خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام جزئیات تغییر شرایط اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد به هیات علمی وابسته

اعلام جزئیات تغییر شرایط اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد به هیات علمی وابسته

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره جزئیات تغییر شرایط اساتید حق التدریس به اعضای هیات علمی وابسته توضیح داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد قربانی سخنگوی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره خبری که اخیرا رئیس دانشگاه آزاد درباره خداحافظی با مفهوم حق التدریس اعلام کرد، توضیح داد و گفت: در راستای حفظ شان و کرامت عزیزانی که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، به تدریس مشغول بوده و به اصطلاح “استاد حق التدریس” و یا “مدرس” هستند تلاش خواهد شد این عزیزان در چارچوب قوانین و مقررات و ملاحظات واحدهای دانشگاهی مربوطه به عنوان “عضو هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی” از خدمات فاخرشان بهره مند باشیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بنابراین عزیزان عضو هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی، در چارچوب دستورالعمل و آیین نامه مربوطه از امتیازات آن برخوردار خواهند بود.

قربانی با تاکید اینکه اولا عضو هیئت علمی وابسته هستند و مدرس و یا استاد حق التدریس عضو هیئت علمی دانشگاه نیست، گفت: ثانیا به تبع عضو هیئت علمی بودن می توانند در چارچوب مقررات مربوطه به راهنمایی، مشاوره و داوری رساله های علمی بپردازند.

معاون مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار کرد: ثالثا در چارچوب آیین نامه مربوطه از نظام ارتقا و ترفیع برخوردار شده و طبعا از امتیازات آن برخوردار می شوند. رابعا حقوق و مزایای آن ها به صورت ماهانه پرداخت می شود.

قربانی گفت: این افراد در اجرای طرح های تحقیقاتی درون دانشگاهی و برون دانشگاهی مشارکت جدی و موثر داشته باشند. در حال حاضر دانشگاه آزاد بیش از سی هزار استاد حق التدریس دارد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

۶۵ دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    کاش ظرفیت اساتید هیات علمی وابسته رو هم بالا ببرید نه این که استاد حق التدریس با سابقه کار و مدرک دکترا بیکار و در خانه نشسته اند ان گاه دانشجو ترم یک و دو کلاسهای ما را به ان ها داد ه اند .
    کجای دنیا دانشجو جای فارغ التحصیل دکترا را میگیرد .و ما باید صبر کنیم هر زمان کلاس از دستیار اموزشی اضاف امد به دکترا واحد بدهند جای تاسف دارد .تا زمانی که بازنشسته هم بتواند در هیات علمی وابسته شرکت کند با این ظرفیت محدود هیچ گاه نوبت به نیروی جوان فارغ التحصیل نخواهد رسید

    • قثط خدا
      با سلام. متاسفانه از دانشجویان تازه کار برای تدریس استفاده می شود که سابقه هیچگونه تدریس و مدیریت کلاس را نداشته و دانشجویان نیز قادر به ارتباط خوب با این دانشجویان دکترا نیستند. لذا بهتر نیست که تعداد اساتید وابسته را برای جذب بیشتر و نتایج را سریعتر اغلام کنید. با چند سال سابقه تدریس و تعهد کاری و سابقه خوب باید در منزل باشیم. چرا از نظرات دانشجویان قبل از امتحان پایان ترم در سیستم ارزیابی اساتید در هر واحد دانشگاهی برای چگونگی و نحوه عملکرد و سطح علمی مدرس استفاده نمی شود؟ لذا تقاضای رسیدگی و ترتیب اثر از طریق موارد ذکر شده و غیر آن را با درایت و مدیریت سازمان خواستارم

  2. من عضو هیئت علمی وزارت علوم ولی از دانشگاه دیگری هستم، آیا برای تدریس در دانشگاه آزاد باید هیئت علمی وابسته عضو بشوم؟ برای تدریس درس معارف دفاع مقدس چطور؟

    • لطفا شما و امثال شماها اجازه بدین کسانیکه اصلا عضو هیات علمی نیستند حداقل در دانشگاه آزاد بعنوان وابسته جذب شوند.

  3. باسلام
    این طرح که اساتید زبده حق التدریس کنارگذاشته شوند و بازنشستگان دانشگاه باعنوان هیأت علمی وابسه سرکاربیایند و بعضا با رابطه و باندبازیها افرادی از دارندگان مدرک دکتری جذب هیأت علمی وابسه بشوند طرح عوام فریبانه ای بیش نیست.
    به عنوان مثال شخصا دراین طرح شرکت کردم. درمصاحبه علمی به گفته مدیر گروه و امتیازات مصاحبه علمی عالی بودم مدارک هم تحویل پبیرخانه جذب هیأت علمی استان دادم فکر می کنید کی ها رابرداشتند فقط دو سه نفر از دوستان که مثلا استعداد درخشان( دارای معدل ۱۸ در ارشد) بوده و بدون آزمون ورودی دکتری وبایک مصاحبه آبکی آمده دوره دکتری خونده را جذب کردند و یک خواهر شهید گرامی را دراین بین من که شهید زنده بودم یعنی جانباز جنگ تحمیلی وباسابقه رزمندگی و بادهها تألیف و مقاله و سالها سابقه تدریس در دانشگاهها وبیشر در خود دانشگاه آزاد تبدیل به هیأت علمی وابسته نشدم .
    خوب آقایان اولا خلاف قانون جذب رفتارکردند که برای جانبازان که مردم یک جور دیگری فکر می کنند علی رغم قانون هیچ امتیاز قائل نشدند و مصاحبه علمی و امثال آن و مدارک ومستندات و غیره هم کشکی بیش نبود.
    رفتیم سؤال کردیم که آقا علت عدم تبدیل وضعیت ما چه بود جوابی نداشتند که بدهند و گفتند ظرفیتی که سازمان مرکزی داده خیلی کم بوده و ازاین حرفها
    آقای طهرانچی بفرمایند:
    ۱. واقعا دستیار آموزشی می تونه کار یک استاد باسابقه درخشان تدریس را بگیره مثلا کاردانی ها وکارشناسی ها حق ندارن از اساتید متخصص بهره ببرند یعنی کاردانی ها وکارشناسی ها تفیلیند وهرکس می تونه به اونها درس بده پس تکلیف این جمله امام چه میشه که گفتند دوره ابتدایی خود یک دانشگاه است و اهمیت از سایر مقاطع بیشترنباشد کمتر نیست.
    ۲. چرا به جانبازان جنگ در جذب توجیه نکردید مگر نیروهای مومن وانقلابی نبودند یاهدفتان پاکسازی آنان بوده است و شاید …
    ۳. چرا حق التدریس را یعنی ۸۰یا۹۰ درصو را تبدیل وضعیت از حق التدریس به وابسته نکردید که دانشجویان از دانش و تخصص شان بهره بگیرند و کیفیت فدای سیاست ورزی نشود.
    بهتر است تا دیرنشده از راه کج برگردید.

    • با سلام و احترام
      کاملا با شما موافقم شو راه انداختن تو بوق و کرنا کردن ثبت نام هیات علمی وابسته مدارک ببر تشکیل پرونده بده مصاحبه فرمالیته آخر سر هم رد میکنن این رسالت دانشگاه آزاده این که خود تخریبی شد با اون همه سوابق ما رو حذف کردن بعد دانشجو بدون سابقه تدریس میفرستن سر کلاس. این یه کلک بود برای حذف نیروهای حق و التدریس که براشون انگار داشت شر میشد گفتن اینجوری از سرشون راحت شیم پاکسازی محیطهای آموزشی هم که آقایون رو در عزمشون راسخ تر کرده

  4. برای خوزستان مثلا همه رشته ها نیست من که دکتری برق هستم اصلا رشته برق جزو رشته های مورد نیاز هیات علمی وابسته نیست کسی میدونه چطور میشه

  5. با سلام
    طرح خوبی هست اگه درست اجرا بشه
    عزیزان کسی میدونه که کی جواب انتخابی که انجام دادیم میاد؟

  6. گویا مطابق نگاه مرکزمحور وبی توجهی به سایراستانها در دانشگاه آزاد،این طرح عملا فقط برای تهران وچنداستان خاص بناهست اجراشود؛ واِلا سایراستانها ازجمله خوزستان،ایلام،ولرستان و….علیرغم نیازبه نیرو،برنامه جدی برای اجرای طرح هیات علمی وابسته ندارندوهمچنان اساتید حق التدریس باهمین قرارداد،بناهست تدریس کنند.درد آن است که همچنان دوشغله هاوچندشغله هابا ادامه تدریس دردانشگاه ،همین فرصت شغلی شکننده راهم از تحصیلکرده های بیکار، گرفته اند.بیش ازنیمی ازاساتیدحق التدریس برخی گروه ها استخدام رسمی سایردستگاهها هستند(دوشغله وحتی سه شغله هستند) وازطرف دیگربسیاری ازفارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی یادانشجویان دکتری،بیکارندمتاسفانه. هرچه هم می گوییم وپیگیری می کنیم هیچ نتیجه ایی ندارد……دیگرنمی دانیم چطورصدایمان رابه مسئولین محترم دانشگاه آزاد درسازمان مرکزی منتقل کنیم…….

  7. سلام
    من خودم چون تو قراردا حق تدریس که با دانشگاه دادم گفته بیمه واریز می‌کنند که واریز نشده
    شاید این قول هم مثل قبل باشه ولی انشاالله که خیره

  8. سلام طرح متقاضییان هییئت علمی وابسته شامل افرادی که در مقطع دکتری دانشگاه آزاد که طی سالهای گذشته فارغ التحیل شده اند هم میشود. چرا که ما ورودی ۱۳۹۵ بودیم و نفر اول در گروه بودم که دفاع کردم وفارغ التحصیل شدم و متقاع حق اتدریس در دانشگاه هستم که به این قانون جدید برخورد کردم

    • فاطمه دانشورعنبران

      سلام . لطفا برای فارغ التحصیلان دکتری هم فرصتی برای تدریس گذاشته شود . من سالهای زیادی با ستاد امتحانات دانشگاه آزاد به عنوان مراقب در جلسات امتحانات همکاری داشتم و در شاخه گردشگری دانشگاه علمی کاربردی همکاری داشتم . و برای تدریس در دانشگاه ادامه حصیل دادم(ثبت نامی رشته جغرافیا برنامه ریزی۱۳۹۵دانشگاه آزادمشهد هستم) حال که فارغ التحصیل شدم و در سایت دستیار آموزشی هم ثبت نام کردم پاسخ دادند دانشجوی فعال نیستید ولی همکلاسهای بنده که هنوز فارغ التحصیل نشدند ودر واقع پشت دفاع ماندند دانشجوی فعال گفته میشوند وامکان تدریس برایشان وجود داردخواهشا در این مورد تجدید نظر شود .باتشکر

  9. با سلام و احترام
    تکلیف اساتید حق التدریسی که ۸ سال سابقه داره مدرک هم دکترا است چی میشه
    یعنی به ما واحد نمیدند ما تکیف مان چی مشه فقط دانشجو دکتر میتونه شرکت کنه پس تکلیف دکترا فارغ التحصیل حق التدریس چس میشه
    با تشکر

    • سلام عرض ادب
      دانشجویان دکتری در طرح دستیاری آموزشی مشارکت می کنند و فارغ التحصیلان در طرح هیات علمی وابسته
      بنده یکی مجریان طرح در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری هستم
      موفق و‌سربلند باشید

    • بله، اساتید کارآمد و با سابقه ی حق التدریس را حذف کردند؛
      چون بودجه ندارند.
      از دانشجویان دکتری استفاده کرده و به ایشان تخفیف شهریه می دهند!

    • سلام واقعا این سوال من هم هست چون در این طرح قرار نیست که تمام خق التدریس ها هیات علمی وابسته شوند در این طرح در واقع هدف ریزش اساتید حق التدریس می باشد تا بار مالی دانشگاه کاهش پیدا کند.

  10. سلام
    من ده ساله با مدرک دکترا در دانشگاه آزاد دارم به صورت حق التدریس درس میدم با مدیر گروه تماس گرفتم ببینم این هیات علمی وابسته شامل من هم میشه ایشون گفت اسم ۵ نفر رو به کارگزینی اعلام کردم و اصلن یاد شما نبودم و اسم من رو رد نکرده بود.
    فکر می کنم جذب هیات علمی وابسته هم سلیقه ای هست و دست مدیر گروههاست

    • سلام بزرگوار
      مدیر گروه های آموزشی اصلا در ابن مرحله امکان ارسال اسم و اختیار این مورد رو‌ندارند و شما می بایست در سامانه ساجد دانشگاه آزاد در طرح هیات علمی وابسته شرکت می کردید.
      موفق باشید???

  11. با سلام.
    خدمت عزیزان عرض کنم تا آنجایی که اینجانب اطلاع دارم، بواسطه عدم پرداخت حق و حقوق اعضای هیات علمی تمام وقت و بزرگواران حق التدریس از سوی دانشگاه، شرایطی بوجود آمده که هیات علمی تمام وقت تمایلی به اضافه تدریس و اخذ پایان نامه و … نداشته و بزرگواران حق التدریس هم بواسطه عدم پرداخت حق و حقوق چندساله! تمایل به تداوم همکاری نداشته اند.
    بدین دلایل دانشگاه اینک با تغییر استراتژی (عافیت طلبی یک‌سویه)، و امید دهی غیر واقعی! سعی در جلب نظر بزرگواران حق التدریس جهت ادامه همکاری دارد. و با نگاهی واقع بینانه، این تغییر نام، منفعتی در خور شامل عزیزان حق التدریس نمی کند.
    و انشاا… خداوند همه (از جمله مدیران دانشگاه) را به راه خیر هدایت بفرماید.

    • امیدواریم همین دیگاه باشد. انچه من مطلع شده ام این است، مقررشده مقطع کارشناسی را دستیاران آموزشی که همان دانشجویان دکتری هستند، تدریس کنند تا از طرفی مشکل شهریه دانشجویان حل شود و از طرفی هم بابت تدریس اینها حق الزخمه ای پرداخت نکنند. بنظر می رسد با این رویه با ریزش اساتید حق التدریس روبه رو خواهیم بود.

    • سلام و‌احترام
      موافق نظر جنابعالی نیستم
      کاش با علم و‌، آگاهی و اطمینان بیشتر امید بخش دوستان باشید.

  12. سلام
    میشه بفرمایید این طرح از کی اجرایی میشه و بیشتر راجع به حقوق و مزایا توضیح بدید؟

  13. واقعا این طرح اجرا میشه ؟یعنی حق التدریسها میتونن ماهانه حقوق و بیمه داشته باشن؟

  14. من ۴ ترم هست گروه معماری تدریس میکنم هنوز یک ریال بهم ندادند. اینم شعاری بیش نیست.

  15. سلام خدمت همگی. هیئت علمی وابسته زمین تا آسمون با هئت علمی مرسوم فرق داره . فقط تو اسمش هیئت علمی داره و دیگر هیچ تفاوتی از نظر مالی و حالی با ق التدریس نداره.

  16. باسلام خدمت اساتید زحمتکش حق التدریس …تفاءلوا بالخیر تجدوه…ما این صحبت جناب دکتر به فال نیک میگیریم …ان شاءالله مرحله بعد این‌قید وابسته برداشته بشه وهیئت علمی بشن تمام اساتید حق التدریس ک شایستگیش دارند…

  17. سلام وعرض ادب، صحبت این بزرگوار جدیه؟ یاجسارتا مثل بقیه وعده ها درحدحرف قرارهست باقی بمونه؟شامل اساتیدی که مدرک ارشد دارن ودرحال حاضردانشجوی دکتری دانشگاه دولتی هم هستن میشه؟قوانین وآیین نامه های اون _برای جلوگیری ازسواستفاده ها_ تنظیم شده؟ دررابطه باپرداخت حقوق،شرایط به چه صورت هست؟ نشه مثل حق التدریس که هردوسه سال یکبار،حقوق روکه به نحوغیرقابل باوری پایین هست پرداخت میکنن….ودر آخرخواهش می کنم ازمسئولین دانشگاه آزاد،که دراین طرح اولویت رو به تحصیلکرده های تک شغله ایی بدهندکه تنهامنبع درآمدشون همین حق التدریس هست والااگرغیرازاین باشه،جزافزایش تبعیض وتراکم نارضایتی ها،نتیجه ایی نخواهدداشت.بعضاپیش اومده به بهانه تعدیل نیرو دردانشگاه آزاد،کلاس هاروازیک استادی که تنهامنبع درآمدش همین حق التدریس هست وسطح علمی خوبی هم داره،گرفتن ودادن به افراد،دوشغله ایی دادن….ممنون میشم منعکس بفرمایید،ان شاالله مسئولین محترم صدای مااستانهای دورازپایتخت روبشنوند،درپناه خدا

  18. اگر راست میگید و قصد ساماندهی دارید اساتیدی که ۱۰ سال است با دانشگاه همکاری دارند هیات علمی کنید.
    دانشگاه ما که فیلترهای من درآوردی گذاشته.

  19. شنیدم که دانشجویان دکتری رو استخدام میکنند و به جای اینکه حقوق بدهند، از شهریه دانشگاه کم میکنند.

  20. دوستان آیا کسانی که با کارشناسی ارشد حق التدریس هستن بازم امکان جذب این افراد هست یا شرط دکتری لازم است

  21. اساتیدحق التدریس افرادی هستند که چه باعملکرد قوی وحتی ضعیف امتحان نحوه عملکرد و امتیازگیری از دانشجو و سیستم اداری دانشگاه ها را پس داده اند برخی خیلی عالی هستند و برخی خیر. واین در دانشگاه ها مشخص شده است. وهراستادجدیدی دربدو ورود باید حداقل دوسال سابقه حق التدریس زیر نظارت دانشگاه داشته باشه تا نحوه تدریس و میزان علمشون زیرذره بین بره . این بهترین روشه که برای استخدام از اساتید ارزیابی شده با سابقه عملی تدریس در دانشگاه استفاده خواهندکرد این روش درستیه.هرکس مدرک دکتری ازمالزی … گرفت نمیشه صاف بره سرکلاس عزیزان.

    • سلام. ضمن احترام به پاسخ شما. من در این خصوص مطمئن نیستم. روال آموزشی فعلی طوری شده که شما اگر یک فرد متخصص منظم باشید چون عملکردتون رو دانشجو تعیین میکنه کاملا یلسقه ای میشه و اگر تو طول ترم یه خورده تو نظم کلاس حساس باشید شاید امتیازتون تو گروه از همه پایین تر بشه در حالیکه ممکنه فن تدریستون و تخصصتون از خیلیا بهتر باشد. در همین زمینه گزارشهایی وجود داره اساتیدی که کلاسهاشونو یه خط در میون میرن و به دانشچوها گیر نمیدند عملکردشون بهتر میشه. معیار سنجش عملکرد در دانشگاه هایی که دانشجوها کم سن هستند غیرواقعی هست مگر از استعدادهای برتر پرسیده بشه که تاحدی واقعی تر میشه.

    • موافقم خواهری

  22. بابا الان برای خود اساتید دانشگاه آزاد درس نیست آن وقت هیات علمی گسسته می گیرید!
    البته یه جورایی عنوان کلمه عوض شده

  23. از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا داریم بجای جذب هیات علمی و اساتید حق التدریس از سربازان وظیفه با مدرک دکتری تخصصی برای گذراندن طرح سربازی بصورت امریه استفاده نمایید .
    خواهشمندیم بجای استفاده از اساتید بازنشسته بصورت حق التدریس از فارغ التحصیلان با مدرک دکتری تخصصی بصورت امریه سربازی برای گذراندن مدت خدمت تا ۵ سال استفاده کنید . دراینصورت نه نیاز به جذب عضو هیات علمی دارید ونه نیاز به اساتید حق التدریس وقراردادی .

  24. استادیار حق التدریس

    خداروشکر ؛ من ده سال با مدرک دکتری حق التدریس بودم ؛ چقدر ناامید شده بودم از مسئولین دانشگاه آزاد سپاسگزارم که بالاخره ما رو به حق مان رساندند.

  25. عضو هیات علمی وابسته یعنی چی؟ یعنی با هیات علمی دیگه فرق میکنه؟ من متوجه نشدم منظورشون رو
    لطفا یکی توضیح بده

    • یعنی رابطه استخدامی با اون دانشگاه نداشته اما مشابه یک حق التدریس با شما رفتار میشه. فقط اسمش عوض میشه.
      یه تعدادی از دانشگاه های دولتی برای اینکه از مزایای اساتید ارزشمند دانشگاه های دیگر بیشتر استفاده کنند انها را به عنوان وابسته معرفی کرده

    • هیات علمی وابسته یعنی ۱۸ واحد موظفی بازا ماهی ۷.۵ میلیون و حذف اساتید حق التدریس
      یعنی بجای ۱۸ استاد حق التدریس که ه کدام ۲ واحد دارند دو استاد جذب میشه و عذر بقیه را میخواهند مخصوصا ارشدها را

  26. سلام، به آقای قربانی بفرمایین که چندسالی است که از حق الزحمه اساتید حق‌التدریس یک ریالی پرداخت نشده است !

  27. شما همان مبلغ حق التدریس را به موقع پرداخت کنید، هیات علمی کردن اساتید پیشکشتون، از این وعده ها قبلا زیاد دوده شده

  28. سلام چرا فارغ‌التحصیلان رشته های پزشکی دانشگاه آزاد مثل رشته میکروبیولوژی ژنتیک نمی توانند از مزایای همین رشته فارغ التحصیل دانشگاههای وزارت بهداشت بهره مند شوند. آزمایشگاهها طبی مشکلات فراوان برای تکمیل کادر خود برای اخذ مجوز دارند. یک پاتولوژیست در سه مرکز مدرک تحصیلی خودرا گذاشته و از هر کدام ماهی ۵۰ میلیون می گیرد. آزمایشگاه شرایط بسیار سختی برای اخذ مجوز دارند. همانطور که میدانید کار آزمایشگاه ها توسط تکنسین ها انجام میشود و کارشناسان حضور ندارند. لطفا برای برگزاری عدالت اخذ مجوز آزمایشگاه را برای وزارت علوم و وزارت بهداشت یکسان کنید. بیشتر فارغ‌التحصیلان علوم آزمایشگاهی وزارت علوم و دانشگاه آزاد بیکار هستند در صورتیکه آزمایشگاه ها با مشکل تکمیل کادر برای اخذ مجوز هستند.ان شاءالله پیگیری شود.

  29. ظاهرا مدیران محترم دانشگاه میخواهند با این طرح پوششی روی بحران بزرگ بازنشستگی استادان و عدم استخدام هیت علمی جدید بگذارند متاسفانه در سالهای اخیر و پیش رو تعداد زیادی از استادان و هیت علمی دانشگاه ازاد اسلامی بازنشست خواهند شد و چون مدیران دانشگاه هیچ عزمی برای جذب هیت علمی جدید و پرداخت حقوق و مزایای بالای این بزرگواران را ندارد با این طرح دهان پر کن حق التدریس ها را به ثمن بخس به عنوان هییت علمی به وزارت علوم معرفی میکند

    • سلام،
      ببخشید ثمن بخس به چه معنا هست؟

      • یعنی کار زیاد و دریافتی کم یعنی کار کم بها اقایون اسم شما رو هیت علمی میکنند و حقوق همون حق التدریس رو خواهند داد در سالهای اینده در هر گروه یک یا دو عضو هیت علمی باقی میماند چون همه دارند بازنشسته میشن راه حلی که به نظر بزرگواران رسیده اینه که حق التدریس ها رو اسمشون رو عوض کنند تا وزارت علوم بهشون گیر نده اینجوری نه هیت علمی واقعی استخدام میکنند که بخوان در ماه ۱۵ میلیون حقوق بدن و نه وزارت علوم میتونه بهشون گیر بده که هیت علمی این گروه کجاست من و شما رو به وزارت علوم نشون خواهند داد

  30. ای کاش اساتیدجدید استخدام کنید

  31. سلام و عرض ادب
    ببخشید کجا باید برویم در ارتباط با این موضوع صحبت نماییم؟ و آیا تمامی اساتید حق التدریس که سابقا با دانشگاه آزاد همکاری داشته اند و در حال حاضر همکاری ندارند هم می توانند ثبت نام نمایند؟ باتشکر

  32. ممنون از ریاست محترم دانشگاه آزاد بابت دوراندیشی و لطفی که به اساتید حق التدریس دانشگاه دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *