خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تعیین و تصویب ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

تعیین و تصویب ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تعیین و تصویب شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ جلسه ۴۶۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اعضای شورا در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در حاشیه این جلسه در تشریح مصوبات شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر؛ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع دستی، هنرهای سنتی و میراث‌داران تمدنی، ماده واحده تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص موضوع آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع دستی، هنرهای سنتی و میراث‌داران تمدنی تصریح کرد: بر اساس این آیین‌نامه؛ یک شورای ارزشیابی متشکل از نمایندگان و معاونان وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، علوم و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، فرهنگستان هنر و مسئولین کمیته‌های تخصصی و کارشناسان خبره حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی تشکیل می‌شود و به‌صورت تخصصی به داوری و ارزشیابی آثار و فعالیت‌های هنرمندان این حوزه و اعطاء درجه هنری به آن‌ها در سه سطح و ۵ درجه خواهد پرداخت.

استاد خسروپناه در ادامه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان که فروردین‌ماه سال جاری تصویب و ابلاغ شد؛ تشکیل هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی ویژه دانشگاه فرهنگیان را مصوب و تعیین ترکیب اعضای آن را به شورای معین شورای عالی واگذار کرده بود.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش؛ اعضای حقیقی و حقوقی این هیأت را پیشنهاد کرد که در این جلسه شورای معین، ترکیب هیأت مذکور تعیین و تصویب شد و از این پس؛ این هیأت در فرایند جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان مسئولیت خواهد داشت. در این جلسه؛ همچنین ترکیب اعضای شورای حوزوی که یک شورای تخصصی مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه‌های علمیه است؛ اصلاح شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه گفت: در جلسه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیات اساسنامه سازمان ملی ارزشیابی و سنجش آموزش کشور تصویب شد و بررسی جزئیات به شورای معین واگذار شده بود که در این جلسه، فصل ارکان سازمان مذکور، ترکیب هیأت امناء و شورای ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت و رصد نظام آموزش کشور و نحوه انتقال سازمان‌ها و واحدهای مرتبط به سازمان جدید، بررسی و تصویب شد و بررسی تکمیلی و نهایی اساسنامه سازمان مذکور؛ به جلسه آتی شورای معین موکول شد.

همچنین ببینید

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

جذب نخبگان بدون نیاز به شرکت در فراخوان هیات علمی

وزیر علوم از جذب نخبگان معرفی شده توسط بنیاد نخبگان بدون نیاز به شرکت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *