خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ارزیابی مجدد اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی با ۴ معیار

ارزیابی مجدد اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی با ۴ معیار

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در ارزیابی مجدد اساتید دانشگاه علمی کاربردی ۴ معیار مورد هدف قرار دارد که می‌تواند باعث افزایش کیفیت آموزشی این دانشگاه شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت رسولی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت میزان توانمندی علمی اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در ارزیابی مجدد اساتید این دانشگاه با توجه به تفاوت ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی با دیگر مراکز علمی ۴ معیار را مورد توجه قرار داده ایم که اگر از نتایج ارزیابی استفاده شود، می تواند نه تنها باعث رشد علمی دانشجویان شود بلکه کیفیت آموزش افزایش خواهد یافت.

وی افزود: نباید عوامل دیگری در ارزیابی اساتید دانشگاه علمی کاربردی تاثیر داشته باشد چون در غیر این صورت نتیجه مطلوب از این کار حاصل نخواهد شد.

رسولی درباره نخستین معیار ارزیابی اضافه کرد: ملاک ارزیابی اساتید دانشگاه علمی کاربردی داشتن مدرک نیست زیرا برخوردار بودن از عمق علمی در تخصص آنها مورد اهمیت و توجه است که می تواند دانشجو را در زمان فارغ التحصیلی به یک فرد کاردان و کارآفرین واقعی همراه با آخرین اطلاعات علمی تبدیل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی دومین معیار را تجربه کاری مفید عنوان کرد و درباره سومین معیار گفت: سومین سنجش ما در ارزیابی اساتید دانشگاه علمی کاربردی میزان قدرت بیان و قدرت انتقال مطالب به دانشجویان بوده که تاثیر مستقیم بر یادگیری دانشجویان دارد، است.

وی ادامه داد: چهارمین معیار ارزیابی، داشتن انگیزه کار در محیط دانشگاه علمی کاربردی است که با چه نگاهی وارد دانشگاه می شوند آیا به تدریس خود اولویت می دهند  یا به عنوان چندمین شغل تنها به دنبال درآمد هستند.

رسولی در پایان افزود: هر یک از معیارهای مورد توجه در ارزیابی اساتید دانشگاه علمی کاربردی دارای وزن هستند به طوری که از نظر اهمیت به ترتیب می توان توانمندی علمی متناسب با شرایط، تجربه کاری، قدرت بیان و انگیزه کار است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *