خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » میزان حقوق پیشنهادی وزارت علوم برای اعضای هیأت علمی
علی خطیبی معاون وزیر علوم

میزان حقوق پیشنهادی وزارت علوم برای اعضای هیأت علمی

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: سقف حقوق یک استاد دانشگاه ۵۵ میلیون تومان است که پیشنهاد داده‌ایم این مبلغ برای استادیار ۶۵ میلیون، دانشیار ۷۰ میلیون و استادتمام ۷۵ میلیون تومان شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درباره آخرین وضعیت مسکن دانشگاهیان گفت: برای اولین‌بار در عمر آموزش عالی، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها توانستند از اراضی مازاد دانشگاه‌ها برای تهیه مسکن استفاده کنند.

شناسایی هزار هکتار از اراضی دانشگاه‌ها برای ایجاد مسکن دانشگاهیان

وی ادامه داد: هزار هکتار از اراضی دانشگاه‌ها شناسایی شد که در طرح تفصیلی دانشگاه‌ها برای این اراضی پیش‌بینی خاصی صورت نگرفته بود بنابراین این اراضی به مسکن دانشگاهیان اختصاص یافت.

تاکید وزارت علوم بر ایجاد شهرک دانشگاهی

معاون اداری مالی وزارت علوم یادآورشد: اصرار ما بر این بود که شهرک‌های دانشگاهی داشته باشیم، نخبگان، دانشجویان متأهل و اعضای هیأت علمی و کارمندان ما دریک محیطی باشند که این محیط، محیط فرهیخته‌ای است و این‌گونه که باشد بسیاری از مسائل آسیب‌های اجتماعی سراغ آن‌ها کم‌تر خواهد آمد.

آخرین وضعیت مالیات حقوق اعضای هیات علمی

وی درباره مالیات برای حقوق اعضای هیأت علمی و اساتید گفت: سالیان سال است که مالیات حقوق اعضای هیأت علمی ۱۰ درصد بود از آغاز به‌کار مجلسی که در حال حاضر مستقر است یک قانونی عنوان شد مبنی بر اینکه مالیات پلکانی شد که ما درخواست کردیم و دولت نیز کمک کرد و خواستیم که مالیات برای حقوق اعضای هیات‌علمی از حالت پلکانی خارج شود و امیدواریم بتوانیم آن به نتیجه برسانیم و مجلس نیز در زمانی‌که لایحه را بررسی می‌کرد به این درخواست رأی مثبت داد که حقوق اعضای هیأت علمی مشمول مالیات پلکانی نباشد و به روال قبل بازگردد.

علاقه معاون اداری مالی وزارت علوم به تحقق افزایش حقوق کارمندان آموزش عالی

خطیبی درباره اینکه دوست دارید در سال ۱۴۰۳ اولین طرحی که به نتیجه می‌رسد کدام طرح باشد گفت: خیلی دوست دارم افزایش حقوق کارمندان تحقق پیدا کند که پیگیر آن هستیم تا جاهای خوبی نیز پیش رفته‌ایم.

وی درباره افرایش حقوق اعضای هیأت علمی گفت: افزایش حقوق‌ها تابع تصمیمات دولت است بعد از اعلام ضرایب آنچه را که برای همه مصوب می‌کند برای دانشگاهیان نیز مصوب می‌شود.

کف حقوق یک استاد دانشگاه

وی درباره کف حقوق یک استاد دانشگاه نیز گفت: کف حقوق یک استاد دانشگاه زیر بیست میلیون است در حال حاضر حدود سی و یک‌ هزار عضو هیأت علمی داریم که کم‌تر از ۵۰۰ نفر از آنها یک‌درصدی هستند.

میزان حقوق پیشنهادی برای اعضای هیات علمی

وی درباره اینکه قرار شده تا سقف حقوق برای اعضای هیأت علمی برداشته شود افزود: در سال چهارصد و دو، سقف حقوق پنجاه و پنج میلیون تومان بود که الان نیز هست، بنابراین پیشنهاد داده ایم که برای اعضای هیأت علمی برای استادیار پنجاه و پنج میلیون تومان به شصت و پنج میلیون تومان و برای دانشیار هفتاد میلیون تومان و برای استاد تمام هفتاد و پنج میلیون تومان لحاظ شود که مصوب نیز شده و منتظر ابلاغ آن هستیم اگر ابلاغ شود می‌توانیم معوقات سال چهارصد و دو رو به اعضای هیأت علمی پرداخت کنیم در سال ۱۴۰۳ مححق شود.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۲۸ دیدگاه

  1. چرا به یکباره از ۵۵ میلیون به ۷۵ میلیون تومان افزایش پیدا می کند؟ مگر یک کارگر هر سال ۲۵ میلیون تومان افزایش دارد که استاد دانشگاه هم ۲۵ میلیون تومان افزایش داشته باشد؟
    در ثانی یک مهندس گرید اول پروژه، وسط بیابان و ماه ها دور از خانه اش، ۴۰ میلیون تومان بیشتر حقوق نمی گیرد و یک معلم زحمتکش تمام وقت، ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت نمی کند. چرا یک عضو هیات علمی اینقدر دریافتی دارد؟ تازه معاونان دانشگاه ها و روسای آنها بیشتر از این هم دریافتی دارند!

  2. سلام
    چرا پیگیر کدهای استخدامی نمی شوید تا کی منتظر باشیم شش ماه گذشت و خبری نیست.

  3. همین امسال یک استاد دانشیار تازه استخدام بشه ، حقوقش چقدر میشه؟

  4. کاملا مشخصه که پیشنهاد دهندگان این قانون، جزو استاد تمام هایی هستند که سقف حقوق را دریافت می‌کنند و برای خودشان چانه می‌زنند که دریافتی بیشتری داشته باشند و مالیات کمتر بدهند! مشکل اکثر اساتید الان کف حقوق است. استادیاری که زیر ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد برایش اهمیتی ندارد که سقف حقوقش ۵۰ میلیون باشد یا ۶۰ میلیون!!!

  5. با سلام
    با مدرک دکتری دانشگاه سطح ۱. رزومه خوب. دانش نظری به روز و تالیفات بنیادین علم؛ هنوز به مصاحبه دانشگاه یا پژوهشگاهی تو ۲ سال شرکت در فراخوان نرسیدم. چه کسانی به مصاحبه می روند؟

    • سلام افراد کم سواد اما با نفوذ در کمیته علمی و هیئت اجرایی دانشگاه. هر چه رزومه قوی تری داشته باشید احتمال دعوت به مصاحبه کمتر است. معمولا گروه نسبت به افراد نخبه حسادت می ورزند و کسی را می خواهند که بله قربان گو و مطیع محض باشد. سواد ملاک نیست مطلقا

  6. سلام. الان حقوق اول هیات علمی که استخدام بشه چقدر هست؟
    از اول پیمانی میشن یا باید قراردادی کار کنن؟ حقوقش چقدر میشه؟ ممنون

    • سلام ۱۸ تومن دریافتیش هست.پیکانی هستن تا بر اساس قانون ارتقا امتیازهای آموزشی پژوهشی و فرهنگی و اجرایی رو بیارند بعدش رسمی آزمایشی و بعد رسمی میشن

  7. بیشترین زحمت را اساتید حق التدریس می کشند و هیات علمی بهره مند میشود.
    پس اساتید حق التدریس چی؟
    اگر راست می گید حق التدریس ها رو جذب کنید.

  8. جالبه
    شما اول به دنبال کف حقوق باش نه سقف حقوقی!!!!

    • دقیقا چرا کف حقوق را اصلاح نمی‌کنند چرا برای پایه ترفیع هیات علمی های جدید که مبادا حقوقون بالا بره اینقدر سخت میکیرند

      • به نظر بنده کف باید ثابت باشد و هیات علمی با تلاش و پشتکار در زمینه های علمی رتبه خود را افزایش داده و با کسب فوق العاده ها و آیتمها مختلف حقوق خود را به سقف برساند.
        بهتر است هم سقف افزایش داده شود و هم ضرایب آیتمهایی بهره وری که می تواند در حقوق موثر باشد افزایش داده شود تا بازده هیات علمی نیز افزایش یابد.

        • سلام
          مهم اینه کف چقدر باشه. الان کف حقوق یک استاد دانشگاه پس از حداقل ۳۰ سال تحصیل با مدرک دکترای تخصصی تقریبا نزدیک حقوق اداره کاره!

  9. حقوق هیات علمی دانشگاه دولتی بین بیست تا سی میلیونه که حتی کفاف اجاره خونه هم نمیده، لطفا مطلب دقیق ارائه بدهید،هیات علمی تبدیل به قشر ضعیف در جامعه شده

  10. به خداوند متعال سوگند ، الان یازده سال عضو هیات علمی هستم جمع حقوق ومزایایم ده ملیون تومان هست ودریافتی ام نه ملیون تومان، یعنی از حقوق مصوب اداره کار هم کمتر هست،
    اونهایی که برای سقف مبارزه میکنن حقوقشان پنجاه تومان هست وحالا میخان مجوز افزایش را بگیرن و حقوقشون را افزایش بدن،
    برادر عزیز، شما کف حقوق اعضای علمی را رها کردید وچسبیدین به سقف، شما فکری به حال من وامثال من کنید که حقوقمان از حقوق مصوب اداره کار برای کارگران هم کمتراست.

    • باسلام واقعا انصاف کجا رفته ظلم به هیت علمی که کف رو اصلا بیان نکردن بنده تا دوماه پیش ۸ میلیون دریافتی داشتم الان ده میلیون ۱۱ سال هیت علمی هستم فیش حقوقی با همین رتبه بنده ۵۰ میلیونی دیدم.اینهمه تبعیض بعد در سقف صحبت میشود خواهشا اول کف درست کنید از خط فقر نجات پیدا کنیم بعد به سقف بپردازید مگر خون سقفی ها خیلی رنگین تر هست جرا اینهمه اختلاف وتبعیض دستمزد زیر خط فقر ظلم آشکار هست.

  11. حقوق هیئت علمی ها تاسف آور و خجالت آوره. من دانشیار پایه ۲۰ ماهی ۳۲ میلیون دریافتی دارم که میشه حدود ۵۰۰ دلار. در همین کشور همسایه عراق، حقوق هیئت علمی هاشون از ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار در ماه هست. در اروپا به مهاجرین ساکن در کمپ که هیچ مهارتی ندارند هر ماه نفری ۵۰۰ دلار می دهند. اینجا به نخبگان مملکت ۵۰۰ دلار می دهند با هزار منت و کار کشیدن شبانه روزی.

  12. این بخشنامه فقط شامل اساتید دانشگاه های دولتی میشه. که اکثرا نماینده های مجلس اونو تشکیل میدن که مدرک الکی دارند.من بعنوان یک استادیار دانشگاه آزاد با ۲۵ سال سابقه خدمت، تازه حقوقم شده ۲۰ تومن. با این پول حتی نمیتونم کرایه خونه بدم و مجبورم بجای تحقیق و بروزرسانی اطلاعاتم برم اسنپ هم کار کنم. واقعا تاسف باره …….
    به کجا چنین شتابان گون از نسیم پرسید
    دل من گرفته زین جای هوس سفر نداری؟…..

  13. سلام
    بنده با مدرک دکترا با رتبه دانشیارمعلم.بیست و هشت سال سابقه کار و مدیر مدرسه موظفیم بنده ۳۶ساعت درهفته است چرا باید ۲۲تومان بگیرم وهیچ گونه مزایایی دیگر هم نداریم ولی آقایان در دانشگاه با بیست ساعت موظفی درهفته ۶۵میلیون بگیرند مگر اینها چکار می کنند فرقشان با ماچیست تازه کلی غروروتکبر وفخر فروشی وصحبت نمی‌کنند واگر صحبت هم کنند انگار کرایه دهنشان را می خواهند کجای این عدالت است چرا اینقدر تبعیض. کو وتاکی تحمل بی عدالتی؟؟؟؟؟؟!!!!

    • سلام دوست عزیز موظفی هیات علمی ۴۰ ساعت در هفته. و حقوقشون هم همانطوری که دوستان گفتند از حقوق اداره کار هم کمتر چه دولتی باشه چه آزاد. متاسفم برای نویسنده این مطلب که هیچی در مورد کف نگفته و مشکلات هیات علمی. و چسبیده به سقف حقوق. این سقف را هیچ هیات علمی نمیگیره و نخواهد گرفت. لطفا به جایی این مطالب فکری به حال اصلاح حقوق هیات علمی بکنید که به جای که ذهنش درگیر آموزش باشد تمامی ذهنش درگیر دادن قسط وام و اجاره خونه و غیره هست.!!

    • دکتر جان ببخشید شما جاتون اشتباهه و حالا بهر دلیل رفتی معلم شدی به خودت مربوطه. دلیل نمیشه که چون شما حقوقت پایینه باید بقیه هم حقوق پایین بگیرن. برو مسافرکشی دو برابر این درآمد خواهی داشت…

  14. این پیشنهاد خلاف عدالت است

  15. یک جوری در مورد حقوق هیات علمی نوشته میشه که همه فک میکن پنجاه میلیون دریافتی هست بنده که دوازده سال سابقه دارم به زور بالای بیست تومان دریافت می کنم

  16. واقعا آدم میمونه چی بگه، بابا عزیز دل شما کف رو درست بفرمایید. خودتان میفرمایید کف زیر ۲۰ تومنه که اساتید جوان رو شامل میشه که نه خونه دارن نه ماشین و نه پس انداز.
    شما کف رو باید اول درست کنید نه سقف.
    الان حقوق تازه استخدام شده ۳۰۰ یورو هست که تاسف آوره، این استاد جوان هست که با دیدن همچین حقوقی تصمیم ب مهاجرت میگیره، نه استاد با سابقه که به همه چی رسیده و الانم بالای ۵۰ میگیره

  17. من نمیدونم چرا به سقف فکر میشه؟ کاری با اون افراد نداریم. مهم کف حقوقه. حدود ۱۰ سال پیش استادیار پایه۱ حقوقش نزدیک۳ میلیون بود که دقیق میشد ۱.۵ سکه. خب الان هم همین کار را کنید. چیزی حدود ۵۰ میلیون در بیاد. تازه باز هم ۱۰۰۰ دلار نمیشه و این تاسف آوره.

  18. باسلام، لطفا پیگیر کدهای استخدامی باشید نزدیک به هفت ماه از ابلاغ رای می گذرد و همچنان منتظر کد استخدامی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *