خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ایجاد ۱۵۲ ظرفیت جدید برای جذب نخبگان در دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۴۰۳
دانشگاه تربیت مدرس

ایجاد ۱۵۲ ظرفیت جدید برای جذب نخبگان در دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۴۰۳

رییس دانشگاه تربیت مدرس از فراهم کردن شرایط جذب بیشتر نخبگان در این دانشگاه خبر داد و گفت: به همین منظور ۱۵۲ ظرفیت جدید برای جذب نخبگان برای سال ۱۴۰۳ در این دانشگاه ایجاد شده است که مراحل عملیاتی آن به زودی آغاز می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، فرهاد دانشجو اظهار داشت: در دانشگاه تربیت مدرس حدود ۷۶۰ عضو هیات علمی داریم که به جرأت می توان گفت تمام این افراد از نخبگان کشور هستند.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاهی در تراز بین المللی است و در زیرمجموعه دانشگاه های وزارت بهداشت از نظر رتبه بندی بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد. به عبارتی، دومین دانشگاه برتر در حوزه علوم پزشکی در بین هر دو وزارتخانه است. همچنین در بین دانشگاه های وزارت علوم، سومین دانشگاه است.

دانشجو ادامه داد: در دنیا هم به عنوان مثال، دانشگاه تربیت مدرس در رشته معدن رتبه ۴۵ تا ۷۵ را در بین بیش از هزار دانشگاه بزرگ دنیا داراست. در رشته عمران و محیط زیست نیز رتبه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ را در اختیار دارد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: دانشگاهی با این وسعت و اعتبار علمی حتی یک فرد در آن نیست که جزو نخبگان نباشد. با این حال، رجوع نخبگان برای جذب در این دانشگاه نیز همچنان زیاد است و ما تقاضاهای زیادی از سوی نخبگان برای اشتغال در این دانشگاه داریم ولی توان محدودی داریم.

دانشجو توضیح داد: برای جذب نخبگان یک توان ساختاری داریم، یک ظرفیت شرکت های دانش بنیان و یک توان فعالیت های جنبی پژوهشی را داریم و ما همه این ظرفیت های خود را پرکرده ایم.

ظرفیت جذب هیات علمی در دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

وی ادامه داد: نخبگان زیادی متقاضی ورود به این دانشگاه هستند. به همین منظور برای سال آینده ظرفیت سازی کردیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه نخبگان به عنوان عضو هیات علمی یا برای مشارکت در فعالیت های پژوهشی، جذب این دانشگاه می شوند، افزود: برای جذب نخبگان در سال آینده ۱۵۲ ظرفیت جدید ایجاد کرده و این موضوع را به وزارت علوم اعلام کرده ایم که ما می توانیم این تعداد از نخبگان را جذب کنیم.

به سازمان امور استخدامی نیز اعلام کردیم و امیدواریم که در این سال بتوانیم ظرفیت موردنظر را تکمیل کنیم.

آمار جذب هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس  ۱۴۰۲

دانشجو به میزان جذب نخبگان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۵ نفر از اعضای هیات علمی ما بازنشسته شدند یا به دلایلی از دانشگاه رفتند یا زمان خاتمه کارشان فرارسیده بود؛ بنابراین برای پرکردن این ظرفیت خالی شده، حدود ۵۲ نخبه جدید در دانشگاه جذب شدند و درواقع کمبود نیروی دانشگاه را با جذب این تعداد از افراد پوشش دادیم.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *