خانه » اخبار دوره دکتری » امکان بورسیه هیات علمی دانشجویان دکتری

امکان بورسیه هیات علمی دانشجویان دکتری

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ایجاد شرایط بورسیه هیات علمی دانشجویان دکتری خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باب جدیدی برای عضو هیأت علمی شدن دانشجویان دکتری باز کرده تا دانشجویان در حال تحصیل بتوانند بورسیه عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها شوند.

روند جذب اعضای هیأت علمی در یک پروسه زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از این پروسه در دانشگاه‌ها و بخشی دیگر در مرکز جذب اعضای هیأت علمی طی می‌شود، مدارک متقاضیان پس از بارگذاری در سامانه جذب وزارت علوم به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و دانشگاه‌ها باید صلاحیت‌های علمی و عمومی این افراد را در کمیته‌های تخصصی بررسی کرده و در نهایت پرونده افراد برگزیده را به وزارت علوم برای بررسی نهایی ارسال کنند.

تسهیلات ویژه وزارت علوم برای جذب اعضای هیأت علمی

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: وزارت علوم باب جدیدی برای جذب اعضای هیأت علمی برایمان باز کرده است.

وی افزود: قرار است دانشجویان دکتری سال آخر را که فارغ‌التحصیل داخل یا خارج هستند را به عنوان بورسیه بپذیریم؛ یعنی دانشجویان می‌توانند در دوره دانشجویی مصاحبه و پذیرش‌شان را انجام دهند و بعد از فارغ‌التحصیلی عضو هیأت علمی دانشگاه شوند. این اقدام می‌تواند به جلوگیری از مهاجرت نخبگان از کشور کمک کند. زمانی که دانشجویان بدانند بعد از فارغ‌التحصیلی شغل مشخصی دارند و به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند، قطعاً انگیزه‌شان برای ماندن در کشور بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: طبق قوانین وزارت علوم کسانی که فارغ‌التحصیل دوره دکتری بودند می‌توانستند برای عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها اقدام کنند و این یک باب جدیدی است تا بتوانیم دانشجویان دکتری را که شرایط علمی و عمومی مناسبی دارند را بورس کنیم و قصد داریم در این قضیه شتاب بیشتری داشته باشیم؛ بنابراین دانشجویان مطمئن باشند که بعد از اتمام تحصیل‌شان عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر می‌شوند.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

۷ دیدگاه

  1. هر روز یک طرح جدید
    زمانی که من دانشجوی فوق لیسانس بودم، با مدرک ارشد جذب هیات علمی بعضی از دانشگاهها صورت می‌گرفت. وقتی ارشد گرفتم گفتن دانشجویان دکتری رو بورسیه میکنن .
    دکتری قبول شدم گفتن باید آزمون جامع رو داده باشی تا بورسیه کنن. آزمون جامع قبول شدم گفتن ننننننهههههههه باید فارغ التحصیل بشی، دیگه بورسیه در کار نیست. دکتری رو تموم کردم و الان در روند جذب هیات علمی دارم پیر میشم.
    حالا آقایون از بورسیه دانشجوها حرف میزنن. نسل سوخته مائیم که جوانی و عمرمون از دست رفت و الان درس عبرت و مایه طعن و تمسخر بقیه شدیم.
    و شما باید در دادگاه عدل الهی اون دنیا پاسخگو باشید.
    .

  2. دکتری سرابی بیش نبود که فقط آینده و آرزوهایمان را سوزاند، به امید اینکه جایگاهی در جامعه پیدا کنیم درس خواندیم، اما الان بیکار و سرخورده هستیم، احتمال هیات علمی شدن حدود یک درصد است، اینجانب در دانشگاهی تمام مراحل را انجام دادم و نفر اول شدم اما بعد از گذشت چندماه چشم انتظاری گفتند اشتباه شده از اول نیاز نداشتیم. به همین دلیل دیگر در فراخوان ها شرکت نخواهم کرد چون ارزشی ندارد برای ۱۸ تومن ناراحتی روحی بگیریم.

    • دقیقا همینی هست که میگید حتی حقوقش ۱۰۰۰ دلار هم نیس. در حالی که اگر یک دهم وقت رو اگه روی ترید فارکس میذاشتیم نتیجه به مراتب بهتری میگرفتیم

  3. سلام ابن فقط برا دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هست؟ یا شامل دقیقه دانشگاه ها هم میشه

  4. ما دهه شصتیای بیچاره که بدون حامی با هزار سهتی و رنج دکترامونو گرفتیم رسیدیم به پروسه هفت خان جذب که اون هم به دلیل مسائل سال اخیر با سختگیری چندین برایری در مرحله عمومی روبرو شد. جنبشی که حاصل اعتراض همین دهه هفتادیا بود گریبان ما رو گرفت و الان همین دهه هفتادیا رو دارن بورسیه میکنن. ما نسل غریبی بودیم. قبل از ما بورسیه بعد از ما بورسیه و ما گیر کردیم در سختگیریهای خارج از حد یک عده بی انصاف. خدایا تو شاهد باش و تو کمکمان کن جز تو یاوری نداریم.

  5. اونوقت میشه بفرمایید تکلیف فارغ التحصیل های دکتری چی میشه؟ اونهایی که سالهاست منتظرن تا فراخوان داده بشه و فرصتی برای تدریس براشون ایجاد بشه!
    مگه تمام فارغ التحصیلها رو تامین کردین که حالا سراغ دانشجوها رفتین؟؟؟
    این چه حرفهای نسنجیده ایه که میزنید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *