خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » آخرین وضعیت جذب هیات علمی در دانشگاه‌ های دولتی و آزاد
ایین نامه بازنشستگی هیات علمی

آخرین وضعیت جذب هیات علمی در دانشگاه‌ های دولتی و آزاد

در جلسه ۲۱۶ هیأت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست دکتر محمد علی کی‌نژاد آخرین وضعیت جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها بررسی و اعلام شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه دکتر کی‌نژاد در تشریح عملکرد هیئت عالی جذب گفت: تاکنون ۶ مورد پیشنهاد برای بررسی و بازنگری سیاست‌ها و تدوین دستورالعمل اجرایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و ۷ مورد پیشنهاد هم به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ارائه شده است.

وی افزود: ضمنا توانمندسازی و معرفت افزایی اعضای هیئت علمی هم بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه است که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کارگاه‌های توجیهی معرفت افزایی برای اعضای هیئت علمی برگزار می کند و گزارش نهایی اجرای این کارگاه‌ها، توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جلسه هیئت عالی جذب به صورت مستمر ارائه می شود.

در ادامه جلسه، دکتر کبگانیان طی سخنانی اظهار کرد: بعداز مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در راستای برقراری عدالت و جلوگیری از جذب سلیقه ای تصویب شد؛ فرآیند جذب در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و اختیار جذب با خود دانشگاه‌هاست وهیئت مرکزی جذب وزارتخانه‌ها وظیفه ابلاغ بخشنامه ها و هیئت عالی جذب نیز وظیفه سیاستگذاری را بر عهده دارد.

وی افزود: اگر هیئت‌های اجرایی جذب وجود نداشت مشکلات به مراتب بیشتر بود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمار پرونده‌های بررسی شده در این مرکز را ارائه کرد و گفت: در ۸ سال گذشته ۶۰۳۱۴ پرونده جذب در اولویت بررسی بودند که تا کنون ۲۲۶۵۲ جذب متقاضی قطعی شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳، ۱۱۸۳ پرونده بند ز و بند پ قانون برنامه ششم توسعه در هیئت مرکزی جذب تأیید شده است.

وی گفت: در مورد تبدیل وضعیت نیز ۶۸۳ متقاضی پیمانی به رسمی قطعی و ۳۱۴ متقاضی هم به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت پیدا کرده‌اند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با تاکید بر اینکه باید از آموزش عالی نخبه گرا به آموزش عالی گسترده تبدیل شویم، اظهار کرد: تعداد متقاضیان عضویت هیئت علمی چندین برابر ظرفیت جذب است و بازگشت به آموزش عالی نخبه گرا نمی توانند جوابگو باشند.

پس از سخنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جواد محمدی – دبیر هیئت عالی جذب- گفت: حدود ۳۰ هزار عضو هیئت علمی بعد از مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب شده‌اند در حالی که قبل از این مصوبه ۵۰ هزار نفر جذب شده بودند.

وی افزود: هیئت عالی جذب تا کنون ۳۷ نشست منطقه ای به منظور پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات هیئت‌های اجرایی جذب برگزار کرده‌است.

در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دانشگاه بناب، دانشگاه پیام نور، دانشگاه گیلان، دانشگاه مازندران، دانشگاه هنر، دانشگاه اراک، دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه گنبد کاووس، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی زابل، دانشگاه علوم پزشکی همدان، مرکز تحقیقات علمی، پژوهشی و آموزشی سازمان انتقال خون تأیید صلاحیت شدند.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *