خانه » اخبار دوره دکتری » معرفی مجله داخلی جایگزین موقت برای دفاع از رساله دکتری در دانشگاه آزاد

معرفی مجله داخلی جایگزین موقت برای دفاع از رساله دکتری در دانشگاه آزاد

معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیأت داوران مشخص‌شده برای پایان‌نامه هر فرد می‌توانند پس از بررسی عدم چاپ مقاله به دلایل غیرعلمی در مجلات، مجله جایگزین داخلی را به صورت موقت معرفی کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری سابق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیأت علمی گروه زیست پزشکی دانشکده مهندس شیمی دانشکده تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با «لزوم تعیین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری» گفت: نمی‌توانیم جایگزینی برای چاپ مقالات دکتری داشته باشیم.

*پیشنهاد اضافه کردن تبصره جدید به مقررات فعلی در مورد چاپ مقالات

وی ادامه داد: می‌توان تبصره‌ای به مقررات فعلی در مورد چاپ مقالات دکتری اضافه کرد.

واشقانی تاکید کرد: اگر دانشجویی مقاله خود را برای چاپ به مجلات بین‌المللی ارسال کرد و به دلایل غیر علمی مورد تأیید قرار نگرفت کمیته‌ کنترل گزارشات فصلی دانشجویان و هیأت داورانی که از آغاز پیشنهاد رساله برای پایان نامه هر فرد تعیین می‌شوند می‌توانند بر اساس مستنداتی چون پاسخ مجله‌ای که مقاله را رد کرده و بر اساس کیفیت مقاله‌ای که دانشجو ارائه کرده است مقاله دانشجو را بررسی کنند.

معاون پژوهش و فناوری سابق دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: پس از بررسی دلایل عدم چاپ به دلایل غیر علمی در مجلات، مجله جایگزین داخلی را به صورت موقت برای چاپ مقاله معرفی کنند تا اجازه دفاع برای دانشجو صادر شود و پس از آن برای مراحل بعد چاپ مقاله مورد پیگیری مجدد قرار بگیرد.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *