خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تسهیلات جدید برای ثبت اختراع دانشگاه آزادیها/ یک توصیه برای انتشار مقالات علمی
پاداش پایان خدمت هیات علمی دانشگاه ازاد

تسهیلات جدید برای ثبت اختراع دانشگاه آزادیها/ یک توصیه برای انتشار مقالات علمی

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پشتیبانی و تشویق از ثبت اختراعات استادان این دانشگاه، بخشنامه ای را پیرو نامه رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که لازم است این اطلاعیه در دسترس استادان و دانشجویان قرار گرفته تا بتوانند از حمایتهای صندوق بهره مند شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

بر این اساس، دانشگاهیان حفاظت از دارایی های فکری خود را در اولویت قرار دهند تا بدین وسیله زمینه های تبدیل علم به ثروت در میان جامعه دانشگاهی گسترش یابد.

در این اطلاعیه رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خطاب به رئیس دانشگاه اعلام کرد: از آنجایی که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از یکسو بر طبق اساسنامه خود کمک های مالی و معنوی به مخترعان را در زمینه ثبت اختراعات، از ۸۶ آغاز کرده و تاکنون موفق به ثبت بین المللی ۳۶ اختراع در آمریکا و سایر کشورها شده است و از طرف دیگر با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید و رویکرد جدید معاونت علمی و فناوری رئیس جمور در پشتیبانی و تشویق همه جانبه از مخترعان، برنامه جدیدی تهیه و تدوین کرده تا در سال جاری تعداد متنابهی از اختراعات دانشجویان و استادان دانشگاههای ایران را در کشورهای مهم دنیا فایل کرده تا پس از طی فرایند بررسی، ثبت نهایی شوند و از این طریق بتوانیم گام مفیدی برای ترویج و تقویت جریان تبدیل علم به ثروت برداریم.

نظر به سیاستهای حمایتی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در خصوص حراست جدی از حقوق مالکیت فکری دانشگاهیان به ویژه مساعدت در ثبت بین المللی اختراع، استادان، دانشجویان و پژوهشگران می توانند با مراجعه به سامانه صندوق به نشانی insf.gov.ir و انجام ثبت نام اولیه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه مدیریت پژوهش و فناوری به نشانی backend.insf.gov.ir شده و پس از تکمیل پرسشنامه ثبت بین المللی اختراع و بارگذاری آن، از طریق گزینه ارسال فرمها را به صندوق ارسال کنند.

در این راستا صندوق می تواند با حمایتهای مالی و ارائه مشاوره های تخصصی حقوقی، مخترعان را در مسیر ثبت بین المللی اختراع و  راهنمایی یاری کند.

توصیه می شود استادان و دانشجویان قبل از چاپ نتایج تحقیقات خود در مجلات معتبر خارجی یا داخلی نسبت به فایل کردن اختراع خود اقدام کرده و پس از فایل شدن تقاضانامه اختراع در ادارات ثبت اختراع ایران یا یکی از کشورهای دیگر آنگاه مقاله خود را منتشر کنند.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *