خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تعیین میزان افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه ۹۹ برابر با سایر کارکنان دولت

تعیین میزان افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه ۹۹ برابر با سایر کارکنان دولت

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: آنچه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ منظور شده، افزایش حقوق کارکنان دولت است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دیروز یکی از خبرگزاری‌ها از قول دکتر محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از “عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه ۹۹” خبر داده بود که به هیچ وجه چنین چیزی مطرح نشده بود.
دکتر محمدتقی نظرپور همچنین درخصوص همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت اظهار داشت: حقوق اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌های وزارت علوم تدریس می‌کنند با حقوق اعضای هیئت علمی که در همان رشته و مرتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌کنند، متفاوت است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس برخی از اساتید دانشگاه‌ها خواستار اصلاح حقوق اعضای هیئت علمی، تحت عنوان متناسب‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دریافتی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که این موضوع همچنان پیگیری می‌شود ولی هنوز موفقیتی حاصل نشده است.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

۴۲ دیدگاه

  1. سلام
    اما فکر کنم درآمد کشور از طریق صنعت، کشاورزی، نفت، و … بیش از درآمد دولت از طریق امور پزشکی باشه، پس اینگونه نیست که فقط استادان عزیز وزارت بهداشت درآمدزایی برای کشور داشته باشند، استادان محترم وزارت عتف بیش از آنها درآمدزایی دارند.

  2. دوستم دکتری عمزان رفت آمریکا همون جا موند کار داره ماهی ۴ هزار دلار میگه حقوقشه ۱۰۰ میلیون
    من موندم حق التدریس ماهی ۴ تومن #پشیمونم
    فکر میکنید چرا صنعت ما اینقدر عقبه ؟ چون مهندسان خوبمون اکثرا رفتن
    اینجا ایران حق به حق دار نمی‌رسه

  3. سلام حقوق هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با مدرک دکتری چقدره؟
    تفاوتش حقوقش با هیئت علمی دانشگاه دولتی چقدره؟

  4. یک متخصصی درشته فلان چه فرقی با رشته های دیگر در علوم پزشکی دارد که باید دستمزد متفاوت باشه. هر کسی در حرفه خودش تخصص گرفته بنابراین نباید حقوقشان متفاوت بشه.
    همین کارها را می کنند که الان دانش آموزان فقط به فکر علوم تجربی هستند و ناخواسته جو تشنج زا و استرس زایی برای همه دانش آموزان و خانواده ها ایجاد شده.
    این تفاوت ها هیچ معنایی نداره و فقط باعث بی عدالتی و عدم پیشرفت جامعه میشه.
    اگر یک کشاورز نباشه کی برای گروه پزشکی باید مواد غذایی تامین کنه. اگر یک معلم یا مهندس نباشه کی آموزش بده و کی ساختمون بسازه.
    به امید رفع همه بی عدالتی ها در کشور

  5. خوابگاه متاهلی یا مجردی نداشت بگیرین. وام ازدواج بهتر نبود!!!!!

  6. سلام. خوش به حالتون که استخدام شدین. من ۳۴ سالمه مجرد و بیکار. فوق لیسانس دانشگاه سراسری، دانشجوی ممتاز، علاقه شدید به هیئت علمی شدن. اما به خاطر مشکل مالی نتونستم ادامه بدم. شرط سنی جذب شدن چقدره چون میخوام دکتری رو بخونم.

  7. سلام
    دوستان عزیز
    متاسفم وقتی اعضای هیئت علمی به جای پیگیری ارتقاء حقوق مادی و اجتماعی خود همکاران خود در سایر دانشگاه ها و … را تخریب می کنند.
    ما می خواهیم به دانشجوها یاد بدیم؟!

    به امید روزهای بهتر برای همه مردم و ما

  8. سلام توجه شود همسان سازی حقوق اعصای هیات علمی وزارت علوم با اعصای هیات علمی غیر بابالینی با وزارت بهداشت می باشد.
    نه همسان سازی با اعصای هیات علمی بالینی وزارت بهداشت که در بیمارستان ها فعال هستتد

  9. هیات علمی وزارت علوم

    اولا منظور از همسان سازی حقوق اینه که با هیأت علمی غیربالینی همسان سازی شود، مثلا دکتری شیمی در دو وزارتخانه نه دکتری شیمی با دکتری متخصص قلب یا …..
    دوما حالا همسان سازی انجام شود مگه از حقوق اعضای هیات علمی وزارت بهداشت کم میکنن و میدن به وزارت علوم که اعضای وزارت بهداشت ناراحت شدن؟؟؟؟؟؟؟؟

    • احسنت برشما. مردم بخیل هم شدن. وزارت بهداشتیا که حقوق خودشون رو میگیرند .کم یا زیاد شدن حقوق وزارت علومیا چه تاثیری روی زندگی اونا داره که انقد جوش الکی میزنن. درصمن هنوز بعنوان عضو هییت علمی وزارت بهداشت فرق هیئت علمی بالینی و عیر بالینی رو نمیدونن .بعد ادعای ۱۶۰ ساعت حضور در دانشگاه رو دارن.انگار دانشگاه زمین کشاورزیه که هرچقد بیشتر توش باشن و بیل بزنن محصولش بیشتر میشه

  10. بنده استادیار برق پایه ۶ و دریافتی ۱۰ تومن هستم. همسرم استادیار کتابداری پزشکی پایه ۳ و دریافتی ۱۴ تومن هستش. خودتان قضاوت کنید.

  11. با سلام
    من به عنوان یک هیات علمی بالینی وزارت بهداشت به همکاران محترم وزارت علومی ضمن کمال احترامی که به فعالیتهایشان دارم لازم میبینم توضیحی فراتر از بحث تمام وقتی و عدم امکان فعالیت خصوصی که در وزارت بهداشت برای اکثر هیات علمی ها حاکم است، موضوع کار بالینی اعضاء هیات علمی است که در بیمارستانها مشغول به خدمت هستند که برای بیمارستان و دانشگاه مربوطه درآمدزایی بحساب میآید. یعنی استادان وزارت بهداشت درآمد مستقیم و خالص و قابل محاسبه ای برای مرکزشان دارند که این حالت در وزارت علوم چندان مصداق ندارد. اکثر اساتید وزارت علوم غیر بودجه آموزشی و پژوهشی مصوب برای دانشگاه شان درآمدزایی مستقیمی ندارند. در نتیجه بجای بحث سر تنها حقوقی که در احکام می آِید بهتر است به کل مبالغی که هیات علمی برای مرکزی که کار میکند در می آورد و دریافت میکند توجه کرد و سپس به متناسب سازی بر اساس این مبنا اقدام کرد. باتشکر

    • بله. ولی منظور اساتیدی است که در بیمارستان مشغول نیستند مثلا دکترای متاب داری هیات علمی علوم پزشکی و … اینها مطب یا بیمارستان کار میکنند که حقوقشان اینقدر تفاوت از وزارت علومه؟

    • سلام خسته نباشید من دانشجو ی مشاوره هستم میخاستم ببینم سخته هیئت علمی بشیم آخه خیلی علاقه دارم و اگه ممکنه ببگین الان حقوق هیئت های علمی چقدره
      ممنون

  12. دوستانی که معترضن باید ۱۶۰ ساعت بمونن و اینا و….
    اگه ناراضی هستن استعفا بدن ما جاشونو بریم.
    خیلیا بیرون موندن از جوونا که رزومه علمی این هیئت علمیا هم یک دهم اونا نیست. اینا معترض این هستن که چرا باید ۱۶۰ ساعت بمونیم.

  13. سلام دوستان
    لطفا ملاک قضاوت را کسانی قرار ندهید که قوانین را دور می زنند. آنها هر قانونی وضع شود هیچ مشکلی ندارند. من عضو هیات علمی وزارت علوم هستم دانشگاه دولتی دسته ۱. خیلی بیش از ساعت موظف برای دانشگاه کار می کنم. وقتی حرف از همسان سازی حقوق می شود می گویند شما تمام وقت در دانشگاه نیستید. بارها خواسته ایم امکان پژوهش را برای ما در دانشکده فراهم کنید تا تمام وقت حضور داشته باشیم. ولی دریغ از یک مکان مناسب حتی برای مطالعه. چند نفری در یک اتاق هستیم. به همین دلیل باید برویم خانه و از امکانات شخصی خودمان (اینترنت، کامپیوتر و …) برای پژوهش هایمان استفاده کنیم.

  14. بنده از اعضای هیت علمی علوم پزشکی هستم به طور مرتب می بایست حضور داشته باشیم و ۱۶۰ ساعت در ماه باید حضوری داشته باشیم
    در حالیکه همکلاسی بنده الان در وزارت علوم استخدام شده کارت ورود و خروج نمیزنه
    ضمنا تابستان ها هم اکثرا نمیرن و در منزل تشریف دارنن

    • استاد وزارت علوم و بهداشت

      سلام بر شما و تماl عزیزان،
      و به خصوص مسئولان

      مسئله، مسئله مساوات و عدالته، چرا برخی مغلطه می کنند یا برداشت اشتباه دارند. بذارید مورد عینی و واضحی رو در مورد خودم بزنم تا دوستان وزارت بهداشت بهتر متوجه مسئله بشند و برداشت اشتباه نکنند.
      من استاد وزارت علوم هستم و خانم بنده هم وزارت بهداشت، دقت کنید هر دو همکلاسی هم بودیم و در یکی از رشته های علوم پایه از وزارت علوم مدرک گرفتیم. در حال حاضر هر دو به صورت تمام وقت (بیش از ۱۶۴ ساعت در ماه) در محل کار هستیم، اما حقوق خانم من حدود ۲ برابر من هست. (محل کار هردو ما هم حدود ۴ کیلومتر بیشتربا هم فاصله نداره). سوال اینجاست: چرا؟ چرا با مدرک مشابه، رتبه یکسان، تمام وقت بودن مشابه، حقوق ها متفاوت باشه؟
      امیدوارم همکاران وزارت بهداشت متوجه شده باشند. منظور کم کاری شما نیست. منظور این هست که ما هم که به مقدار شما زحمت می کشیم ، چرا حقوق متناسب و مشابه شما رو دریافت نمی کنیم.
      هدف ما کم کردن از حقوق شما نیست، بلکه افزایش حقوق ما با توجه به مثال عینی هست که آوردم.
      لطفا بدون تعصب نظر بدید.

      البته امیدوارم بیشتر مسئولان و مدیران این مثال من و خانم ام رو ببینند و این مسئله واضح تر از روز، برای این عزیزان هم واضح تر تر بشه. البته اگر خودشون رو به خواب نزه باشند!!!

  15. بنده هیات علمی وزارت بهداشت هستم ماهانه حتما باید ۱۶۰ ساعت کار مفید اعم از پژوهش و آموزش بایستی ارائه بدیم علاوه بر کمیت کیفیت هم مورد بررسی قرار میگیره اگه تایید نشه خبری از ترفیع و ارتقا و…نیست وزارت بهداشت خیلی خیلی کارش سنگینه همه هیات علمی ها حق مطب ندارن فقط افراد خاص با شرایط خاص میتونن

    • باسلام
      نمیدانم این ۱۶۰ ساعت کار ماهانه از کجا آمده است. من هیات علمی دکتری دانشگاه علوم پزشکی هستم. تمام وقت جغرافیایی. حق مطب را با تعهد محضری از من گرفته اند به این دلیل که دکتری دارم. میزان ساعت کار روزانه که بایستی با سیستم ورود و خروج ثبت گردد ۹ ونیم ساعت است. ساعت ۸ صبح تا ۵ و نیم عصر. خودتان ماهانه را محاسبه نمائید. حق محرومیت از مطب حدود یک و نیم میلیون تومان است که از شهریور سال ۹۸ تا کنون پرداخت نشده است. اندک متخصصین پزشکی که تمام پول و ثروت را یکجچا جمع آوری کرده اند با اکثریت جامعه هیات علمی وزارت بهداشت مقایسه نکنید. ممنون

    • کاربر یکتا.
      جسارتا ماهم که هیاات علمی وزارت علوم هستیم کار سبکی نداریم شرایطی که گفتید کیفیت وکمیت پژوهش مقالات جهت ارتقا برای ما هم هست نه فقط شما
      لطفا ایین نامه وزارت علوم را مزالعه کنید از نظر علمی هیچ سنگینی وبرتری نسبت به ما ندارید شرایط یکسان هست اما حقوق تان بیشر است انصاف نیست این موضوع زیاد د مجلس ودولت مطرح شده اما به جای نرسیده!
      بنده دکترای نانو هستم کارپژوهشی درزمینخ نانو با اینهمه تحریم نبود ناده ودستگاه کارسختی هست اما ازما کیفیت مقاله در حد تاپ میخوان تادارتقا بدن
      درضمن هرسال هم چک میکنن و رکود علمی میزن
      اگر نمیدانید بدانید
      با احترام

      • دوست عزیزی که میفرمایید کار علوم پزشکی سخت تر کار شما نیست. میخوام بدونم شما هم مثل ما شبکاری دارین؟ مریض اورژانس که مسئولیت حیات و مماتش گردن ماست دارید؟ یا شب های چهارشنبه سوری و سال تحویل و جمعه و زمستان و تابستان کشیک هستید. و اینکه پول شما هم با ۳۵ درصد مالیات بعد یک سال با کسورات بسیار میدن؟

        • با سلام.
          بنده یک سال است که پس از سالها تحصیل بدون درآمد با هزار نظر و دعا و دوندگی عضو هیات علمی وزارت علوم در یک دانشگاه دولتی در تهران شده ام. دریافتی بنده ماهی ۶ونیم است که برای اجاره منزل ۵۰ متری دریک محله بسیار معمولی بامبلغ ودیعه ۱۲۰ میلیون، مجبور به دریافت دو وام شده ام و در مجموع ماهی پنج میلیون قسط وام و اجاره میدهم…..حساب کنید که سایر امورات زندگی ام چطور میگذرد. درضمن ۳۴ ساله هستم و مجرد!با این سطح درآمد چطور میتوانم هزینه های ازدواج و زندگی را بپردازم!
          دقت کنید که اعضای هیات علمی وزارت علوم هم موظف به حضور ۱۶۰ ساعت درماه هستند و علاوه بر موظفی تدریس، باید کار پژوهشی هم داشته باشند. هم از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ پژوهشی به شدت به آنها سختگیری می شود، کیفیت کار پژوهشی و آموزشی توامان سنجیده می شود و آیین نامه های ارتقا و پایه برای آنها بسیار سختگیرانه است از این بابت با اعضای هیات علمی علوم پزشکی نه تنها برابر نیستند بلکه سختگیرانه تر هم با آنها رفتار می شود!
          ما در مورد اعضای هیات علمی علوم پزشکی صحبت میکنیم و نه پزشکان و پرستاران و کادر درمان…. که عده ای نا دانسته نظرات عجیبی در مورد شبکاری و کار در چهارشنبه سوری و …. میدهند که الزاما از وظایف کادر درمان است و نه اعضای هیات علمی علوم پزشکی!
          امیدوارم مسیولان نگاه ویژه ای به اعضای هیات علمی داشته باشند، چون در غیر این صورت انگیزه ای برای تحصیل و طی کردن دوره سخت دکتری برای دانشجویان نمی ماند. زیرا اندک افرادی که بعد از طی هفت خوان رستم به شغلی در وزارت علوم دست می یابند هم از رفاه زندگی برخوردار نیستند!!!!

  16. برادر من هیئت علمی دانشگاه آزاد با هیئت علمی دانشگاه دولتی فرق داره. من طبق تجربه ام میخوام اینو بیان کنم که هیئت علمی های دانشگاه آزاد هیچ پژوهش مفید و آموزش آنچنانی نمی کنند دانشجوهای دانشگاه های ازاد حضور ندارند و اساتید خصوصا در شهر های کوچک هفته ای دو روز به کلاس رفته و مطالب تکراری و بی اساس و تدریس می کنند و مقاله و ترجمه کتاب هم که چی بگم!!!
    نباید حقوق هیئت علمی دانشگاه ازاد مساوی دانشگاه دولتی باشه

    • منطق هیچ یا همه منطق جهل است . دنیا دنیای فازی است و نه صفر ویکی . پیشنهاد می کنم که روند جذب هیات علمی دانشگاه آزاد و دولتی را بیشتر و بادید بازار مطالعه کنید. نسبت کیفیت خروجی به ورودی دانشگاههای دولتی و آزاد را باهم مقایسه کنید . بسیار زیادند هیات علمی های دانشگاه آزاد که از اعضای هیات علمی دانشگاه دولتی باسوادترند. بهتر من و امثال من سرشان را از زیر برف درآورند و از توهم با سواد بودن درآیند.

  17. پیامی با اسم رهگذر گذاشته ام که اکثر همکاران فرموده اند مگر می شود هفته ای ۱۶۴ ساعت کار کرد ،البته یک مورد هم بی ادبی کرده اند ،اولا بجای ماه اشتباها هفته نوشته شده که از همه عزیزان معذرت می خواهم .

  18. من در ارتباط با همسانی حقوق اساتید علوم و بهداشت فقط به یک مقوله ثبت ورود و خروج اساره کردم ولی دوستان مطالب دیگری را مطرح می فرمایند ،اگر بحث حصور اساتید در مطب ها را های لایت می کنید توصیه می شود در ساعات درس سری به کارخانجات ،مترو،پروزه های ساخت و ساز جاده و …بزنید بعد به حصور اطبا در مطب اشاره کنید،حاقل اساتی پزش صبحمطب نیستند ولی مهندسان و …صبح به جای دانشگاه در همان جاهایی هستند که گفتم .می گید برید ببینید

  19. آیا با مدرک کارشناسی ارشد و بدون سابقه کار تدریس می شه استاد حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی شد

  20. اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت علاوه بر حقوق بالا و کارانه در مطب های شخصی مشغول فعابیت تمام وقت و جیب خودشان هستن و جالی اینجاس که اگه از دانشجوهاشون پیگیری بشه هفته ای ۶ ساعت هم حضور ندارند.

    • بخش زیادی از اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت را اساتید علوم پایه تشکیل می دهند که مدرک دکترا داشته و فاقد مطب بوده که معمولا تمام وقت در اختیار دانشگاه بوده و ساعت ورود خروجشان بدقت ثبت می گردد و تنها ممر درامدشان معمولا دانشگاه است علاوه بر ان ترفیع و دریافت تمام وقتی نیز منوط به انجام فعالیتهای پژوهشی و واحد های تدریس شده و بسیاری از فعالیت های جنبی که ساعات غیر اداری را درمی گیرد ، می باشد بنابر این تمام اعضای هیئت علمی را پزشک متخصص و فوق تخصص فرض ننمایید با درامد انچنانی ،اشتباهی که وزارت بهداشت نیز بدان مبادرت می نماید

  21. در این زمان اگه هیات علمی دانشگاهها و کارمندان چندتا گوسفند پرورش بدهند حقوقشان از این که هست بالاتر است. واقعا در حق پژوهش و آموزش در این مقطع زمانی ظلم شده. هیات علمی کارش هدایت علمی ، پرورش فکری و پژوهش است ولی آنقدر در مشکلات قسط و مسکن و …. گیر کردند که رسالت اصلی خودشون واقعا تحت شعاع قرار گرفته.

  22. اساتید حوزه بهداشت طبق مستندات تایمکس موظف به ۱۶۴ ساعت حضور در محل کار می باشند و چنانچه نتوانند این زمان را تکمیل نمایند از مرخصی سالانه انها کسر می گردد اما اکثر اساتید وزارت علوم فارغ از این الزام بوده و نوعا در ساعاتی که کلاس دارند در محل دانشگاه حضور می یابند.لذا نمی توان این دو گروه را با یکدیگر مقایسه کرد .توصیه می کنم از اساتید علوم نظر خواهی شود که اگر برایشان سیستم ثبت ورود وخروج نصب شود و ملزم به هفته ای ۱۶۴ ساعت کار در محل دانشگاه باشند ایا در ازای همسانی حقوق با بهداشت می پذیرند ،قطعا نخواهند پذیرفت.چون با منافع مالی انها در تعارض خواهد بود .

    • عجب
      ۱۶۴ ساعت ؟؟
      یعنی در دانشگاه اطاق می کنند و زندگی خوابگاهی دارند ؟؟
      پس اساتیدی کا در مطلبها به طبابت مشغولند پزشک نیستند ؟

    • رهگذر کمی دقت کن . هفته ای ۱۶۴ ساعت. پس کی میخوابی؟

    • حقیر هیئت علمی وزارت علوم هستم و به همراه همکارانم هفته ای ۴۰ ساعت در دانشگاه حضور دارم با کمترین امکانات و نظارت سیستم های ورود و خروج. حتی جایی برای استراحت یک ربعه هم نداریم، بین ترم، در تعطیلات تابستان و … هم حضور داریم.
      رسالت هیئت علمی حضور فیزیکیش نیست، هیئت علمی اسیر نیست مغز متفکر دانشگاهه و نباید در قید و بند ساعت باشه جایی که ما بر خلاف تفکر شما هستیم!!
      از تبعیض بین اعضا در وزارت علوم و بهداشت بگذریم که می توان روزها در موردش حرف زد، همه باید در جهت ارتقا کیفی پژوهش و آموزش حرکت کنیم که ساعات کار زیاد و این حقوق ها هرگز موفقیتی را برای ما نخواهد داشت.

    • دوست عزیز ۱۶۴ ساعت در هفته حتی اگه ۷ روز هفته رو هم در نظر بگیریم میشه روزی ۲۳.۵ ساعت. یه مقدار عجیب نیست؟!!!!

      • ظاهرا برای رهگذر عجیب نست یا ظاهرا خواب رهگذر تدری محسوب می شود و تدریس دیگران خواب.
        کسی چه می داند اصلا شاید خواب رهگذر از تدریس هم مفیدتر باشد.

        • ۱۶۰ ساعت ماهیانه است به اشتباه نوشتند هفتگی. اینجانب هیات علمی وزارت بهداشت هستم و حتی در زمینه پرداخت حق تمام وقتی در این سیستم تبعیض وجود داره و من تا به امروز ریالی به عنوان حق تمام وقتی دریافت نکرده ام. فقط حقوق بدون اضافه کار، پاداش، حق تمام وقتی، کارانه و …

    • سلام برادر یا خواهر گرامی،
      از کجا اینقدر قاطع صحبت میکنید.
      من استاد یکی از دانشگاه های وزارت علوم هستم و بیشت از ۱۶۴ ساعت شماهم دانشگاه هستم. نه تنها من بلکه تقریبا تمام همکاران هم موافق این هستند که همسان سازی حقوق با شما(وزارت بهداشت) انجام بگیرد.
      چرا عزیز دل، مغلطه میکنید. مگر فقط شما وزارت بهداشتی ها زحمت میکشید!
      هر قانونی برای شما هست، برای ما هم هست، که اگر بر فرض هم نیست، اجرا کنند؛ اما حقوق ما هم با شما یکسانبشه.
      معمولا افرادی که بی مسئولیت اند و کم زجمت میکشند، سایر افراد رو مانند خودشون میدونند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *