خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » عدم استقبال دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از ارز دانشجویی

عدم استقبال دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از ارز دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ثبت نام ارز دانشجویی در حال انجام شدن است اما به دلیل قیمت ارز استقبال زیادی صورت نگرفته است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی صدیقی در گفتگو با مهر درباره روند ثبت نام ارز دانشجویی در سال جاری گفت: ارز دانشجویان آزاد مطابق با همان طور که قبلاً اعلام شده بود پرداخت می‌شود. به تدریج دانشجویان در حال ثبت نام بوده و به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به قیمت ارز ادامه داد: دانشجویان با توجه به قیمت ارز استقبال زیادی نداشته اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در شش ماهه اول ۹۸ دقیقاً مشابه نرخ ارز در شش ماهه دوم سال ۹۷ است. در واقع ارز دانشجویی در سال ۹۸ همانند شش ماهه دوم سال گذشته به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ ارز دانشجویان در شش ماهه اول سال ۹۸ به صورت ارز شناور که هر روز بانک اعلام می‌کند (ETS) محاسبه می‌شود.

صدیقی در خصوص شرایط ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی نیز گفت: این شرایط همانند شرایطی است که در شش ماهه دوم سال ۹۷ اعلام شده بود، به‌گونه‌ای که متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند و همچنین ارز دانشجویی در دوره کارشناسی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که تحصیل خود را قبل از اردیبهشت سال ۹۷ شروع کرده‌اند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *