خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعطای پایه تشویقی به دانشمندان یک درصد برتر در علوم پزشکی تهران

اعطای پایه تشویقی به دانشمندان یک درصد برتر در علوم پزشکی تهران

اعضای شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعطای پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی این دانشگاه که جزو یک درصد دانشمند برتر جهان قرار گرفته‌اند، موافقت کردند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در شانزدهمین جلسه دوره چهارم شورای دانشگاه، آیین‌نامه انتخاب و انتصاب اعضای هیات علمی وابسته مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین در این جلسه بررسی اعطای پایه تشویقی به دانشمندان یک درصد برتر، پیشنهاد مراکز تحقیقاتی جدید، پیشنهادات کمیته شناسایی و معرفی مشاهیر و مفاخر دانشگاه و انتصاب اعضای هیات علمی شوراهای بدوی و تجدیدنظر انضباطی دانشجویان دانشگاه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

پیش از دستور جلسه، دکتر محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دستورالعمل پایش و انتخاب مدیران گروه‌ها اشاره کرد و گفت: شیوه‌نامه ارزیابی تمدید و جایگزینی مدیران گروه‌ها به دانشکده‌ها ابلاغ‌ شده است.

وی افزود: دانشکده‌های بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و توانبخشی اقدامات لازم را به انجام رسانند و امیدواریم دانشکده‌های دیگر نیز نسبت به تمدید و معرفی افراد پیشنهادی هر چه زودتر اقدام کنند.

پس از بیان نظرات اعضای شورا در این خصوص، دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه، مدت دو ساله مدیران گروه‌ها به‌پایان رسیده است دانشکده‌ها باید نسبت به تمدید و یا پیشنهاد مدیران جدید اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه روسای دانشکده‌ها پیش از اعلام نیاز اعضای هیات علمی جدید باید با فرد موردنظر دیدار و گفتگو کنند افزود: سال گذشته ۶۰۰ نفر در فراخوان جذب هیات علمی شرکت کردند که امکان گفتگو با همه آنان برای دانشگاه مقدور نبود. از این‌ رو دانشکده‌ها پیش از اعلام نیاز لازم است واجد شرایط بودن فرد موردنظر را مورد بررسی قرار دهند.

در ادامه، دکتر مسعود یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، پیشنهاد اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی که براساس گزارش موسسه ESI در فهرست اساتید برتر پر استناد قرار دارند را ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

وی همچنین پیشنهاد مراکز تحقیقاتی جدید و راهنمای درخواست تأسیس مراکز تحقیقاتی دولتی در دانشگاه را مطرح کرد که مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

پس‌ از آن، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح آیین‌نامه پیشنهادی انتخاب و انتصاب اعضای هیات علمی وابسته پرداخت که اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *