خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اجرایی شدن طرح هیات علمی وابسته در دانشگاه آزاد
رایی شدن طرح هیات علمی وابسته در دانشگاه آزاد

اجرایی شدن طرح هیات علمی وابسته در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: طرح هیات علمی وابسته را در دانشگاه اجرا کردیم تا از ظرفیت افراد توانمند صنایع در دانشگاه استفاده کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی،  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به کرج، از گروه صنعتی زر بازدید کرد و با مدیران و صنعتگران این مجموعه به گفت‌وگو نشست.

وی با بیان این که صنعت نقطه قوت کشور است، گفت: صنعتگر همواره درحال یک جهاد داخلی و خارجی همیشگی است. گروه صنعتی زر بسان زر در عرصه صنایع غذایی می‌درخشد که این جای تبریک دارد. صنایعی که به دولت وابسته نباشند، نقطه قوت کشور هستند.

طهرانچی ادامه داد: مشکل آینده کشور در زمینه غذا و خودرو، تکنولوژی نخواهد بود، بلکه نیروهای فناور خواهد بود که متاسفانه به دلیل عملکرد اشتباه نظام آموزشی، اقبال جوان‌ها نسبت به آن کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: امروز اگر شما می‌خواهید صنعت قوی داشته باشید باید سبد انتخاب نیروی انسانی فناور بزرگی داشته باشید. کشور ما پس از انقلاب اسلامی به لحاظ تعداد تربیت مهندس به مقام دوم جهانی رسید، اما مجدد دچار سیر نزولی شده است. وقتی صنعت و دانشگاه برای تأمین نیروی انسانی آینده خود دست در دست هم دهند، این مشکل حل خواهد شد.

به گفته طهرانچی، نیمی از دانشجوهای ورودی دانشگاه‌ها در رشته مدیریت تحصیل می‌کنند، زیرا تصور می‌کنند که مدیریت برای زندگی آن‌ها سودمند خواهد بود. لذا باید تدبیری برای تربیت نیروی انسانی که به خطر افتاده، اندیشید. سیر نزولی تربیت مهندس به صورت نمایی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: امروز حضور ما برای عرض خداقوت به مجموعه زر است که قدر دانش را می‌داند و به همکاری‌اش با دانشگاه افتخار می‌کند. همچنین در قدم دوم می‌خواهیم نقشه راهی برای تربیت نیروی انسانی در علوم مهندسی به اتفاق هم ترسیم کنیم.

وی تاکید کرد: نوع تعاملات دانشجوها با رشته و زندگی علمی به لحاظ شناختی دچار نگاه‌هایی شده که آینده صنعت غذا و دیگر صنایع را به خطر انداخته است.

اجرای طرح هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد برای استفاده از ظرفیت نخبگان صنعت در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد با بیان این که دانشگاه نگاه جدیدی دارد که از نظام پایه و عرصه در پزشکی الگو گرفته است، گفت: ما معتقدیم دروس پایه در دانشگاه و کارآموزی و کارورزی در کارگاه و کارخانه باید اتفاق بیافتد. ما نیازمند محیط‌های آموزشی و صنعتی در محیط واقعی کار بسان عرصه بیمارستان ها در رشته‌های پزشکی هستیم. به همین منظور طرح هیأت علمی وابسته را در دانشگاه اجرا کردیم تا از ظرفیت افراد توانمند صنایع در دانشگاه استفاده کنیم.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد دانشگاهی از مردم و برای مردم و دربرگیرنده سرمایه انسانی بی نظیری است که با جامعه ارتباط دارد. این سرمایه و ارتباط برای ما ارزشمند است. ما از بودجه نفت ارتزاق نمی‌کنیم و منطبق بر اقبال اجتماعی زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به ورود گروه زر به صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: قرآن وقتی بحث خودرو را مطرح می‌کند، می‌فرماید که مرکب هم مایه راحتی و هم وسیله زینت شما است؛ یعنی خودرو فقط یک وسیله کار راه انداز نیست، بلکه در نگاه انسان، خودرو برای آقایان بسان زر و برای خانم‌ها موجب زینت است.

طهرانچی تصریح کرد: دقت داشته باشید اگر می‌خواهید در حوزه خودرو وارد شوید، باید تنوع و زینت بودنش را مورد توجه قرار دهید. یکی از مواردی که امروز مردم شکایت به خودروهای داخلی دارند این است که خودروها زینت کافی را در شهرها ندارند و اغلب در رنگ‌ها و قالب‌های ثابت تولید می‌شوند. این تجمل نیست بلکه فطرت انسانی است.

گفتنی است در پایان این دیدار تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و فناوری مابین دانشگاه آزاد و گروه صنعتی زر به امضای طرفین رسید.

همچنین ببینید

اعطای مالکیت مسکن به اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

اعطای مالکیت ۱۴۰۰ واحد مسکونی به هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و …

۵ دیدگاه

  1. ثبت نام کردیم که خبری نشد…

  2. حکم هیات علمی وابسته برای هیچ کس تا الان صادر نشده. بیشتر از ۹۰ درصد اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد قطع همکاری شدن و بقیه هم که رفتن برای هیات علمی وابسته عموما در مرحله مدیر گروه کشوری هستند یا مراحل دیگر در ساجد.

  3. تا این لحظه هنوز کسی حکم هیات وابسته دریافت نکرده و کسی هم حقوق دریافت نکرده.
    فقط دروغ میگید.

  4. سلام هیات علمی وابسته دروغه محض بود اگه خواستید من علیه دانشگاه آزاد مصاحبه میکنم البته که برای کسی تو این مملکت مهم نیست.

  5. سلام سرتاسر این هیات علمی وابسته دروغه و ما رو یک ترم الاف کردند و سر آخر هم گفتند نیازی به شما نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *