خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » برنامه دانشگاه تهران برای اعزام تمام دانشجویان دکتری به فرصت مطالعاتی
سقف پاداش بازنشستگی اساتید هیات علمی

برنامه دانشگاه تهران برای اعزام تمام دانشجویان دکتری به فرصت مطالعاتی

رییس دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای اعزام تمامی دانشجویان دکتری به فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه خبر داد و گفت: تمامی اعضای هیات علمی که در داخل کشور تحصیل کردند نیز موظف به گذراندن فرصت مطالعاتی ۶ تا یکساله در خارج از کشور هستند. البته قبل از تبدیل وضعیت باید اعزام شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا،دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی امروز در نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌ها با وزارت علوم خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حوزه‌ آب، مؤسسه‌ای مشترک با یونسکو و وزارت امور خارجه ایجاد کرده است که از مهرماه امسال در این مؤسسه دانشجو به زبان انگلیسی پذیرش خواهد شد.

به گفته وی، همچنین برنامه داریم که تمام دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه، ۶ تا ۹ ماه فرصت مطالعاتی در خارج از کشور بگذرانند که امسال از ۱۱۰۰ دانشجو، ۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد: تمامی اعضای هیأت علمی این دانشگاه که تحصیل آنها در داخل ایران بوده است نیز به فرصت مطالعاتی ۶ تا یک ساله اعزام می‌شوند. البته قبل از تبدیل وضعیت باید اعزام شوند.

نیلی‌احمدآبادی اظهار کرد: دانشگاه تهران با کشور کره‌جنوبی، مؤسسه مشترکی تأسیس کرده که قرار است ۱۰۰ هزار دلار طرف کره‌ای و ۱۰۰ هزار دلار دانشگاه تهران برای راه‌اندازی این مؤسسه اختصاص دهند.

وی گفت: دانشگاه تهران با کشورهای چین و روسیه نیز فعالیت‌های مشترک علمی و آموزشی دارد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تعدد مراکز رده‌بندی در دنیا گفت: این امر نشان می‌دهد همچنان در دنیا به مدل مشترکی نرسیده‌ایم، اما این موضوع مورد تأکید است که نظام‌های رتبه‌بندی به اقتصاد کشورها و شیوه مناسب جذب دانشجو و هیأت علمی کمک زیادی می‌کند.

نیلی‌احمدآبادی تأکید کرد: در اتحادیه اروپا، رده‌بندی دانشگاه‌ها جزو موضوعات ملی و فراملی است که ما نیز در ایران باید این موضوع را در سطح ملی و فراتر از آن ارتقاء دهیم.

وی گفت: دانشگاه‌های ایران در حوزه آموزش و پژوهش پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، اما در تعاملات بین‌المللی ضعیف عمل کرده‌اند؛ در حالی که فعالیت‌های بین‌المللی جزو بایدهای دانشگاه‌ها است و دانشگاه بدون این فعالیت‌ها، دانشگاه به شمار نمی‌رود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برنامه اصلی دانشگاه تهران، بین‌المللی‌سازی است و تأکید ما بر نوآوری و کارآفرینی و اخلاق مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *