خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » کاهش فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری با نوسانات ارزی

کاهش فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری با نوسانات ارزی

فتوحی گفت: امسال سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری به دلیل نوسان نرخ ارز کاهش داشته است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسالسهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری به دلیل تغییرات نرخ ارز، کاهش داشته است اما تلاش کرده‌ایم اساتید را در فرصت مطالعاتی ۹ ماهه، تشویق کنیم تا در این طرح  شرکت کنند.

وی ادامه داد: در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت، دانشگاه سعی می‌کند بخشی از کار‌ها را بر عهده بگیرد و بخش دیگر را دانشگاه مقصد بر عهده خواهد گرفت اما در کل فرصت مطالعاتی بلند مدت نسبت به گذشته کاهش داشته است.

فتوحی با اشاره به هزینه دانشجویان، گفت: دانشجویان دکتری که به فرصت مطالعاتی یک تا ۶ ماهه می‌روند به دو شکل هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود؛ در بخش اول دانشگاه خارجی که این دانشجویان به آنجا سفر می‌کنند، هزینه را پرداخت می‌کند، اما باید بازده خوبی برای آن‌ها داشته باشد و علاقه به کار کردن را در آن‌ها ببینند.

رئیس دانشگاه شریف افزود: در بخش دیگر که وزارت علوم به آن نظارت می‌کند، طرحی را تصویب کردیم که دانشجویانی که از فرصت مطالعاتی استفاده می‌کنند از درآمد اختصاصی دانشگاه وام بگیرند و به سفر بروند تا بتوانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: در صورتی که دانشجویانی که دانشگاه از آن‌ها حمایت می‌کند، خروجی مورد قبولی را داشته باشند و برای دانشگاه بازده مناسبی داشته باشند؛ دانشگاه وام پرداخت شده را به آن‌ها می‌بخشد و در اصل آن‌ها به طور رایگان به این سفر رفته‌اند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *