خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » لزوم جذب اعضای هیات‌ علمی بر اساس آمایش سرزمینی

لزوم جذب اعضای هیات‌ علمی بر اساس آمایش سرزمینی

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیات‌ علمی گفت: دانشگاه‌های کشور باید جذب اعضای هیئت‌ علمی را بر اساس آمایش سرزمینی در دستور کار قرار دهند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، همایش یک‌روزه منطقه‌ای هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های استان‌های زنجان، قزوین و گیلان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

محمدعلی کی‌نژاد، رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی صبح امروز در این همایش با تأکید برجذب اعضای هیئت‌علمی بر اساس آمایش سرزمینی، اظهار کرد: همه دانشگاه‌های کشور باید جذب اعضای هیئت‌علمی را بر اساس آمایش سرزمینی در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به رشد فزایند اعضای هیئت‌علمی در کشور طی ۲۵ سال اخیر، گفت: میزان اعضای هیئت‌علمی در کشور از ۲۵ هزار نفر در سال ۱۳۷۸ با یک حرکت جهادی و بسیجی به حدود یک‌صد هزار نفر رسیده است.

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده اعضا در فراخوان‌های جذب تأکید کرد و افزود: باید با افزایش تعداد جلسات هیئت اجرایی جذب در دانشگاه‌ها، میزان ماندگاری پرونده‌ها را کاهش داد.

کی‌نژاد بر لزوم نگه داشت نخبگان علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پرونده نخبگان علمی جهت عضویت به‌عنوان هیئت‌علمی سریعاً تعیین تکلیف شود.

وی وظیفه هیئت اجرایی جذب را انتخاب اصلاح‌ترین افراد دانست و افزود: باید فرصت جذب اعضای هیئت‌علمی را به افراد اصلح سپرد و اگر در یک‌رشته‌ای فر موردنیاز یافت نشد، باید آن سهمیه را حفظ و در فراخوان‌های بعدی از آن بهره گرفت.

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی با تصریح بر اینکه نخبگان سرمایه‌های نظام هستند، گفت: هیئت جذب باید به‌گونه‌ای رفتار کند که نخبگان در کشور جذب شوند و فرار مغز‌ها به خارج به حداقل برسد.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

ابلاغ ماده واحده تعیین ترکیب هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تعیین ترکیب اعضای هیات مرکزی جذب هیات علمی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *