خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » افزایش ۵۰ درصدی حق‌التدریس اساتید واحد علوم و تحقیقات

افزایش ۵۰ درصدی حق‌التدریس اساتید واحد علوم و تحقیقات

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به افزایش حق‌التدریس‌ اساتید این واحد تا ۵۰ درصد با نظارت بر کیفیت برگزاری کلاس‌ها، گفت: بهره‌گیری از اساتید خارجی برای تدریس و راهنمایی تزها در دستور کار واحد علوم و تحقیقات قرار دارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات، در جمع روسای دانشکده‌ها، اساتید و مدیران گروه که در جوار مقبره دو شهید گمنام این واحد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تأکیدی بر روشن‌تر شدن مسیر زندگی و اهداف متعالی کشور است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر توجه به موضوع پژوهش در چارچوب افق کوتاه مدت کشور گفت: اختصاص ۴ درصد از تولید ناخالص ملی به فعالیت‌های تحقیقاتی و فراهم کردن امکانات لازم به منظور توسعه اقدامات پژوهشی ایران را در زمره کشورهای مقتدر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با انسجام و هم‌افزایی در تحقق سیاست‌های کلی کشور سهیم باشند، افزود: واحد علوم و تحقیقات درصدد تکمیل فعالیت‌های علمی و پژوهشی و بهبود سطح امکانات آموزشی برای برداشتن گامی دیگر در مسیر پیشرفت کشور و برآورده ساختن انتظارات از این واحد در سطح منطقه است.

عباسپور به پویایی این واحد دانشگاهی در تابستان سال جاری با انجام فعالیت‌های اجرایی، فضاسازی، رفع کمبودها و تجهیز امکانات اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری مطلوب از ساختمان‌های ابن‌سینا، مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی، مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) و مسجد امام علی(ع) از جمله اقدامات این واحد دانشگاهی در راستای ارتقای خدمات‌دهی به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کشور است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات از پیگیری مسائل مربوط به وضعیت معیشتی کارمندان به ویژه مسکن خبر داد و گفت: مدیریت واحد در نظر دارد در چارچوب اختیارات خود، حداکثر امتیازات را برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارکنان و اساتید همچون پرداخت دستمزد، لحاظ کند.

وی از افزایش حق‌التدریس ها تا ۵۰درصد با نظارت بر کیفیت برگزاری کلاس‌ها خبر داد و بیان کرد: بهره گیری از اساتید خارجی برای تدریس و راهنمایی تزها در دستور کار واحد علوم و تحقیقات قرار دارد.

عباسپور بهره‌برداری از امکانات به بهترین نحو را علی رغم محدودیت های موجود، موجب افتخار کشور دانست و اظهار داشت: از اساتید انتظار می‌رود بیش از پیش نسبت به کیفیت علمی رساله‌ها و تزهای دانشجویان حساسیت داشته باشند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات بر اهمیت فعالیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی تأکید کرد و ادامه داد: در این راستا، در آینده نزدیک، بلوک یک آموزشی و چند آزمایشگاه جدید در این واحد به بهره برداری می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای علمی و آموزشی این واحد برای جذب دانشجو در مقطع مختلف گفت: گسترش فعالیت‌های اقتصادی، متنوع سازی درآمدها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کنار تعریف تزهای درآمدزا با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان، از برنامه های در دست اقدام واحد علوم و تحقیقات است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *