خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » معرفی و تقدیر از ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی

معرفی و تقدیر از ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: فردا در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی معرفی و تقدیر می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به طرح تحول آموزش عالی گفت: یکی از محورهای آموزش عالی در دوره جدید آموزش پژوهش محوراست ما آموزش را به تنهایی نمی‌بینیم، یک استاد فقط نقش تدریس ندارد، بلکه جریان‌مربیگری و معلمی، شاخص اصلی استاد است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته موضوع نقش معلمی و استاد دچار خدشه شده بود افزود: در برنامه تحول آموزش عالی به نقش معلمی و مربیگری استاد توجه شده است، ایرانی‌ها از قدیم حکیم‌پروری می‌کردند و ما دارای حکمت‌خانه بودیم که توسعه این مدل از شاگرد پروری، موجب شد که جریان جدیدی شکل گیرد، موضوع آموزشی که حکیم‌پروری کرده و تحول ایجاد کرده است تبدیل به جریان مرجعیت می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی، هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی و نظریه‌پردازان موفق کرسی‌های حکمرانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اجلاس با حضور جمعی از مسؤولان و فرهیختگان، اساتید و صاحب‌نظران علمی صبح روز فردا یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، افزود: در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی از ۱۶ نفر از اساتید سرآمد آموزشی تقدیر می‌شود.

عموعابدینی در خصوص نحوه انتخاب ۱۶ سرآمد آموزشی گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور بر اساس آئین نامه‌ای در مجموع ۱۱۰ نفر از اساتید را بر اساس چهار شاخص، فعالیت آموزشی با کیفیت، آموزش پژوهش محور که منجر به نظریه و کرسی نظریه پردازی شود، اخلاق حرفه‌ای در آموزش و شاگرد پروری و حکیم‌پروری، انتخاب کردند. همچنین آئین نامه سرآمدان آموزشی قبل از عید به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۷ نفر که دارای شرایط و امتیاز بالاتری بودند، انتخاب شدند و در کمیته اصلی نیز ۱۶ نفر به عنوان سرآمد آموزشی (حکیم پروری) برگزیده شدند که فردا در مراسم پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی تقدیر می‌شوند.

همچنین ببینید

اعمال پایه های تشویقی برای اعضای هیات علمی توسط وزارت علوم

اعطای پایه‌ های تشویقی جدید و افزایش حقوق بازنشستگی برای اعضای هیات علمی

وزیر علوم از اعمال پایه‌های تشویقی برای اعضای هیات علمی از سال ۱۴۰۲ که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *