خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب ۳۲۰۰ هیات علمی وزارت علوم در فراخوان های سال ۱۴۰۲
محمدخلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم

جذب ۳۲۰۰ هیات علمی وزارت علوم در فراخوان های سال ۱۴۰۲

 رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم از تعیین تکلیف همه پرونده‌های جذب اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: براساس دو فراخوان امسال حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر جذب می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، یکی از محورهای کاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه به امور نخبگان و یکی از اقدامات برای تحقق آن، جذب نخبگان و دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها به عنوان اعضای هیات‌علمی است که در قالب فراخوان جذب انجام می‌شود.

برهمین اساس وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی هر ساله دوبار فراخوان می‌دهد. امسال نیز این فراخوان یکبار شهریور گذشته و دومین فراخوان پنجم بهمن اعلام شد. واجدان شرایط و علاقمندان تا ۱۸ بهمن وقت دارند با مراجعه به سامانه مهر رضوی مرکز جذب اعضای هیات علمی به نشانی applicant.markazjazb.ir تقاضای خود را به همراه بارگذاری مدارک مربوطه ثبت کنند.

البته روند جذب اعضای هیات علمی معمولا طولانی است و بین یک سال و نیم تا ۲ سال به طول می‌انجامد. این روند با مراجعه به درگاه یادشده و اعلام درخواست به دانشگاه مدنظر آغاز می‌شود و بعد از بررسی درخواست در گروه مربوطه و بررسی شرایط علمی و عمومی ارجاع آن به دانشکده برای مصاحبه، افرادی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند به هیات اجرایی جذب دانشگاه معرفی و بعد از آن به هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی ارجاع می‌شوند که هیات‌هایی مستقل و متشکل از اعضای هیات‌علمی همان دانشگاه هستند.

همه پرونده این افراد در هیات جذب بررسی و در صورت تایید، دانشگاه حکم فرد مورد نظر را صادر می‌کند. البته این افراد نیز مانند بقیه کارکنان دولت مراحل مختلف پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی را باید طی کنند که شامل دوره‌های پنج ساله و کسب نمره‌های علمی و احراز شرایط عمومی مختلف است.

پرونده‌های فراخوان ۱۴۰۲ کامل نشده است

محمدخلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مورد پرونده‌ سال‌های قبل اظهار داشت: فراخوان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کامل تعیین تکلیف شده است و اکنون باید پرونده‌های رسیده برای فراخوان سال ۱۴۰۱ و دو فراخوان ۱۴۰۲ را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان شهریور گذشته هنوز در مراحل اولیه است و پرونده‌های کامل از دانشگاه به مرکز جذب نرسیده است. در این فراخوان دو هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت داشتیم که هنوز دانشگاه‌ها به تعداد قابل توجهی پرونده‌های کامل شده متقاضیان را به مرکز جذب نفرستاده‌اند.

استاد دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: بر همین اساس از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا پایان سال پرونده‌های دانشگاه خود را بفرستند تا بتوانیم زودتر وضعیت این افراد را مشخص کنیم.

امیرحسینی در مورد ظرفیت جذب اعضای هیات علمی در دومین فراخوان ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: در این فراخوان نزدیک به ۹۰۰ نفر ظرفیت داریم و با ظرفیت حدود دو هزار و ۳۰۰ نفری که در فراخوان شهریور داشتیم، در مجموع امسال بین سه هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت جذب اعضای هیات علمی داریم که از سازمان اداری و استخدامی برای آنها کد استخدامی گرفته شده است تا بعد از طی روال اداری به‌سرعت جذب شوند.

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم وظیفه اعلام فراخوان و اجرای روند جذب اعضای هیات علمی را برعهده دارد. این مرکز همچنین ساماندهی و تسریع انجام امور مرتبط با اعضای هیات علمی (نیاز سنجی، جذب، بکار گیری با انجام فراخوان)، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت آموزش های مورد نیاز توانمند سازی اعضای هیات‌علمی، پایش و ارزشیابی مستمر عملکرد اعضای هیات علمی و انجام امور کارشناسی مرتبط با ترفیع، ارتقای تغییر وضعیت تمامی اعضای هیات علمی و انعقاد قرارداد (با اعضای هیات پیمانی) را انجام می دهد.

بررسی سوابق آموزشی‌حرفه ای و ارزشیابی مدارک متقاضیان عضویت هیات علمی، انجام امور اداری متقاضیان گذراندن طرح و تعهدات و سربازی در دانشگاه به عنوان عضو هیات‌علمی، کارشناسی امور حق التدریس اساتید مدعو و سایر مدرسان، دعوت از اساتید مدعو، کارشناسی و انجام امور اجرایی تعیین اساتید نمونه براساس آیین‌نامه‌های مربوطه، کارشناسی و انجام امور بورسیه های داخل و خارج دانشگاه، کارشناسی و انجام سایر مکاتبات اعضای هیات‌علمی با مجاری ذیربط (وزارت متبوع، مدیران دانشگاه و دانشکده ها، هیات اجرایی جذب، هیات ممیزی و غیره)، انجام امور اداری مربوط به ترفیع، تبدیل وضعیت و ارتقای اعضای هیات علمی، انجام امور مربوط به اعضای هیات‌های ممتحنه و ارزشیابی و بوردهای تخصصی علوم پایه و بالینی از دیگر وظایف این مرکز است.

هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئول نظارت بر عملکرد هیأت‌های مرکزی جذب و هیأت‌های اجرایی جذب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده و مرجع رسیدگی به شکایات دریافتی از عملکرد هیأت‌های اجرایی در زمینه تخلفات، تندروی، مسامحه‌کاری و اعمال تبعیض در بررسی پرونده‌ها است.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

۷ دیدگاه

  1. سلام
    اگر در سایت بزنن عدم موافقت ولی مرکز جذب بعد چند ماه شما رو از معرفان علمی گزینش بکنه این معنیش چیه.

    • احتمالا نفر علمی اول مد نظرشون مشخص شده و برای اینکه بقیه امیدوار نباشن جواب نهایی رو دادن بهتون. گزینش هم برای اینه که چون اخیرا باید سه نفر رو برای صلاحیت عمومی معرفی کنن این مساله پش آمده. یعنی شما جزو سه نفر بودین ولی نفر اول اصلی مدنظرشون نبودین. باز خوبه جواب رو زدن تو سایت و امید واهی ندادن بهتون.
      البته این امکان هم هست که نفر اول علمی جای دیگه رفته و رفتن سراغ گزینه های بعدی ولی اگه اینجوری بود می بایست سامانشون رو بروز میکردن و میزدن بررسی اولیه دانشگاه.

      • اخه بهمن سال پیش گفتن موافقت نمی کنیم
        حالا بعد یکسال چرا دارن از معرفان علمی بررسی میکنن
        خودشم به چهارتاشون زنگ زدن
        به خدا کلافم کردن
        از دانشگاهم میپرسم میگن چیزی نمی دونیم.

  2. سلام
    لطفا کسانی که ابلاغ رای به دانشگاه شدند پاسخ بدهند
    وقتی در وضعیت نوشته ابلاغ رای به دانشگاه یعنی با جذب موافقت شده؟ یا خیر ؟ و باید منتظر دانشگاه بمانیم تا تماس بگیرد یا خودمان پیگیری کنیم؟
    لطفا مراحل بعد از ابلاغ رای را بفرمایید

    • سلام، یعنی با جذب شما موافقت شده است. بعد از این مرحله باید منتظر کد استخدامی بمانید که پروسه طولانی مدت است.‌ الان ۴ ماه از ابلاغ رای من می گذرد ولی خبری از کد استخدامی نیست.

    • سلام و درود
      تبریک عرض میکنم. شکرخدا موافقت شده
      از دبیرخانه جذب دانشگاه پیگیر امور اداری برای ادامه کارها باشین.

  3. سلام وقت بخیر خبری از فراخوان جذب دکتر معلمان فرهنگیان نیست ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *