خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ابلاغ آیین‌نامه جدید سامانه نان در هفته آینده برای تسهیل پذیرش استعدادهای درخشان

ابلاغ آیین‌نامه جدید سامانه نان در هفته آینده برای تسهیل پذیرش استعدادهای درخشان

آیین نامه جدید سامانه نظام نیازها و ایده‌ها (نان) برای پذیرش بدون آزمون دکتری استعدادهای درخشان شنبه ۱۹ اسفند به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی شورای گسترش آموزش عالی به عنوان یکی از نشست‌های تخصصی شصت و دومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: این آیین نامه جدید در ارتباط با سامانه نظام نیازها و ایده ها (نان) برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در راستای رفع نیازهای کشور شنبه آینده (۱۹ اسفند) به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

 رضا نقی زاده با بیان اینکه، طبق این آیین نامه رفع نیازهای دانشگاه‌ها در راستای مرجعیت علمی برای پذیرش دانشجوی استاد محور در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: از امروز ۱۶ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت سامانه نان جدید باز می‌شود تا تمام صنایع نیازهای خود را در آن ثبت کنند و این نیازها حتما باید معنادار باشد؛ چرا که در سال گذشته برخی از نیازها برای مقطع دکتری ساده بودند.

زمان ثبت موضوع رساله های دکتری در سامانه نان

نقی زاده همچین تصریح کرد: از یکم اردیبهشت تا ۳۱ تیر به دانشگاه‌ها اختیار داده شده است تا موضوع پایان نامه‌های ارشد و رساله دکتری را در سامانه نان به ثبت برسانند.

زمان اعلام نتایج پذیرش استعداد درخشان

وی با تاکید بر اینکه، دانشگاه‌ها باید به دانشجویان استعداد درخشان و استادمحور اعلام کنند که از ۱۰ خرداد تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ موضوعات پارسا (پایان نامه و رساله) تایید شده را انتخاب و به استادان اعلام کنند، افزود: نتایج نیز باید از ۱۱ مرداد تا ۳۱ مرداد اعلام شود، از ۳۱ مرداد سامانه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان بسته می‌شود. سازمان سنجش هم باید نتایج را برای پذیرش این دانشجویان در مهر ۱۴۰۳ اعلام کند.

زمان تکمیل ظرفیت پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: اگر تقاضا به اندازه کافی پر نشده باشد فراخوانی برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در بهمن اعلام می‌شود؛ اینکه دانشجو در مقطع ارشد باشد یا دکتری نیز در ادامه تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از امروز هر پایان نامه و رساله‌ای که در سامانه نان ثبت شود تا انتهای دفاع از پایان نامه و رساله در سه مرحله (پیشنهاده) نظارت خواهد شد.

نقی زاده بیان کرد: برای کدرشته محل‌هایی که در مقطع دکترا فعلاً پذیرش متوقف شده است، مصوبه‌ای اعلام می‌شود که از طریق استعداد درخشان به‌صورت موقت پذیرش داشته باشند.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *