خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعتراض اساتید دانشگاه پیام نور به عدم اعمال مدرک

اعتراض اساتید دانشگاه پیام نور به عدم اعمال مدرک

تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور اعلام کردند با وجود طی کردن دوره دکتری هنوز مدرک آنها در حقوق و مرتبه آنها اعمال نشده، در مقابل دانشگاه تأکید می‌کند مطابق قانون نمی‌توان مدرک آنها را اعمال کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور بیان کردند، با وجود اینکه دوره تحصیل دکتری خود را پشت سر گذاشته اند، اما مدرک آنها در حقوق آنها اعمال نشده و رتبه آنها از مربی به استادیاری ارتقاء نیافته و با همان رتبه مربی تدریس کرده و از مزیتی برخوردار نیستند.

این اساتید که به گفته خودشان تعداد آنها به بیش از ۵۰ نفر می رسد، تاکید کردند، به دلیل بی برنامگی مسئولان دانشگاه، دفاع از رساله شان با تأخیر مواجه شده است.

به گفته این اساتید، دانشگاه پیام نور به آنها اعلام کرده، به دلیل مشکلاتی که در روند قانونی دانشجو شدن آنها وجود داشته، باید مبلغ گزافی پرداخت کنند و لذا طی تعهد نامه ای، متعهد شوند تا این مبلغ از حقوق آنها کسر شود و هیچ کس نتواند شکایتی داشته باشد.

همچنین برای تأخیر پیش آمده در اتمام دوره باید جریمه ای دیگر نیز توسط این اساتید پرداخت شود و در نهایت تصمیم مسئولان، این بود که، این اساتید باید به مدت تأخیرهایی که داشته اند، مرخصی بدون حقوق بگیرند. این درحالی است که بنابر اعلام یکی از این اساتید، آنها در مدت تأخیر در حال تدریس بودند.

یکی از این اساتید عنوان کرده است: اگر کسی دو سال تأخیر داشته باشد و بابت هر ماه دو و نیم میلیون تومان دریافتی داشته، باید چه مبلغی را به دانشگاه پرداخت کند؟ واقعا نمی دانیم در کدام قانون و دستورالعملی می توان این مسئله را مطرح و توجیه کرد.

وی ادامه داد: نکته جالب تر آن است که بسیاری از همکاران راضی هستند برای اعمال مدرکی که سالها برایش زحمت کشیده اند زیر بار چنین ظلمی بروند اما باز اعلام می کنند، هنوز برنامه خاصی برای شما در نظر نداریم،  تا امروز که بیش از دو سال از این قضایا می گذرد هنوز فکری در این خصوص صورت نگرفته است.

پاسخ دانشگاه: دانشگاه پیام نور براساس قانون اجازه ندارد این افراد را تبدیل وضعیت کند

دکتر ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در گفتگو با مهر در پاسخ به اعتراض این اعضای هیات علمی گفت: عضویت هیات علمی یک شغل تمام وقت است. براساس قانون فردی که عضو هیات علمی دانشگاه است به صورت تمام وقت باید کار علمی و آموزشی خود را انجام دهد براین اساس عضو هیات علمی که بخواهد درس بخواند یا لزوما باید مامور به تحصیل باشد یا اینکه با اجازه دانشگاه مرخصی بدون حقوق بگیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس افرادی که یکی از این دو قاعده را رعایت نکرده اند و یا ضمن تحصیل شاغل نیز بودند، برابر مقررات دانشگاه اجازه ندارد این افراد را تبدیل وضعیت کند. براین اساس حتما باید این افراد مامور به تحصیل شوند و تا زمانی که مامور تحصیل نشده و یا اینکه این اجازه را از دانشگاه دریافت نکنند، دانشگاه هم براساس قانون نمی تواند اعمال مدرک کند.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *