خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش حمایت از مستعدان‌ برتر دوره پسادکتری

افزایش حمایت از مستعدان‌ برتر دوره پسادکتری

تفاهم‌نامه همکاری میان قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از مستعدان‌ برتر دوره پسادکتری امضاء شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، بهره‌گیری از توانمندی‌های دانش‌آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی پیش از اشتغال دائم، حمایت از توسعه پژوهش‌های علمی اولویت‌دار و تقاضامحور با همکاری دانش‌آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی، هم‌افزایی ظرفیت‌های بنیاد و صندوق برای توسعه حمایت از دانش آموختگان برتر دانشگاهی در مقطع تحصیلی دکتری تخصصی برخی از اهدافی است که با امضای این تفاهم‌نامه همکاری دنبال می‌شود.

این تفاهم‌نامه همکاری با محور حمایت از مستعدان‌برتر دوره پسادکتری امضاء شد تا بسترسازی برای گسترش چرخه علم و فناوری و زیرساخت‌های انسانی پژوهش در مراکز علمی کشور سرعت گیرد.

در این نشست، محمود سعادت‌فومنی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم افزایش همکاری‌های بین‌دستگاهی به منظور حمایت بیشتر از اجتماع نخبگان و پژوهشگران، گفت: امید است امضاء این تفاهم‌‎نامه آغاز همکاری‌های بیشتر دو مجموعه در راستای حمایت از پژوهش و پژوهشگران باشد.

وی ادامه داد: با توجه به همگرایی رسالت‌‎های صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان می‌توان علاوه بر حمایت از دوره پسادکتری برنامه‌های مشترک دیگری را تعریف و اجرا کرد.

سعادت‌فومنی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه پژوهش همواره به نتیجه دلخواه منتج نمی‌شود؛ حمایت از پژوهش جزو اقدامات خطرپذیر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل حمایت از پژوهشگران دوره پسادکتری یکی از وظایف خطیر در حوزه نخبگانی است.

در ادامه ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، امضاء تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد ملی نخبگان را آغاز همکاری‌های بعدی در حمایت بیشتر از استعدادهای برتر دانست و گفت: هم‌راستا بودن بسیاری از رسالت‌ها و ماموریت‌های این دو مجموعه فرصت مناسبی را برای گسترش همکاری‌های دو سویه برای حمایت بهتر و بیشتر از مستعدان و پژوهشگران فراهم کرده است.

وی همچنین بیان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران تسهیلات متنوعی را برای حمایت از دوره پسادکتری به دانش‌آموختگان اعطا می‌کند که امید است با امضاء این تفاهم‌نامه، حمایت‌ها کیفیت و تنوع بیشتری بگیرند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *