدرک هستند.

  5. متاسفانه قبلا به طور قارچ گونه و بدون هیچ گونه چشم اندازی دانشگاه هایی همچون پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و …..با صرف هزینه زیاد از بیت المال حتی در بخش ها و روستاها ایجاد شدند. این دانشگاه ها ضمن پایین آوردن جایگاه علم و دانش در جامعه، تعداد زیادی افراد فارغ التحصیل بیکار را روانه جامعه کردند که جز ایجاد مشکل برای جامعه هیچ دستاوردی دیگری نداشتند. حال بعد از ۲۰ سال به این نتیجه رسیده اند که ایجاد این دانشگاه از ابتدا اشتباه بوده است

  6. انتقال نیست، بلکه تحقیر و تمسخر اعضای علمی است. فکر کنید الان دانشجویان پیام نور با دیدن حال و روز اساتیدشان با چه امیدی باید آنجا درس بخوانند؟! لطمه حیثیتی برای پیام نور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *