خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » سن کمتر؛ شانس بیشتر در جذب هیات علمی
تاثیر سن در جذب هیات علمی

سن کمتر؛ شانس بیشتر در جذب هیات علمی

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم گفت: بر اساس قانون جدید هر چه سن متقاضی جذب کمتر باشد شانس جذب شدن بیشتر می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج امیر حسینی درباره اعلام نتایج فراخوان‌های جذب اعضای هیأت علمی در بهمن و شهریور سال ۱۴۰۲ گفت: تعدادی از پرونده‌های شهریور ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده و برنامه ما این است که اگر خدا بخواهد و دانشگاه‌ها نیز همکاری کنند، دو فراخوان سال گذشته امسال تعیین تکلیف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اولین فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲ و دومین فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم ۱۴۰۲ کلیک کنید.

قانون جدید: شانس جذب اساتید جوان در دانشگاه‌ها افزایش یافت

وی درباره اختصاص امتیاز علمی به اعضای هیأت علمی جوان بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در فرم مربوط به امتیازات توانایی علمی داوطلب عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که اخیراً توسط هیأت عالی جذب طراحی و ابلاغ شد، یک بند برای سن افراد لحاظ شده است که هرچقدر سن افراد کم‌تر و جوان‌تر باشند امتیاز بیشتری برای آنها لحاظ می‌شود.

امتیاز بیشتر برای جوانان در فراخوان جذب هیات علمی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: بر اساس قانون مذکور هرچه سن به ۳۰ سال نزدیک باشد امتیاز افزایش یافته و هرچه سن بیشتر باشد امتیاز کم‌تر می‌شود و در واقع این امتیاز طوری است که هرچه متقاضی جوان‌تر باشد امتیاز وی بیشتر است که از اول امسال اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش، حداکثر سن فراخوان جذب ۴۵ سال است که در راستای قانون حمایت از خانواده وی جوانی جمعت به ازای هر فرزند یک سال به حداکثر سن اضافه می‌شود.

همچنین ببینید

جذب غیرقانونی هیات علمی دانشگاه‌ ها

واکنش وزیر علوم به ادعای جذب غیرقانونی هیات علمی دانشگاه‌ها

وزیر علوم در واکنش به جذب غیرقانونی هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: اسامی را به بنده …

۹ دیدگاه

  1. با سلام و درود. سن کم تبعات زیادی دارد. حداقل فردی که میخواد هیئت علمی شود باید بین ۳۳ تا ۴۵ سالش باشد تا پخته و بالغ و متفکر باشد تا بتواند سر کلاس معقول و آگاه ظاهر شود. سن کم خیلی بده.
    بی سوادید.

  2. اگر الویت با سن پایین هست، خوب چرا حداکثر سن رو ۴۵ گذاشتید؟ بگذارید ۳۵ که خودتون رو راحت کیند ما رو هم سرکار نگذارید

  3. شما افراد بدون پول و پارتی را با همین بهانه ها رد میکنید.سن ما کم بود،جدب نمیکردید و میگفتید جذب نداریم.سن ما بالا میره ،میگی جذب سن کمتر بیشتره!!!!!همین طور بگید نمیخواید جذب کنید دیگه این همه سیاه بازی نداره!!!!!
    کسانی که ۱۳ یا ۱۴ یا…..بیمه براشون پرداخت شده برای کارشون،قاعدتا این تعداد سال باید از حداکثر سنی که ظاهرا گفتید ۴۵،می بایست کسر بشه.
    در حالیکه اینها را لحاظ نکرده و نگفتید و شفاف سازی نمیکنید.ومهمترین اصل برای جذب مدرس در دانشگاه معیارهایی چون اطلاعات علمی،بیان ،انتقال مطلب است که تا حدودی استعداد ذاتی است.سن که ملاک انتخاب نمیشه

    • دقیقا درست می فرمایید. از یک طرف جذبی در طی این سالها در کار نبوده و خیلی از فاراغ التحصیلان در انتظار فراخوانهای جذبی بودند که هیچ گاه وجود نداشت و از طرفی سن آنها افزایش یافت. این اهمال از طرف سماست که شرایط جذب یک فارغ التحصیل را فراهم نکردید. دوباره باز باید افراد متقاضی پاسخگوی اهمال کاری شما بوده و متضرر شوند؟!

  4. چه عجب ی فکری هم به حال جونا کردن

  5. کی با این حقوقا وارد دانشگاه آزاد میشه .اشتباه نسل مارو دیگه تکرار نمیکنن. نخبه ها که تو سن کم به قابلیتهای زیادی دست میدا کردن میان دانشگاه ازاد به نطرتون .

  6. سلام و وقت بخیر
    یک سوال داشتم
    در این اطلاعیه گفته شده:
    “بر اساس این گزارش، حداکثر سن فراخوان جذب ۴۵ سال است که در راستای قانون حمایت از خانواده وی جوانی جمعت به ازای هر فرزند یک سال به حداکثر سن اضافه می‌شود.”
    سوالم اینه: آیا این امتیاز فقط به فرزند تعلق میگیره؟
    یعنی برای تاهل به حداکثر سن اضافه نمیشه؟
    ممنونم اگه پاسخ بدین

  7. خدا رحم کند داستان جدید شروع شد. تا کنون تاهل و فرزند امتیاز داشت الان تبصره جدید اضافه شد. چرا افراد غیر متخصص وارد این عرصه می شوند؟ هر روز باید شاهد یک دست گل باشیم. بیشتر از این با اعصاب مردم بازی نکنید با این حقوق چندرغاز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *