خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » معرفی و تقدیر از ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی

معرفی و تقدیر از ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: فردا در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی معرفی و تقدیر می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به طرح تحول آموزش عالی گفت: یکی از محورهای آموزش عالی در دوره جدید آموزش پژوهش محوراست ما آموزش را به تنهایی نمی‌بینیم، یک استاد فقط نقش تدریس ندارد، بلکه جریان‌مربیگری و معلمی، شاخص اصلی استاد است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته موضوع نقش معلمی و استاد دچار خدشه شده بود افزود: در برنامه تحول آموزش عالی به نقش معلمی و مربیگری استاد توجه شده است، ایرانی‌ها از قدیم حکیم‌پروری می‌کردند و ما دارای حکمت‌خانه بودیم که توسعه این مدل از شاگرد پروری، موجب شد که جریان جدیدی شکل گیرد، موضوع آموزشی که حکیم‌پروری کرده و تحول ایجاد کرده است تبدیل به جریان مرجعیت می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی، هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی و نظریه‌پردازان موفق کرسی‌های حکمرانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اجلاس با حضور جمعی از مسؤولان و فرهیختگان، اساتید و صاحب‌نظران علمی صبح روز فردا یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، افزود: در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی از ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی تقدیر می‌شود.

عموعابدینی در خصوص نحوه انتخاب ۱۶ سرآمد آموزشی گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور بر اساس آئین نامه‌ای در مجموع ۱۱۰ نفر از اساتید را بر اساس چهار شاخص، فعالیت آموزشی با کیفیت، آموزش پژوهش محور که منجر به نظریه و کرسی نظریه پردازی شود، اخلاق حرفه‌ای در آموزش و شاگرد پروری و حکیم‌پروری، انتخاب کردند. همچنین آئین نامه سرآمدان آموزشی قبل از عید به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۷ نفر که دارای شرایط و امتیاز بالاتری بودند، انتخاب شدند و در کمیته اصلی نیز ۱۶ نفر به عنوان سرآمد آموزشی (حکیم پروری) برگزیده شدند که فردا در مراسم پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی تقدیر می‌شوند.

همچنین ببینید

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ اعلام شد.آخرین اخبار جذب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *