خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » بررسی اقتضائات خاص زنان هیات علمی در آیین‌ نامه ارتقا

بررسی اقتضائات خاص زنان هیات علمی در آیین‌ نامه ارتقا

اقتضائات خاص زنان هیأت علمی در طرح پیش‌ نویس بازنگری آیین‌ نامه ارتقاء بررسی شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهصد و پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده به ریاست دکتر فهیمه فرهمندپور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در جلسه ۹۵۳ شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی احکام اعضای حقیقی شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان را به دکتر فهیمه فرهمندپور، دکتر لیلا سادات زعفرانچی، دکتر حکیمه سقای بی‌ریا، دکتر کبری خزعلی، دکتر انسیه کتابچی و دکتر مرضیه عبدلی اعطا کرد.

همچنین در این جلسه موضوع زنان و خانواده و اقتضائات خاص زنان هیأت علمی در طرح پیش‌نویس «اصول حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی» بررسی شد.

در این جلسه پس از ارائه نتایج پژوهشی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این زمینه، اعضاء نظرات و پیشنهادهای خود را در این رابطه مطرح کرده و مقرر شد علاوه بر این موارد، اعضاء نظرات خود را به صورت مکتوب به دفتر ستاد ارائه کرد تا پس از جمع‌بندی در جلسه شورای معین مطرح شود.

همچنین ببینید

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به اساتید برگزیده کشوری

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: به استادان برگزیده کشوری که در زمینه …

۱۰ دیدگاه

  1. زهرا شهریانی کیکانلو

    بنده یک استاد و یک خانوم خانه دار هستم و سرپرست دوفرزند .‌‌وحق التدریسی خیلی سخت هست با این همه رزومه و تجربه کاری در بازار کار نمی‌دانیم تجربه مونو در دانشگاه ارائه بدهیم یک طراح لباس از عمق و خودش داره کار می‌کنه ولی در حق این افراد واقعا بی انصافی میشود و نادیده گرفته میشوند زندگی یک حق التدریسی فوق‌العاده سخت هست اما عشق و علاقه بکار این سختی رو از بین میبرد اما متاسفانه بعضی از عوامل نمی‌گذارند ب نتیجه مطلوب برسیم .‌‌‌‌خواهشمندم جلساتی در پیرو حضور اساتید پر تلاش در سمینارها . و مباحث علمی برقرارباشه مخصوصا در بخش طراحی لباس .لباس شأن و منظلعت یک فرد در جامعه می‌باشدنه اینکه ای جلسات فقط مختص یک عده ی خاص قرار بگیرید. انشالله ک‌ صدای بنده بگوش هییت علمی برسد.

  2. یک استاد زن دانشگاه قم

    من هم استاد زن دانشگاه قم هستم. هم ساکن قم هستم هم اصالتا قمی. با چند فرزند و خسته و درمانده از حضور فیزیکی اجباری بی حاصل

    این دانشگاه به موش آزمایشگاهی دانشگاهها تبدیل شده.
    این دانشگاه حتی یک تاکسی برای رفت و آمد اساتید در داخل دانشگاه ندارد. اساتید زن سلف غذاخوری ندارند . اتاقها غالبا مشترک است. خانه و مسکن اختصاصی برای دانشجویان متاهل دارد، برای اساتید نه . برای تعویض یک صندلی یا کمد قراضه باید ماهها به کارمندان لجوج و پر افاده و خاله زنک واحد خواهران التماس کرد. همه اساتید در حالی که منتظر حل این مشکلات بودند برعکس هر روز با قوانین سختگیرانه و عذاب آور جدید مواجه می شوند.

    علت این است که این قوانین مزخرف را معمولا کارمندان یا اساتید دارای شغل اجرایی یا مردان می نویسند و تحمیل می کنند.

    آن فرد “استاد ” که برخلاف اکثریت قریب به اتفاق اساتید دانشگاه قم، موافق ۴ روز حضور اجباری است یا خانواده را نمی فهمد یا ماهیت شغل استادی را . نمی فهمد زن با خانه مانوس است . نمی فهمد اساتید حتی اساتید مرد برای نگهداری فرزندان شان برای مراقبت از آنها در این فضای گرگ جامعه چه سختی هایی میگذرانند. یا شاید لج دارد و از همان هیات ممیزه و کارمندانی است که این قوانین ناراضی ساز را می نویسد.

    با خودم فکر می کنم اگر قرار بود بعد از سالها تحصیل ، کارمند ساعت زن شوم چرا در ۲۰ سالگی کارمند نشدم. چرا این همه سختی کشیدیم ارشد و دکترا و پایان نامه وامتحان جامع و دهها مقاله و کتاب نوشتیم که آخرش کارمند ساعتی شویم؟!!!!!! ما استاد هستیم . استاد یعنی تحقیق و مطالعه . نه حبس در اتاق .
    بگذارید به رسالت مان عمل کنیم . حضور فیزیکی اجباری که اتفاقا خلاف آئین نامه وزارت است را لغو کنید . تمام فعالیت های پژوهشی مفید ما تعطیل شده، فکر و ذکرمان شده آمار ساعت هایمان!!!!

    یا این قوانین را اصلاح کنید یا دیگر شعار فرزندآوری و کانون خانواده و اهمیت خانه داری در کنار فعالیت اجتماعی و غیره ندهید

  3. سلام متاسفانه بعد از بخشنامه پر از اشکال و ایراد الفبا بدون اینکه کوچکترین امکاناتی در اختیار اهضای هیات علمی قرار بگیرد حضور فیزیکی اجبار و در صورت کمبود ساعت از حقوق کسر میشه جای بسی تعجبه که این حضور فیزیکی که هیچ بازدهی و نفعی برای اغلب دانشگاهها نداره تنها باعث شکنجه روحی میشه چرا حذف نمیشه و یا حداقل باز بینی درستی نمیشه

  4. هیات علمی دانشگاه قم هستیم. با حدود ۲۰ سال سابقه کار. این دانشگاه در اقدامی غیرقانونی اساتید را وادار به ۴ روز حضور فیزیکی و کارت زنی می کند . برای ما که از تهران باید برویم، یعنی ۴ روز دوری از خانواده. یعنی معطلی محض در دانشگاه، یعنی کارمند کردن استادی که باید آزادانه تحقیق و پژوهش کند.
    ضمنا این دانشگاه کمترین امکانات پژوهشی مثل سیستم رایانه، پرینتر، سرویس ایاب ذهاب، حتی سلف اساتید ندارد. آقای زلفی گل، آقای خسروپناه ، زنان مسئول، فکری کنید. برای این اقدامات غیرقانونی دانشگاهها. اعتراضات ما بی فایده بوده. شما کاری کنید

    • یک هیات علمی دانشگاه در تهران

      وقتی هیات علمی میشوید باید ساعت کاری بزنید و در دانشگاه حضور فعال داشته باشید.

      اینکه هیات علمی بشویم و بعد بخواهیم سرکارمان حاضر نشویم توقع بیجایی است….

      کارمندان باید هر روز سرکار حاضر شوند ولی شما تنها ۴روز و بعد ناراضی هم هستید؟!!!

      ضمنا به همین دلیل شرط بومی بودن در هیات علمی را گذاشته اند تا کسی از شهر دیگر بدون خانواده وارد هسات علمی دانشگاهی در شهر دیگر نشود و اینگونه خودش و خانواده اش و دانشگاه و آموزش و پژوهش را با چالش مواجه نکند.

      • مزایا و حقوق هیات علمی وزرات علوم رو با دانشگاه آزاد مقایسه کنید بعد صحبت از توقع بیجا کنید

      • دوست عزیز. کارمند از ۲۰ سالگی اش با مدرک دیپلم و لیسانس کارمند شده و حقوق میگیره و اصلا کارش ارتباط با ارباب رجوع است.
        ولی استاد کارش تحقیق و مطالعه است. کارمند نباید ۱۲ ساعت برای کلاس فردا مطالعه کند، ولی استاد کارش اینه
        ضمنا مسئله حضور فیزیکی مضر برای کارکرد اصلی اساتید است. نه اینکه کمک به پژوهش کند. برعکس مانع پژوهشگری است و اتلاف وقت استاد در دانشگاه است. احتمالا استاد نیستید که اساتید را درک نمیکنید. خصوصا اساتید زن
        که در کانون گرم خانواده راحتتر میتوانند به فعالیت پژوهشی برسند هم به خانواده هم به کار.

    • سلام
      متاسفانه دانشگاه قم، ضربه اساتید بی مسئولیتی مثل شما را میخورد، امثال شما که توانایی حضور در دانشگاه را ندارید و یقینا توانایی انجام پژوهش را نیز ندارید، چرا حق یه عده را ضایع کردید.
      دانشگاه بدون حضور استاد که معنایی ندارد. متاسفانه دولت ما با این مراعات توقع اساتید را بالا می‌برد و این شده که در مواقع حساس همیشه اساتید طلبکارن،
      شما مصداق بارز افرادی هستید که با شعار ترک خانواده به اهدافتان می‌رسید و هیچ گونه پایندی به سیستم آموزشی نیز ندارید. هر استادی اگر هدفمند برنامه زندگیش را پیش ببرد یقینا نه به دانشگاه آسیبی میرسانید نه به خانوده.
      اکثر اساتید دانشگاه قم قبل از ورود به دانشگاه قم باید خاک این دانشگاه رو ببوسند، چون اغلب اساتید این دانشگاه سالهاست که استادیار هستن و ساختار یک مقاله علمی را بلد نیستند.، این امر نیز به اساتید غیر بومی برمی‌گردد که گاهی اوقات سرکلاس حضور پیدا می‌کنند و در بیشتر مواقع کارتشان دست شخص دیگری است و برای آنها حضوری میزند. بهتر است مسئولین دانشگاه قم در جریان نحوه کارت زدن اساتید غیر بومی قرار بگیرند.

      • لطفا کمی مودب تر و درشان یک استاد صحبت کنید و توهین به کسی نکنید،برای زیر سوال بردن مسولیت پذیری دیکران،اول خودتان را زیر سوال ببرید.

  5. سلام لطفا در مورد ساعت کار زنان هیات علمی تمام وقت جغرافیای هم تجدید نظر بشه واقعا کمر شکنه ????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *