خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اصلاح قانون بازنشستگی هیأت علمی دانشگاه ها در دستور کار

اصلاح قانون بازنشستگی هیأت علمی دانشگاه ها در دستور کار

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه ها باید از هیأت علمی با رتبه استادی استفاده کنند و درصدد اصلاح قانون بازنشستگی هیأت علمی دانشگاه ها هستیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد قمی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سن بازنشستگی استادان دانشگاه ها گفت: بازنشستگی استادان در دانشگاه ها بر اساس قانون پس از ۳۰ سال خدمت می تواند صورت گیرد و مسئولان دانشگاه ها و وزارت علوم نیز با استناد به این قانون نسبت به بازنشسته کردن استادان اقدام می کنند.

قمی بیان کرد: از این رو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این رویکرد که دانشگاه ها باید از وجود اعضای هیئت علمی به ویژه با رتبه استادی حتی پس از خدمت ۳۰ ساله نیز استفاده کنند درصدد اصلاح قانون بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها است.

وی ادامه داد: استادان دانشگاه ها قانون خاصی برای بازنشستگی دارند و براساس سن و آیین نامه بازنشستگی کشور بازنشسته می شوند.

 استادان دانشگاه ها در چه سنی بازنشسته می شوند؟

قمی افزود:براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها که از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است، سن بازنشستگی هیئت علمی دانشگاه ها با مرتبه استادی ۶۵ و بعضا ۷۵ سال تعیین شده است و از این رو می توانند تحصیل کنند.

عضو کمسیون مجلس یادآورشد: براساس آیین نامه جدید تنها استثنایی برای اعضای هیات علمی نمونه یا ممتاز وجود دارد که براساس مصوبه هیئت امنا بازنشستگی این استادان تا سه سال می تواند به تعویق بیفتد و در حال حاضر در مجلس روی این موضوع بحث نشده است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *