خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » الزام شرکت در فراخوان های جذب هیئت‌علمی وزارت بهداشت برای متقاضیان جذب

الزام شرکت در فراخوان های جذب هیئت‌علمی وزارت بهداشت برای متقاضیان جذب

مرکز امور اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استناد به ماده ۱۱ آئین‌نامه اداری استخدامی اعضای هیئت‌علمی این وزارتخانه اعلام کرد: تمام متقاضیان ورود به خدمت اعضای هیئت‌علمی، ملزم به شرکت در فراخوان‌های جذب و سپری کردن تمام مراحل جذب از منظر صلاحیت عمومی و علمی هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز امور هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، تمام متقاضیان ورود به خدمت اعضای هیئت‌علمی، ملزم به شرکت در فراخوان‌های جذب و سپری کردن تمام مراحل جذب از منظر صلاحیت عمومی و علمی هستند. این تصمیم برگرفته از ماده ۱۱و تبصره‌های ۱ تا ۴ آیین‌نامه اداری استخدامی اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بر اساس ماده ۱۱ آیین‌نامه اداری استخدامی اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت که در فصل یک این آیین‌نامه آمده و در ارتباط با نحوه فعالیت اعضای هیئت‌علمی است: «خدمت قابل قبول به حضور فعال عضو هیئت‌علمی در دانشگاه و اجرای فعالیت‌های هفتگانه و شرکت در کمیته‌ها و شوراهای دانشگاه و یا سایر امور اجرایی که از طرف دانشگاه به وی محول می‌شود.»

براساس تبصره ۱ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارمندان غیر هیئت‌علمی مجاز هستند در صورت دارا بودن شرایط مساوی مشابه با سایر متقاضیان، در فراخوان جذب شرکت‌کنند.

تبصره ۲ این آیین‌نامه درباره نحوه جذب دارندگان مدارک کارشناسی‌ارشد توضیحاتی ارائه داده است، براین اساس، استخدام دارندگان مدرک کارشناسی‌ارشد، فقط در موارد خاص و برابر ضوابط این آیین‌نامه است.

با توجه به تبصره ۳ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، مستخدمین غیر هیئت‌علمی در صورت تبدیل وضعیت به هیئت‌علمی، مشمول ماده ۱۲ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت‌علمی هستند و ابتدا به صورت پیمانی به کارگرفته می‌شوند.

بر اساس تبصره ۴ آیین‌نامه، ایثارگران واجد شرایط عضویت در هیئت‌علمی براساس قانون «ایثارگران جهت ورود به خدمت به عنوان هیئت‌علمی» ملزم به شرکت در فراخوان و سپری کردن مراحل صلاحیت عمومی هستند.

همچنین در ماده ۱۲ آیین‌نامه اداری استخدامی اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، آمده است: استخدام اعضای هیئت‌علمی در بدو خدمت به صورت پیمانی و صرفاً از طریق فراخوان از بین متقاضیان واجد مدرک دکترای تخصصی، دانش‌نامه تخصصی (بورد) یا بالاتر است. مدت قرارداد ۱ تا ۳ سال است و حسب نظر دانشگاه قابل تمدید است. در صورت ارتقاء به مرتبه بالاتر با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه، به وضعیت رسمی آزمایشی و پس از ۳ سال در صورت کسب پایه‌های سالانه به رسمی قطعی تبدیل می‌شود.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *