خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » شرط هیأت علمی شدن کارکنان دانشگاه

شرط هیأت علمی شدن کارکنان دانشگاه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره خبری مبنی اقدام دانشگاه علامه طباطبایی برای جذب یکصد نفر از دانشجویان دکتری، مدیران و کارکنان این دانشگاه به عنوان هیات علمی، گفت: جذب هیات علمی مصوبات خاص خود را دارد و هیچ اقدامی خلاف این مصوبات قابل قبول نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی زاهدی با اشاره به این خبر توضیح داد: تبدیل وضعیت کارکنان و کارمندان به هیات علمی مصوبه خاص خود را دارد و امکان اینکه دانشگاه ها خارج از این مصوبه عمل کنند، وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: کارکنان و کارمندان برای تبدیل وضعیت به هیات علمی باید در روند قانونی جذب هیات علمی قرار بگیرند و در این صورت هیچ منع قانونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارکنان دانشگاه اگر دانشجوی دوره دکتری بوده و آزمون جامع خود را پشت سر گذاشته باشند می تواند در روند جذب هیات علمی دانشگاه‌ها قرار بگیرند.

زاهدی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه‌ها قادر به بازنشسته کردن اساتید هستند، افزود: بازنشسته کردن اساتید دانشگاه‌ها باید در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین هیات‌های امنای دانشگاه‌ها باشد، در غیر این صورت اقدامی خلاف قانون انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: تجربه چند سال گذشته نشان داده که بازنشسته کردن اساتید دانشگاه‌ها قانونی بوده و در چارچوب مصوبات انجام گرفته است.

پیش از این برخی رسانه ها اقدام به انتشار فهرستی از دانشجویان دکتری، کارکنان و مدیران و نامه رئیس دانشگاه علامه طباطبایی مبنی بر اقدام به جذب یکصد نفر به عنوان هیات علمی کرده اند.

صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی هم در این باره به خبرگزاری مهر، با تکذیب جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی به روش خارج از عرف گفته بود: جذب یک روند دوساله دارد تمام این‌ها جو سازی است که علیه دانشگاه علامه می شود این هم یکی از آنها است، جذب اعضا همه بر اساس قانون بوده است.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

یک دیدگاه

  1. دانشجوی دوره دکتری هستم،ولی هنوز آزمون جامع رانداده ام به نظر شما در جذب اساتید هفتم شرکت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *