خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » آغاز ثبت‌نام جذب هیأت علمی ۹۸ وزارت بهداشت از هفته آینده

آغاز ثبت‌نام جذب هیأت علمی ۹۸ وزارت بهداشت از هفته آینده

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت از اعلام فراخوان جذب بیش از ۲۰۰۰ هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از اول هفته آینده خبر داد و گفت: متقاضیان به مدت یک ماه فرصت دارند در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تشریح فرآیند استخدام ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی در وزارت بهداشت پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار هیئت علمی رسمی و پیمانی در رشته‌های مختلف به بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانشجو آموزش می‌دهند و خوشبختانه با تلاشی که در وزارت بهداشت انجام شده است توانستیم مجوز جذب ۲۰۰۰ نفر عضو هیئت علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت کنیم.

کمبود ۲۰ هزار هیئت علمی

وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های وزارت بهداشت باید به عدد یک به ۱۰ برسد و ما در حال حاضر به فعالیت بیش از ۲۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجموعه موسسات آموزشی و تحقیقاتی نیاز داریم.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: با توجه به این که وزارت بهداشت مسئولیت حفظ سلامت جامعه و مردم را عهده دار است و بسیاری از خدمات تخصصی ما در نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی صورت می‌گیرد بنابراین اعضای هیئت علمی علوم بالینی در رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی در کنار فعالیت‌های آموزشی خود به فعالیت‌های درمانی و بهداشتی نیز کمک می‌کنند بنابراین با این احتساب لازم داریم ۲۰ هزار هیئت علمی نیز در وزارت بهداشت فعالیت کنند.

جذب ۷۰۰۰ هیئت علمی تا پایان برنامه ششم

دکتر حسینی براساس برنامه پیش بینی شده باید بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه ۷۰۰۰ هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب کنیم و پیش بینی ما این است که نسبتا به طور مساوی در رشته‌های بالینی و پایه جذب داشته باشیم ضمن این که ما در دانشگاه‌های کم برخوردار نیاز جدی به جذب اعضای هیئت علمی در رشته‌های بالینی داریم.

اعلام فراخوان جذب از اول هفته آینده

وی از اعلام فراخوان جذب اعضای هیئت علمی از اول هفته آینده خبر داد و گفت: ما نیازهای دانشگاه‌ها برای جذب اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف را از سال گذشته دریافت و در سامانه جذب هیئت علمی بارگذاری کردیم و اوایل هفته آینده اول آبان این فراخوان اعلام خواهد شد. پیشنهاد ما این است که اعضای هیئت علمی به طور دقیق اطلاعیه‌ها و شرایط جذب که از طریق معاونت آموزش وزارت بهداشت و مرکز هیئت علمی این وزارت خانه اعلام سراسری خواهد شد را مطالعه کنند.

شرایط انتخاب دانشگاه

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: در شرایط جذب اعضای هیئت علمی متقاضیان امکان انتخاب دو دانشگاه را دارند در واقع آنها می‌توانند در انتخاب‌های خود یک دانشگاه کم برخودار و یک دانشگاه برخوردار را انتخاب کنند اما امکان انتخاب دو دانشگاه برخودار به طور همزمان وجود ندارد و افراد می‌توانند دو دانشگاه کم تر برخوردار را همزمان انتخاب کنند.

وی با تاکید بر این که متقاضیان جذب یک ماه فرصت دارند در این فراخوان ثبت نام کنند اظهار کرد: با توجه به این که در سال ۹۷ فراخوان سراسری جذب نداشتیم، احتمال می دهیم تعداد متقاضیان این دوره بیش از حد معمول باشد. در دوره‌های قبل بیش از ۵ هزار نفر در این فراخوان ثبت نام می‌کردند که تصور ما این است که در این دوره این آمار بیشتر از دوره‌های قبل باشد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در فراخوان جذب امسال دانشگاه‌های مختلف با تنوعی از رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی رشته‌های بالینی، پی اچ دی و غیره شرکت دارند و حتی ما در دانشگاه‌های کم برخوردار در رشته‌های کارشناسی ارشد برای رشته‌های مامایی، پرستاری و بهداشت و غیره جذب ماما خواهیم داشت.

جذب ۹۰ درصد در رتبه استادیار

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از ۹۰ درصد افراد با مرتبه استادیار، و مابقی با رتبه مربی جذب می‌شوند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت در خصوص شرایط ثبت نام در فرآیند فراخوان جذب اعضای هیئت علمی اظهار کرد: افرادی که در این فراخوان شرکت می‌کنند باید دارای دانشنامه پایان تحصیلات باشند  یعنی الزاما کسانی که در علوم پایه و پی اچ دی شرکت می‌کنند باید زمان فارغ التحصیلی آنها قبل از ثبت نام در فراخوان اتفاق افتاده باشد و همچنین افرادی که در رشته‌های علوم بالینی ثبت نام می‌کنند باید دوره‌های آموزشی و امتحانات تحصیلات این دوره را طی کنند.

شرایط سنی جذب

حسینی همچنین به شرایط سنی ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: حداکثر شرایط سنی برای اعضای هیئت علمی استادیار ۴۵ سال و برای مربیان ۳۵ سال تعیین شده است.

تسهیلات دانشگاه‌های کم‌برخوردار برای اعضای هیئت علمی

وی همچنین از مشوق‌های دانشگاه‌های کمتر برخوردار برای جذب اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌هایی که کمتر برخودار هستند چارچوب و دستور العمل‌هایی در جهت ارائه تسهیلات به منظور جذب اعضای هیئت علمی در اختیار دارند و این تسهیلات از امکانات رفاهی گرفته تا تامین مسکن و وام‌های ضروری در دانشگاه‌ها برخودار وجود ندارد. ضمن این که در حال حاضر این دانشگاه‌ها شرایط و تسهیلات بهتری برای اعضای هیئت علمی خود فراهم کرده‌اند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با تاکید بر این که چارچوب‌های جذب اعضای هیئت علمی در وزارت بهداشت براساس صلاحیت‌های علمی و عمومی تعیین شده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد گفت: کسانی که در شرایط برابر و مساوی قرار بگیرند جذب برای افراد بومی در منطقه ترجیح داده می‌شود اما ظرفیت خاصی برای جذب اعضای هیئت علمی در نظر نداریم. چرا که جذب افراد اصلح و شایسته و در رقابت عادلانه از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

اعلام نتایج نهایی جذب تا پایان سال

دکتر حسینی با تاکید بر این که دانشگاه‌ها بعد از اتمام مهلت جذب سه ماه فرصت دارند جمع بندی و ارزیابی‌های خود از متقاضیان به وزارت بهداشت ارسال کنند گفت: وزارت بهداشت بعد از دریافت این اطلاعات حداکثر ۴۵ روز فرصت دارد نتیجه نهایی را اعلام کند اما به طور کلی تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که ما در بازه زمانی دو یا سه هفته این فرآیند را تعیین تکلیف کرده‌ایم. بنابراین نتیجه نهایی فراخوان تا پایان سال اعلام خواهد شد و اعضای هیئت علمی جدید از سال آینده در دانشگاه‌ها جذب خواهند شد.

مستندات کاغذی نمی پذیریم

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با  تاکید بر این که فرآیند جذب این افراد تنها از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: تمامی فرآیندها اعم از بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی از طریق سامانه الکترونیکی مرکز اعضای هیئت علمی انجام می‌گیرد بنابراین ما پرونده‌های کاغذی و یا به شکل سنتی در این زمینه دریافت نخواهیم کرد چرا که وزارت بهداشت تلاش دارد تمامی مراحل بررسی استخدام در فضای شفاف و با رقابت عادلانه را به اتمام برسد.

دکتر حسینی در پایان توصیه کرد: تمامی متقاضیان شرکت در فراخوان اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت برای نشان دادن توانمندی‌های علمی مستندات و مدارک لازم را که به فعالیت‌های تحصیلی، علمی، پژوهشی، نخبگی فناوری و ایثارگری مرتبط است از قبل آماده کنند تا مشکلی در زمان ثبت نام نداشته باشند.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *