خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ابلاغ ۶ هزار مجوز استخدام هیات علمی وزارت علوم

ابلاغ ۶ هزار مجوز استخدام هیات علمی وزارت علوم

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از ۲ هزار مجوز استخدامی صادر شده برای جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش خبر داد و گفت: ابلاغ صدور ۶ هزار مجوز استخدامی اعضای هیات علمی مربوط به وزارت علوم به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید که بخشی از آن مربوط به استخدام‌های قبل است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، سید صدرالدین صدری در جلسه ۲۳۹ هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: دانشگاه­‌های کشور مجوز جذب اعضای هیات علمی را حتما از هیات مرکزی جذب، قبل از اقدام به فراخوان جذب کسب کنند.

محمدعلی کی‌­نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این جلسه گفت: با اشاره به نامه اخیر مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تعیین رابط برای رسیدگی به شکایات مربوط به دانشگاه­‌ها گفت:‌ از این روند استقبال کرده و علاقه‌ ­مند هستیم براساس موارد قانونی برای شکایات مربوط به دانشگاه­‌ها ساختار مناسبی لحاظ شود.
وی افزود: با توجه به سفر رییس قوه قضائیه به تبریز، رییس دادگستری استان آذربایجان شرقی برای رسیدگی به پرونده‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی شعب ویژه تأسیس کرد که می تواند به عنوان یک الگو برای سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

کی­‌نژاد با اشاره به مصوبه آمایش آموزش عالی تأکید کرد:‌ همه مجوزها و ردیف­‌های استخدامی جدید برای اعضای هیات علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزشی باید هماهنگ و مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در این زمینه لازم است انطباق را دانشگاه­‌ها گزارش دهند.

وی گفت: مجوزها و ردیف­‌های استخدامی جدید برای اعضای هیات علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزشی باید هماهنگ و مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد.
همچنین رییس هیأت عالی جذب اظهار داشت: در یک بررسی جامع باید آن دسته از درخواست های متقاضیان جذب هیات علمی که با حکم دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفته و تأییدیه هیات مرکزی جذب دارند، با آن دسته از درخواست­‌هایی که با حکم دیوان عدالت اداری آمده، اما تائیدیه هیات مرکزی جذب ندارند تفکیک شوند.
کی نژاد افزود: همچنین از جذب مواردی که فاقد صلاحیت­‌های قانونی مندرج در مصوبات مربوط به هیات عالی جذب هستند، طبق ماده ۱۱۵ ممانعت به عمل آید و بر اساس ماده ۷۶۳ به هیأت عالی تجدید نظر برای تصمیم نهایی ارجاع شود.

جواد محمدی، دبیر هیأت عالی جذب نیز با توجه به دستور اول، گزارش نتیجه جلسه معاونین پارلمانی وزارت خانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در دبیرخانه شورا در خصوص ورود دیوان عدالت اداری در موضوعات مربوط به آموزش عالی و بررسی ارتباط و انطباق آن با مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به جلسه ارائه کرد.
در ادامه جلسه مقرر شد با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار متمرکز در سال ۱۳۹۸، مشابه سال‌های قبل در مکاتبه با سازمان برنامه بودجه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برای تخصیص ردیف بودجه جذب متمرکز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در بودجه سال ۹۹ هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.
در پایان جلسه احکام مربوط به هیات­‌های اجرایی جذب و کارگروه­‌های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی دانشگاه تحقیقات و آموزش کشاورزی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه تبریز، پژوهشگاه استاندارد، دانشگاه شهید بهشتی، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش، دانشگاه جهرم، دانشگاه مازندران، دانشگاه مراغه، دانشگاه سیستان و بلوچستان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، دانشگاه­‌های علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأیید شدند.
همچنین مقرر شد فرم‌­های شخصیتی اعضای هیات علمی مورد بازنگری قرار گیرد و نتیجه نهایی برای جلسات آتی به هیأت عالی جذب ارائه شود.

جلسه ۲۳۹ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

یک دیدگاه

  1. سلام.استخدام می کنید سن را کاهش می دهید.سن را بالا می برید .رشته های عمومی را نمی گیرید و جذب نمی کنید.رشته عمومی را جذب می کنید دانشجو ندارید؟
    خداییش کمی فکر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *