خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » حمایت از ۲هزار فرصت مطالعاتی دکتری

حمایت از ۲هزار فرصت مطالعاتی دکتری

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از حمایت سازمان امور دانشجویان از ۲هزار دانشجو دکتری برای فرصت مطالعاتی شش‌ماهه خبر داد و گفت: سیاست بورسیه دانشجویی تغییر کرده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین سالار آملی در گفتگو با مهر درباره روند اعطای بورس به دانشجویان ایرانی توسط کشورهای خارجی گفت: حالت بورس در کشور ما تغییر یافته است و ما دیگر علاقمند به بورس درازمدت در هیچ کشور اروپایی و یا آسیایی نیستیم.

وی ادامه داد: ما علاقمند نیستیم که بهترین نفرات کشور ما ۴ سال از کشور دور باشند، اما دوره های ۶ تا ۹ ماه را از سوی کشورهای خارجی می پذیریم و بورس هایی را قبول می کنیم که دانشجو دکتری اگر به کشوری اعزام شد بخشی از تحصیل را در آن کشور و بخشی را هم در کشور خودمان ادامه دهد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹ دوره مشترک با بهترین دانشگاه های دنیا تعریف کرده ایم، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست هایی که وزارت علوم دنبال می کند، استفاده از اساتید برجسته دنیا برای تدریس در داخل کشور است، به جای اینکه دانشجویان خود را به خارج اعزام کند.

سالار آملی افزود: براساس برنامه ریزی سازمان امور دانشجویان در سال جاری، از ۲ هزار دانشجو دکتری برای فرصت مطالعاتی ۶ ماهه حمایت خواهد شد تا بتوانند به دانشگاه های دیگر کشورها اعزام شده و یا در دانشگاه های برتر داخلی دوره فعال تری را طی کنند.

همچنین ببینید

آمار جذب هیات علمی فنی و حرفه ای

جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *