خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » حذف حق وتوی مقاله ISI در آیین‌نامه ارتقای هیات علمی وزارت بهداشت

حذف حق وتوی مقاله ISI در آیین‌نامه ارتقای هیات علمی وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تغییرات در آیین‌نامه ارتقا اعضای هیات علمی از اضافه شدن مشوق‌ها و امتیازات جدید برای اعضای هیات علمی در آیین‌نامه جدید خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر بهرام عین اللهی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی وزارت بهداشت با آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی وزارت علوم در کلیات مشترک است اما در جزییات با یکدیگر متفاوت است.

وی گفت: دلیل این تفاوت این است که وزارت بهداشت تشکیلات ساختاری و کارکرد متفاوتی از وزارت علوم دارد. بنابراین وزارت بهداشت دو آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی خواهد داشت.

عین اللهی افزود: در جلسه ای که هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر علوم داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که به دلیل تفاوت های ساختاری وزارت بهداشت، دو آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی تدوین می شود.

وی با اشاره به نکات جدید در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی گفت: نکته اول اینکه هیچ چیزی در آیین نامه نقش وتویی نخواهد داشت. به این معنا که حتما فرد نباید مقاله ISI داشته باشد. امتیاز مقاله سر جای خود باقی است. سرجمع امتیازات یک فرد از مقاله مهم است که البته در آیین نامه اجرایی مشخص می شود اما دیگر نوع مقاله نقش وتویی ندارد. پیش از این مهم بود که حتما مقاله ISI و با ضریب خاصی باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نکته دوم در مورد جدا بودن میزان امتیازات ناشی از مقاله درباره اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و اعضای هیات علمی وزارت علوم است.

وی یادآور شد: نکته سوم که در آیین نامه ارتقا جدید است، اختصاص یکسری مشوق ها و امتیازات جدید برای اعضای هیات علمی است که به آیین نامه ارتقا اضافه خواهد شد. به عنوان مثال اگر یک عضو هیات علمی کار خاصی ارائه کند می تواند امتیاز بسیار بالایی بگیرد.

وی افزود: نمونه آن مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی است که موجب تحولی در درمان با سلول های بنیادی شد. یا نمونه دیگر آن دکتر ملک افضلی است که تحولی در نظام شبکه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

عین اللهی گفت: در واقع اسکولارشیپ یا اسکولاریتی می تواند تمام امتیازات را یک باره برای فرد ایجاد کند. به این معنی که شاخص بودن یک عضو هیات علمی در یک کار خاص درمانی، بهداشتی، پزشکی، تحقیقاتی، امکان ارتقا فرد را فراهم می کند.

همچنین ببینید

ارائه آیین نامه ارتقای اساتید به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی

ارائه آیین نامه ارتقای اساتید به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی

وزیر علوم گفت: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها بازنگری و به شورای عالی انقلاب فرهنگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *