خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » شروع ثبت نام دومین فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲
ثبت‌ نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم

شروع ثبت نام دومین فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲

ثبت‌ نام دومین فراخوان جذب هیات علمی سال ۱۴۰۲ وزارت علوم آغاز شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام مرکز جذب هیات علمی، دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی در سال ۱۴۰۲، از امروز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۸ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مهر رضوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی به آدرس applicant.markazjazb.ir تقاضای خود را به همراه بارگذاری مدارک مربوطه ثبت کنند.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی گفت: سال ۹۹ متوسط تعیین تکلیف پرونده حدود ۲۴ ماه بود و فراخوان سال ۱۴۰۰ متوسط سرعت تعیین تکلیف به حدود ۱۸ ماه رسید و حدود ۶ ماه کاهش یافت.

کاهش ۶ ماهه متوسط سرعت تعیین تکلیف پرونده‌های جذب هیات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی گفت: سال ۹۹ متوسط تعیین تکلیف پرونده حدود ۲۴ ماه بود و فراخوان سال ۱۴۰۰ متوسط سرعت تعیین تکلیف به حدود ۱۸ ماه رسید و حدود ۶ ماه کاهش یافت.

دکتر محمد خلج امیرحسینی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع جذب گفت: جوانان تحصیل کرده امید دارند که در این کشور بمانند و ما باید شرایط آن را فراهم کنیم. یکی از مصادیق به‌کارگیری جوانان فرهیخته جذب آن‌ها در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته به دنبال پاسخ به این سوال بودیم که «تعهد بهتر است یا تخصص»؟ ولی الان نیروی متعهد متخصص به وفور داریم و در حاضر چالش این است که تعداد نیروهای متخصص متعهد زیاد است. باید به دنبال بهترین نیروها باشیم که از نظر ملی و اعتقادی به درد کشور بخورند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی با تاکید بر اهمیت دقت و سرعت در جذب گفت: دانشگاه‌ها نقش اصلی در غربالگری نیروها را دارند. در یک سال اخیر این فرآیند با مجاهدت دانشگاه‌ها سرعت گرفته است ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی خاطر نشان کرد: نقطه مطلوب سرعت جذب اعضای هیأت علمی این است که حداکثر ظرف ۶ ماه یعنی از فراخوان اول سال تا فراخوان بعدی، وضعیت افراد تعیین تکلیف شود.

خلج امیرحسینی به بررسی سرعت تعیین تکلیف متقاضیان در فراخوان‌های سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: سال ۹۹ متوسط تعیین تکلیف پرونده حدود ۲۴ ماه بود و فراخوان سال ۱۴۰۰ متوسط تعیین تکلیف به حدود ۱۸ ماه رسید و حدود ۶ ماه کاهش یافته است ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. میانگین سرعت تعیین تکلیف سال ۱۴۰۱ نیز بهتر شده است.

وی با اشاره به تسهیل فرآیند جذب اظهار کرد: در حال حاضر با پدیده جدیدی مواجه شدیم. اینکه پرونده یک نفر از چند دانشگاه می‌آید و در دانشگاه‌ها برای جذب افراد رقابت ایجاد شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی گفت: تعداد ابلاغ جذب در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۳۴ ابلاغ، سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۸۸ ابلاغ و سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۰۷ ابلاغ اعلام شده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی موارد دانشگاه‌های غیرانتفاعی، استعلامات و دفاتر تحقیق، ردیف استخدامی و نیرو و بودجه را گلوگاه‌های کاهش سرعت بررسی فراخوان‌ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی به دلیل اینکه خودشان هیأت اجرایی ندارند به هیأت‌های استانی ارسال می‌شوند و زمان زیادی را می‌طلبد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی خاطر نشان کرد: ضروری است در دو ماه باقی‌مانده تا پایان سال برنامه‌ریزی کنیم تا فراخوان‌های جذب باقی‌مانده تعیین تکلیف شوند.

وی از آغاز فراخوان نوبت دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی این فراخوان‌ها به سرانجام خوبی برسد.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

ابلاغ ماده واحده تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تعیین ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه …

۲۸ دیدگاه

  1. سلام
    در زیر فراخوان ها ی قبلی که شرکت کردم نوشته شده انصراف از اعلام نیاز
    برای کسی دیگر هم این گزینه آمده؟
    معنی آن چیست؟
    با تشکر

    • بله جدید اومده
      میگن ما که نمیگیرمت می خواهی خودت انصراف بدی یا خودمون نگیریم؟

    • گویا طبق گفته وزارت، پیش آمده یک نفر در چند دانشگاه پذیرفته نهایی شده و پروندش اومده وزارت. برای همین امسال هم تعداد انتخاب (البته دانشگاههای دولتی) دوتا شده و هم این گزینه رو زدن تا هم احتمال اون مشکل کمتر بشه و هم کار خودشون راحت تر شه چون قبلا می خواستی انصراف بدی اینجوری راحت نبود باید مرکز جذب وزارت علوم درخواست انصراف میدادی

  2. سلام اصلا سایت بالا نمیاد که شرایط رو بخونیم؟؟؟

  3. چرا سایتشون مشکل داره
    من تمام اطلاعات رو وارد می کنم ولی پیام میده صحفه در دسترس نیست
    چند روز هست چندین بار امتحان کردم ولی نشد

  4. کسی به این مسوولین گفته که این سایت جذب از خارج کشور قابل دسترسی نیست؟!!!!

  5. یه بررسی بشه ببینید چه کسایی دعوت به مصاحبه میشن و چه کسایی جذب میشن، اوج نا عدالتی و بی تدبیری

    تقریبا اکثر پوزیشن ها از قبل پر شده و متاسفانه این موضوع رو همه میدونن، فقط به خاطر اینکه از راه قانونی جذب بشه فرد مورد نظرشون فراخوان میدن.
    بچه ها قبل از شرکت تو فراخوان یه امار بگیرید از دانشگاه ها اکثرا داخل گروه یا بچه های ازمایشگاه میدونن نتیجه رو.

  6. متاسفانه چندنفر بیشتر جذب نیست اونم همش فیلتر معدل، همه مسئولان شعار فرزندآوری میکنند و من با فرزند ۲ماهه دکتری را شروع کردم و معدلم شد ۱۶/۵ با اون نمره دهی بی انصافی استادان، الان از همه فراخوانها به علت معدل دکتری که کمتر از ۱۷ هست رد میشم، این مسئولان کجا هستند که به این فیلترها برای کسانی که صاحب فرزند بودند نظارت نمیکنند، ما باید حرفمونو با کی بگیم!!!!؟؟؟

    • طبق دستورالعمل وزارت علوم معدل لیسانس بالای ۱۳، ارشد بالای ۱۵ و دکتری بالای ۱۶ حتما و حتما باید باشه مشروط بر اینکه جمع این سه مقطع بالای ۴۷ شود. درینصورت بهیچ وجه نباید مشکلی برایتان ایجاد بشه. ابن مصوبه فعلی هست.
      مصوبه قبلی دکتری را بالای ۱۷ در نظر میگرفت.

      • همین فراخوان جدید،اکثر دانشگاهها بخصوص همه دانشگاههای تهران ( رشته من که عمران هست) در قسمت شرایط اختصاصی، معدل کارشناسی ارشد بالای ۱۶ و دکتری بالای ۱۷ گذاشتند

        • متاسفانه بر مبنای مصوبه قبلی نوشتند ولی بنظرم اگر ثبت نام کنید چون شرایط مصوبه فعلی را دارید حذف نمیشید از غربالگری اولیه.
          باز هم با کارشناس جذب اون دانشگاه صحبت کنید. ضمن اینکه همون مصوبه قبلی نوشته معدل دکتری با اعمال ضریب تطبیق. یعنی فرق میکنه معدل مثلا ۱۶.۹۰ از شریف با ۱۶.۹۰ بالفرض از دانشگاه شهر دورافتاده.

          • لطفا لینک این مصوبه را برامون می‌فرستید من نتونستم پیدا کنم، که با ارجاع به اون، با دانشگاهها صحبت کنیم. ممنون

          • والا لینکش پیدا نکردم. ولی مصوبه ۲۲۷ هیات عالی جذب مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۷ بوده که شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین کرده بود. تو اینترنت هم سرچ کنی “مجموع معدل ۳مقطع حداقل۴۷ باشد” لینکهایی میاره.

          • دانشگاه ممکنه شرایط اختصاصی خودش رو داشته باشه و کاملا این اختیار رو دارند محدوده معدل تعریف کنند. مصوبه جدید یک مصوبه کلی هستش برای شرط اولیه برای وزرات. دانشگاه شرایط اختصاصی خودش رو اعمال می کنه

  7. شروع دوباره سیرک جدید !!!!

  8. متاسفانه هیچ نظارتی بر تخلف ها و فسادهایی که میشه نیست
    علنا تخلف و فساد دانشگاه رو گزارش کردم برای مرکز جذب وزارت ولی انگار نه انگار…..
    اینجا فقط ادعا و شعار بر سر زبان هاست …..

  9. میدونم که جزو سه نفر برتر مصاحبه علمی بودم
    اما رد کردن منو????????????
    ده روزه خوراکم گریه ست، بچه هام و شوهرم به پای من سوختن
    و اونام غصه میخورن
    خدا انشالله روزنه ای باز کنه که برم یه کشور دیگه، شاید اونجا شانس کار داشته باشم اینجا حق التدریسم و بلا تکلیف

    • خوش به حالتون که ز سه نفر رفتید. من تو یه دانشگاه در پیت منو جز سه نفر نگذاشتند. کلی هم خندیدم. چون دانشگاه بهتر از اون منو تو سه تا فرستاده بود. اما این دانشگاه منطقه ای از ترس یا هر دلیل دیگه منو تو سه تا هم فرستاده بود. به نظرم یا باید فراخوان رو متمرکز کنند. یعنی یه کارگروه کلی از وزارت خونه تعیین بشه و همه متقاضیان یک رشته به صورت متمرکز مصاحبه بدن و امتیازشون محاسبه بشه. و به ترتیب رتبه بندی بشن و در رشته محل جانمایی بشن یا کلا این سامانه رو حذف کنند و خود گروه ها اون نفری رو که دوست دارندف جذب کنند. الان کلی از دکتری های مملکت علاف این نوع گزینش شدند. همه از صغیر تا کبیر می دونیم که برای هر درخواست نفرش از قبل مشخصه و امتیاز بندی و کنارگذاشتن افراد طوری انجام میشه که فرد موردنظرشون گرفته بشه. همین و تمام

  10. سلام
    با روح و روان مردم بازی میکنن، هر چند هم که رزومه ی قوی داشته باشی، بازم ایراد میگیرن که امتیازت و یه جایی کم کنن، چونکه خودشون از قبل یکی رو تعیین کردن و مبخوان خمون فرد و جذب کنن. نگاه هم نمیکنن به علم و سوادت و کلاس داریت و … خدا نیامرزه آدمایی که حق افراد تحصیل کرده و پرتلاش رو با پارتی بازی هیچ میکنن.
    همه مون شدیم روح های سر گردان، بخدا بدونم یه کشوری هست که منو علمم و حمایت میکنه، میرم از این مملکت‌ عطایش را به لقایش میبخشم

    • بله متاسفانه همینه اوضاع. رانت در انتخاب هیات علمی وجود داره. گرچه در استخدامیهای سایر ارگانها این موضوع بیشتر هم هست. چاره ای نیست باید راه حلی پیدا کنید. میشه بفرمایید تحصیلاتتون چیه از نظر اموزشی و پژوهشی؟
      و اینکه اگر در خارج از کشور مسیری براتون مهیا شده تعلل نفرمایید.

      • سلام
        دکترای فیزیولوژی ورزشی هستم با گرایش قلب و عروق و تنفس. با بیش از ده مقاله و ۵ کتاب و کلی دوره ی اموزشی و …‌ معدلمم ۱۹ و خورده در دوران دکترا نمره الف بودم.

  11. کسی به این مسوولین گفته که این سایت جذب از خارج کشور قابل دسترسی نیست؟!!!! واقعا متاسفم

  12. سلام. همه از قبل مشخص هست. فقط یک جماعتی بیخود سرکار هستن و یک پولی تو جیب وزارت خونه میره!!!

  13. سلام
    شامل دانشجویان دکتری هم میشود یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *