خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام نحوه ارائه جایزه حکمت و دانایی به اساتید دانشگاه

اعلام نحوه ارائه جایزه حکمت و دانایی به اساتید دانشگاه

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به برنامه وزارت علوم برای اعطای جایزه دو سالانه حکمت و دانایی به سه نفر از اساتید، گفت: برترین افراد در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری مورد تقدیر قرار می گیرند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عموعابدینی در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و اولین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد بر ضرورت ایجاد یک تمدن نوین اسلامی تاکید کرد و گفت: حضرت آقا قبل از بیان بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بسیاری بر علم، دانش و پژوهش داشتند، در جمع اساتید دانشگاهی شاخص هایی را در حوزه نقش دانشگاه ها در تمدن نوین اسلامی را بیان فرمودند و به نظر می رسد در شرایط فعلی برای اینکه اساتید این نقش آفرینی را بکنند کمی جای کار وجود داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با ریل‌گذاری‌های جدید در حوزه دانشگاه در مسیر تاکیدات رهبری حرکت کنند، افزود: برنامه وزارت علوم در این راستا، تحقق همین موضوع است و آیین‌نامه‌هایی هم در این زمینه ابلاغ شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه تمدن جدید غرب مرهون دستاوردهای دانشمندان مسلمان است، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون الگوی دانشگاه‌ها در حکمرانی بر اساس دانشجومحوری و استادمحوری است. مطابق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی، قرار بر این شد برنامه دانشگاه‌ها به برنامه‌محوری، استادمحوری و دانشجومحوری حرکت کند.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، آیین‌نامه پذیرش دانشجوی استادمحور یکی از اقداماتی است که در این راستا در این وزارت خانه تدوین شد.

عمو عابدینی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای اعطای جایزه دو سالانه حکمت و دانایی به سه نفر از اساتید، گفت: بر این اساس برترین افراد در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند، همچنین در این اجلاس برای نخستین بار استاد از نظر حکیم‌پروری و تربیت دانشجو مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

عموعابدینی یاد آور شد: امسال هفته معلم را به دهه سرآمدی تغییر دادیم. در این مسیر، بیش از ۱۱۰ نفر که بیش از ۳۰۰ امتیاز از ۴۰۰ امتیاز را آورده باشند، بررسی و غربالگری می شوند. به طور کلی ارمغان اجلاس سرآمدان آموزشی رسیدن به جایزه حکمت و دانایی است.

وی تاکید کرد: در واقع سالانه ۲۰ نفر برای دریافت جایزه حکمت و دانایی انتخاب می‌شوند و قصد داریم ۲ سال یک بار نیز به سه نفر جایزه حکمت و دانایی اهدا کنیم.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *