خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » رشد ۴۰ درصدی مشارکت اعضای هیات علمی در فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت در سال ۱۴۰۲
تخصیص سهمیه امریه سربازی پسادکتری

رشد ۴۰ درصدی مشارکت اعضای هیات علمی در فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت در سال ۱۴۰۲

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰۲۱ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در دوره های فرصت مطالعاتی داخل و ارتباط با جامعه و صنعت شرکت کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد رشد دارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ضرورت و هدف طرح فرصت مطالعاتی هیات علمی در جامعه و صنعت

به گزارش وب سایت هیات علمی،‌ بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، در خصوص فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت گفت: ضرورت و هدف این طرح ایجاد زمینه و روش مناسب برای همکاری جدی دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت از طریق آشنایی واقعی و دقیق اعضای هیئت علمی با شرایط و مسائل اجرایی حوزه تخصصی خود است.

مزایای طرح فرصت مطالعاتی هیات علمی در صنعت

وی افزود: بر پایه این طرح اعضای هیئت علمی می‌توانند بین سه ماه تا یک‌سال به صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت به سازمان یا شرکتی که مرتبط با حوزه تخصصی آن‌ها است مأمور شده و علاوه بر آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها، تا حد امکان در بهبود شرایط و افزایش بهره وری آن‌ها مشارکت نمایند.

صالحی گفت: این همکاری‌ها میتواند در درازمدت تبدیل به بسیاری از پروژه‌ها و همکاریهای عمیق‌تر و استفاده بهینه از پتانسیلهای علمی کشور شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: تنوع و گستردگی تخصص‌های موجود و همچنین زمینه‌های اجرایی و صنعتی متعدد در کشور ایجاب می‌کند که دانشگاه‌ها با مدیریت مناسب از این روش استفاده و بتوانند زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مفیدی بین اساتید و شرکت‌ها و مراکز اجرایی ایجاد نمایند.

رشد ۴۰ درصدی شرکت اعضای هیات علمی در دوره‌های فرصت مطالعاتی ۱۴۰۲

صالحی اظهار افزود: همچنین بر اساس آمار در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰۲۱ نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دوره‌های فرصت مطالعاتی داخل و ارتباط با جامعه و صنعت شرکت کرده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱.۴۰ درصد رشد دارد.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر شاهد رشد این همکاری‌ها بوده‌ایم و به تدریج ظرفیت‌های این طرح شناخته شده و در حال بهره‌برداری است. طبیعتاً این طرح فرصت خوبی برای صنایع ایجاد کرده که بتوانند از اعضای هیات علمی برای آسیب‌شناسی مشکلات و مسائل خود و همچنین تدوین راهکارها و راه حل‌ها بهره ببرند. البته این طرح محدود به صنایع نیست و کلیه دستگاههای اجرایی فرهنگی و اقتصادی کشور می‌توانند از همکاری اعضای هیئت علمی مرتبط با حوزه خود بهره ببرند.

وی اظهار امیدواری کرد: این طرح در کنار فعالیتهای دیگر بتواند اثربخشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در بهبود شرایط کشور را به دنبال داشته باشد.

دانلود کتابچه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی

این کتابچه از سامانه ساحد و از طریق این لینک قابل دسترسی است.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *