خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » لزوم جذب هیات علمی کار آمد در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد

لزوم جذب هیات علمی کار آمد در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد در جلسه با نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی کار بی کیفیت انجام نمی شود، گفت: یکی از مهم ترین وظیفه‌های حال حاضر واحدهای دانشگاهی توسعه تحصیلات تکمیلی با تاکید بر کیفیت است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، موضوع نشست نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با رییس دانشگاه آزاد اسلامی بررسی زمینه های رشد آموزش عالی در استان و کمک به رفع مشکلات واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی بود و نمایندگان استان گلستان به ارائه دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادهای خود در راستای حل مشکلات موجود در آموزش عالی و گسترش فضاهای علمی در دانشگاه های استان پرداختند و بر گسترش تحصیلات تکمیلی تاکید کردند.

میرزاده در این دیدار، پس از شنیدن سخنان نمایندگان که در قالب نظرخواهی، انتقاد و طرح پیشنهاد برای حل مشکلات آموزش عالی استان بود، توضیحاتی را در حضور نمایندگان ارائه داد.

در این جلسه نظری مهر نماینده مردم بندر گز و بندر ترکن در مجلس شورای اسلامی، عباسی نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی، نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی و صابری نماینده مردم آزاد شهر و رامیان حضور داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک هفته ولایت و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، عنوان کرد: عزت ایران اسلامی در دنیا به دو دلیل همراهی مردم ایران با دولت و ولایت مداری با صلابت در کشور است.

وی پس از اشاره به مشکلاتی که در برخی کشور های منطقه وجود دارد تاکید کرد: ما باید قدردان این نعمت بزرگ یعنی امنیت و آزادی که ثمره ولایتمداری است باشیم.

در دانشگاه آزاد اسلامی کار بی کیفیت انجام نمی شود

میرزاده با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی کار بی کیفیت انجام نمی شود گفت: یکی از مهم ترین وظیفه های حال حاضر واحد های دانشگاهی توسعه تحصیلات تکمیلی با تاکید بر کیفیت است.

وی در همین راستا بار دیگر لزوم جذب هیات علمی کار آمد در واحد های مختلف را به مدیران و مسئولان واحد های دانشگاهی استان گوشزد کرد و در ادامه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در توسعه اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی و اشتغال استان گلستان موثر باشد.

باید به ورزش استان گلستان توجه بیشتری شود

 

 

وی با اشاره به اینکه که استان گلستان یک گنج آشکار در کشور است، گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند درصورت وجود زمین مناسب در واحد گرگان اعتبار لازم برای تاسیس پارک علم و فناوری در این استان را فراهم آورد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید به ورزش استان گلستان توجه بیشتری شود، خاطر نشان کرد: این استان پتانسیل های خوبی در این زمینه دارد و برای حمایت از این پتانسیل‌ها دانشگاه در نظر دارد یک شعبه از باشگاه فرهنگی ورزشی که تاسیس آن به تصویب هیات امنا رسیده است را در این استاد ایجاد کرده و به ورزش دانشگاه و استان کمک کند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه گیاهان دارویی اولویت و یکی از برتری‌های استان گلستان محسوب می شود، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با کشت گیاهان دارویی همکاری لازم را در این استان انجام خواهد داد.

 

میرزاده با بیان اینکه اقلیم استان گلستان از نظر فلور گیاهی یک اقلیم ویژه است، گفت: هر شرکت دانش بنیانی که در این زمینه تاسیس شود می تواند از حمایت‌های سازمان مرکزی از جمله وام ارزان ۱۲ درصد برخوردار شود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان واحدهای استان گلستان در خواست کرد که در زمینه شرکت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش تنها به برگزاری جلسات و شعار دادن اکتفا نکنند و با برداشتن گام های عملی در این زمینه، کشور را به افق های برنامه های کلان علمی و اقتصادی نزدیک تر کنند.

 

شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرند

 

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی هرگونه حمایت از این شرکت های دانش بنیان را دارد و می تواند این شرکت ها را جهت دریافت وام های با سود کم به بانک های طرف قرارداد معرفی نماید.

 

میرزاده همچنین اعلام کرد با تصویب شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد تا میزان ۳۵ درصد در سرمایه اینگونه شکرت ها مشارکت خواهد کرد.

 

 

در این جلسه نمایندگان نیز نظرات خود را با اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی درمیان گذاشتند.

 

نظری مهر نماینده مردم بندر گز و بندر ترکمن با تشکر از رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای بازدید از واحد گرگان و نشست با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی از دکتر میرزاده درخواست کرد تا با توجه به پتانسیل های موجود در استان رشته های مهندسی شیلات، منابع طبیعی و مانند آن در واحد های دانشگاهی این استان تقویت شوند.

 

وی با بیان اینکه با کمک دکتر میرزاده رشته های خوبی در واحدهای دانشگاهی ایجاد شده است، گفت: ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد رشته هایی باشیم که اشتغالزایی بیشتری ایجاد کند.

 

نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از میرزاده برای انعقاد تفاهم نامه با وزیر نفت، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به مبحث کار آفرینی ورود جدی پیدا کند و دانشجویان را تک مهارتی تربیت نکند.

 

وی ضمن ارائه پیشنهاداتی به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جهت های رشد آموزش عالی در استان و کمک به رفع مشکلات واحدها و مراکز، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی و حوزه گردشگری استان وارد عمل شود و به واحدهای استان گلستان کمک کند.

 

صابری نماینده آزاد شهر و رامیان هم با اشاره به اینکه رییس دانشگاه آزاد در مدیریت علمی و اقتصادی فردی ممتاز هستد، گفت: امروز برای همه روشن شده که دانشگاه آزاد اسلامی شاید یک نام باشد اما وظایف سه وزارتخانه آموزش و پرورش، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم را انجام میدهد.

 

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه متکی بر مردم است، عنوان کرد: به همین دلیل اثر گذاری دانشگاه آزاد اسلامی بسیار زیاد است.

نماینده آزاد شهر و رامیان با بیان اینکه استان گلستان در زمینه استعداد گشاورزی گیاهان دارویی و شیلات ظرفیت فوق العاده ای دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها برای تاسیس شرکت های دانش بنیان و ایجاد درآمد برای دانشگاه آزاد اسلامی مفید است.

عباسی نماینده مردم گنبد کاووس با تاکید بر اینکه باید در واحدهای دانشگاه آزاد رشته‌هایی متناسب با نیاز منطقه ایجاد شود، گفت: این موضوع باعث می شود هم زمینه رشد علمی جامعه و هم زمینه برای فراهم کردن اشتغال بوجود آید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن صدور دستورات مقتضی به صورت مستقیم و نیز مامور کردن برخی معاونین خود به اجرای تمام و کمال مسائل مورد تایید در این جلسه، قول مساعد داد تا رسیدگی به خواسته های نمایندگان را در اولویت کاری این دانشگاه قرار گیرد.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *