خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تغییر در الگوی تخصیص سهمیه هیئت علمی به دانشگاه‌ها

تغییر در الگوی تخصیص سهمیه هیئت علمی به دانشگاه‌ها

رئیس مرکز نظارت و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر در الگوی تخصیص سهمیۀ هیئت علمی به دانشگاه‌ها خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، پانزدهمین نشست هیئت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استانی به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این‌ نشست که با حضور رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف، معاونین مرکز نظارت و مسئول دبیرخانۀ هیئت‌ها و جمعی از مدیران گروه‌های این ‌مرکز با دبیران هیئت‌های نظارت استان‌های کشور و تعدادی از کارشناسان این هیئت‌ها تشکیل شد، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف از تخصیص سهمیۀ اعضای هیئت علمی بر اساس شاخص‌هایی همچون نسبت عضو هیئت علمی تمام‌وقت به دانشجو، نسبت عضو هیئت علمی تمام‌وقت به تعداد رشته‌گرایش‌های دائر و… در سطح گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها خبر داد.

روح‌الله رازینی در تشریح تخصیص سهمیه در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی گفت: تعداد اعضای هیئت علمی در هر گروه آموزشی، مرتبۀ علمی آن‌ها، رشته و گرایش اعضای هیئت علمی موجود و گرایش‌های مورد نیاز در هر دانشگاه مبنای اعلام ظرفیت جذب اعضای هیئت علمی خواهد بود و طبق روال سال‌های اخیر، سالانه دو فراخوان جذب توسط مرکز جذب منتشر ولی تعیین ظرفیت فقط یک بار و در ابتدای سال انجام خواهد شد.

رازینی با اشاره به اینکه در دنیای امروز مدیریت و نظارت بدون اطلاعات و آمار درست، امکان‌پذیر نیست از دبیران نظارت و ارزیابی درخواست کرد که اطلاعات و آمار دانشگاه‌های زیر مجموعه را در سامانه آموزش‌عالی به صورت جامع ثبت کنند چرا که مبنای هرگونه ارزیابی و یا تخصیص رشته و ظرفیت جذب اعضای هیات علمی و مانند آن منوط به اطلاعات ثبت شده است.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

یک دیدگاه

  1. سلام.لطفاشرایط سنی اعضای هیئت علمی را بالا ببرید تا ۵۵ سالگی منطقی‌ترهست چون کسی که علم بالایی داردباعلمش خدمت خواهدکرد نه زور بازویش.ضمنا به شرایط پذیرش هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رسیدگی شود معلوم نیست باچه قواعدی پیش می‌روند!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *